Fem un mural
Cicle mitjà i cicle superior
Cerca d’informació
Realització d'un mural sobre un tema que s’està treballant a classe.
Encarregat de biblioteca i tutor.
CEIP Bernat Metge

A partir dels temes:

3r “La gramàtica”

4rt “L’univers”

5è “ Els invertebrats”

6è “ La reproducció humana”

L’encarregat de biblioteca fa una selecció de llibres i proposa una sèrie d’activitats a repartir en grups a tots els alumnes de la classe.

ANEM A FER UN MURAL SOBRE ASTRONOMIA (4art)

Repartim les feines

1) Fem el títol: agafem un DIN-A3 el dividim per la meitat al llarg i escrivim amb lletres maques per desprès pintar-les i repassar-les: El NOSTRE UNIVERS.

2) Dos alumnes buscaran en el llibre: “Joves astrònoms”: Que és l'astronomia i en la meitat d’un  DIN-A4 posaran la definició en lletres maques i apuntant noms d’astrònoms importants de la història. A l’altre tros de DIN-A4 fan fotocòpies d’instruments necessaris per ser un bon astrònom i les peguen posant el nom.

3) Dos alumnes més amb el llibre: “Tot sobre l’espai” fan el següent: - Escriuen la definició d’univers i que és el “big-bang”. Busquen fotos del cel en una nit estrellada i tot ho col·loquen en un DIN-A4. Tot es fa amb bona lletra, rètols macos i bona presentació.

4) Agafem el llibre:” Tot sobre l’espai”. Copiem la definició de sistema solar, els planetes que el formen i fem un dibuix de tot el sistema solar. Pots fer servir mig DIN-A4 per les definicions i un pel dibuix.

5) Ara treballarem el nostre planeta: LA TERRA. Resumirem les característiques físiques apuntant la forma i les dimensions en la meitat d’un DIN-A4 i explicarem els moviments de la terra amb un dibuix, posant la incidència d’aquests moviments - Les estacions de l’any, això en un DIN-A4 complert. (Per fer-ho agafeu el llibre: “Natura oberta: La terra”)

6) Agafem el llibre. “El nostre planeta Terra”: Copiarem en un DIN-A4 el dibuix sobre les capes de la terra, el pintarem i explicarem les parts.

7) Agafeu el llibre: “La lluna”. Expliqueu que és un satèl·lit, feu un dibuix o dos macos que trobeu de la lluna, encara que no siguin reals. Expliqueu d’on ve la llum de la lluna. Dibuixeu i expliqueu les fases de la lluna.

8) El llibre vostre es:” Un viatge per l’univers”. Heu de buscar com neixen i com  moren les estrelles. Digueu quina és l’estrella més important per la terra per què i feu un dibuix graciós d’ella.

9) Agafeu el llibre “La nostra via làctia i altres galàxies” Busqueu que és una galàxia i quina és la nostra. Feu un parell de dibuixos amb constel·lacions de la nostra galàxia.

10) Poseu tots els vostres treballs sobre paper d’embalar negre, individualment i retallant el voltant perquè quedi maco. Desprès en paper d’embalar d’un altre color pegueu el títol i tots els treballs.

FEM UN MURAL SOBRE GRAMÀTICA

Farem servir el llibre “ EL GRAN LLIBRE DE LA GRAMÀTICA"

1) Farem un títol maco: “LA GRAMÀTICA ÉS DIVERTIDA”
2) Definició de NOM. Dibuixarem noms propis i noms comuns
3) Definició de VERB. Dibuixarem persones i animals que fan coses i diran en un globus que fan.
4) Definició d’ADJECTIU. Dibuixarem personatges i els descriurem amb adjectius.
5) PLURALS i SINGULARS. Expliquem i ho dibuixem.

Cada un d’aquests treballs es faran en un DIN-A4 o en dos, els pegarem individualment en paper d’embalar negre i desprès en un paper d’embalar d’un altre color farem el mural.