El bagul de la màgia
Educació infantil i primària
Presentació de  llibres, de la biblioteca i animació de l’expressió escrita.
Encarregada Biblioteca.
CEIP Charles Darwin

El curs 2005-2006, en començar el projecte de biblioteca a l’escola, vam decidir preparar alguna activitat per iniciar una relació entre la biblioteca i la celebració de Sant Jordi.

Vam creure que una bona manera de motivar als nois i noies de l’escola per escriure un text, una poesia, un rodolí, ... podia ser preparar un bagul temàtic decorat i amb materials, objectes, llibres, relacionats amb el tema escollit per aquest Sant Jordi: “La màgia i els objectes màgics”.

Per a confeccionar el bagul vàrem utilitzar un dels que ens havien facilitat els de la Fundació Bertelsmann en realitzar activitats d’animació lectora en cursos anteriors, que són grans (110x55x55 cm), de fusta i amb rodes.

D’aquesta manera afegíem al treball de text escrit, una forma lúdica d’estimular la creativitat, de documentar-se sobre les diferents maneres d’entendre la màgia i de conèixer els objectes que, a través dels contes  i diferents històries lligades cadascuna al seu personatge i potser també al seu propi objecte màgic (la vareta, la capa, unes botes, un mirall, un barret,...). Els personatges ens han permès salvar vides, venjar les males jugades d’un ogre o d’una bruixa o fins i tot convertir-nos en grans aventurers amb la certesa que gràcies als nostres poders fantàstics sortiríem sempre indemnes de tots els perills (com en Potter, Merlí, Hermione, Mathilda,...).

Tots els grups de l’escola van poder gaudir d’una sessió completa amb la seva tutora i posteriorment van poder tenir accés al bagul un cop tots havien fet una visita programada a la biblioteca, així és va aprofitar més.

LLISTAT D’OBJECTES MÀGICS CONTES I/O LLIBRES RELACIONATS
El castell de la Ventafocs + Una carabassa La Ventafocs
Una poma + un mirall màgic Blancaneu
Una carota de gat El Gat amb Botes
La llàntia de l’Al·ladí Al.ladí
El barret de la bruixa i bestioles Manual de la Bruixa (en cast.)
La capsa del personatges: la fada, el pirata,... El llibre secret de les fades
Les ulleres de Harry Potter Los mundos màgicos de Harry Potter
Capsa d’escates de plata El peix irisat
L’ou d’or La gallina dels ous d’or
Un ull, un cuc,... El llibre màgics dels monstres
Una capsa amb una petita rosa La Bella i la bèstia

Altres llibres relacionat amb aquest tema:

• Adopta un fantasma.
  • Llegendes del Drac, l’heroi i la princesa.
  • El llibre de les fades. D’Arthur Rackham.
  • El castell encantat.
  • Si jo fos Mag.
  • Si jo fos fada.
  • Fava, favera.
  • El flautista d’Hamelin.
  • Els follets de les sabates.
  • Coses de bruixes.
  • L’estrella que volia tenir cua.
  • Diccionari del món fantàstic.
  • Mathilda.
  • Las bruixes.
  • Tina Superbruixa.
  • El llibre de plàstica de: “Coses de bruixes” ..