“Belluga’t llibret”

De P4 a 6è
Gust per la lectura.
Lectura fora del centre, a casa.
Tots els tutors i l’encarregat de biblioteca
CEIP Bernat Metge

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

Consisteix en anar passant un llibre, en una carpeta o maleta, d’un alumne amb un altre fins que passi per tots els de la classe.

El material aportat, el temps, les explicacions a pares o alumnes i s’adjunta una fitxa diferent segons el nivell.

P4:
Un parell de llibres al llarg del curs en una maleta (un de contes i un de coneixements alhora). Cada cap de setmana es dóna la cartera a un nen i l’ha de tornar el dilluns. Els pares han de llegir el llibre als seus fills.

Dins de la maleta a part del llibre hi ha una explicació pels pares.

La maleta és de colors alegres i porta un cartell que diu “llibre belluguet”

Es comença el préstec de la maleta al mes de gener.

P5:
Es porta la mateixa dinàmica però en comptes d’una sola maleta al curs es fan dues.

El préstec, aquest cop, comença al mes de novembre.

Cicle inicial:

Es fa servir el mateix tipus de maleta i també una explicació als pares.

Es passegen dos o tres maletes al llarg del curs, segons la necessitat de l’alumnat (en aquestes maletes solament va un llibre)

La maleta es passa d’un nen a l’altre sigui el dia que sigui, no cal esperar al cap de setmana. En aquest cas ja són els nens i nenes els que llegeixen el llibre sols (a principis de primer necessitaran mes ajuda per part dels pares)

Comencen a  l’octubre en el cas de 2on i al novembre en el cas de 1r. Donen una maleta al primer de la llista i una altra a l’últim, per optimitzar el temps.

Cicle mitjà i  cicle superior:

En comptes de maleta, és una carpeta, tipus sobre, de plàstic i amb el curs posat a l’exterior. Dins la carpeta hi ha unes fitxes per fer al final de la lectura. Cada alumne te la seva fitxa amb el nom ja posat, quan acaba passa la carpeta al següent i posa la seva fitxa al darrere de tot. Al final es comenten les fitxes i el llibre.

Es dóna una carpeta cada trimestre.