"Mèmori" de personatges de contes
Educació Infantil: P-3, P-4 i P-5, segons nivell de dificultat
Contes Populars: “La Caputxeta” i “El Patufet”
La mestra de biblioteca i la tutora.
CEIP Sant Cosme i Sant Damià

Ens calen 24 cartronets amb les 12 imatges repetides dels personatges dels dos contes (dues Caputxetes, dos llops,...).

El primer pas és classificar les imatges i tenir clar a quin conte pertanyen.

Es col·loquen els 24 cartrons amb la imatge cap per avall. Es tracta de fer parelles. L’alumne/a, cada vegada que gira el cartró, anomena el personatge. Si aconsegueix trobar la parella ha de dir una frase que expliqui com és, que fa, etc. Aleshores es queda el cartró i passa el torn al següent.

Una altra proposta és presentar les 12 imatges i 12 cartronets amb els noms dels personatges.. El joc consistirà en aparellar imatge i paraula. Guanya qui aconsegueix fer més parelles. Es pot acabar l’activitat escollint un dels contes, mostrant-ne els personatges i ordenant-los, segons apareixen a la història. Els alumnes han de recordar i verbalitzar el conte amb la màxima correcció possible.