El llibre viatger
El confeccionem a cicle inicial i mitjà
Construcció d’un llibre per l’alumnat de cada nivell ajudats per les seves famílies
Les tutores de cada nivell.
CEIP Bernat Metge

Donat un tema que te a veure sempre amb el projecte d’escola cada nivell confecciona el seu llibre de la següent manera. Confeccionem a l’escola un llibre buit on cada família del nivell disposa de dues planes per ells, per explicar el que desitgin sobre el tema establert.

Aquest any el tema del nostre projecte d’escola és la convivència. Nosaltres proposem a les famílies que juntament amb els seus fills  expliquin experiències i vivències on es ressalten els valors (amistat, sinceritat, perdó, honestedat, etc).

També es poden fer dibuixos o enganxar fotografies relacionades amb les explicacions. Escriure poemes, refranys que tinguin a veure amb el tema, mots encreuats, sopes de lletres, receptes fantàstiques que ens ajudin a ser millors o simplement escriure desitjos, fer cartes a personatges que puguin ajudar a millorar la nostra  societat.

Tenim tres llibres fets pel mateix grup classe i aquest serà el quart en les properes reunions portarem el material per què el fèieu.

Un cop el llibre s’ha acabat cada nen s’ho emporta en préstec a casa per poder llegir-ho i gaudir-ho. Fem un calendari de préstec i desprès queda a l’aula, perquè el llegeixin quan vulguin.

És una activitat començada per les nostres companyes de cicle inicial i que té una gran acceptació per part de l’alumnat i famílies.