Biblioteca d’aula. La llibreta del lector
Cicle mitjà
Dinàmica portada dins la classe en relació a la lectura individual i les activitats, un cop s’ha llegit un llibre. (biblioteca d’aula)
Tutors del Cicle mitjà
CEIP Bernat Metge

A principi de curs es demanen  en préstec, de la biblioteca d’escola, uns 25 llibres: d’imaginació, de consulta.. (aquests últims relacionats amb la temàtica del currículum)

En un racó a la classe  es col·loquen dues caixes: una vermella amb llibres que s’estan llegint I una de blava amb els llibres que no han estat agafats per cap nen o nena. Es fa una graella amb un quadre de doble entrada amb els llibres que hi ha i el nom dels alumnes del nivell. Cada cop que llegeixen un dels llibres han de donar la seva opinió pintant el quadrat on s’ajunten el nom del nen i el llibre llegit.

Gomet vermell: ha agradat força
Gomet groc, ha agradat,
Gomet  verd, ha agradat poc,
Gomet blau no ha agradat gens.

Al costat d’aquesta graella  abans explicada hi ha un quadre plastificat on s’expliquen els gomets. Un cop, l’alumne, ha donat l’opinió mitjançant el color dels gomets, passa a la llibreta del lector.

Cada nen des de principis de  tercer i fins a  finals de quart disposa d’una llibreta mida quartilla, en blanc. A cada plana posa la data en la que ha acabat de llegir el llibre, el títol, l’autor i  l‘editorial

I, finalment es realitza un dibuix sobre el llibre. Es fa un llibre per pàgina. Si la llibreta s’acaba s’enceta una de nova. Al final del cicle es porten les llibretes fetes.