La tardor entre fulles
La tardor
Xose Gonzàlez i Marcela Ferré
IES Illa dels Banyols

Objectiu:  Confeccionar un llibre d'autor.

Activitats:

A l'aula :

El professor dóna indicacions orientatives de cadascuna de les parts de les quals constarà el seu "llibre".
  • Portada amb títol al·lusiu al tema, nom de l'autor i editorial. El matèria utilitzat pot ser cartolina, cartró, fusta, collage...
  • Primera pàgina: dedicatòria o frase al·lusiva al tema proposat per al llibre.
  • Segona pàgina: índex amb els títols i nom dels autors dels poemes.
  • Pàgines següents: poemes recitats en classe, copiats en la biblioteca, recollits de viva veu de familiars, refranys, contes curts, cançons... cada pàgina ha d'anar il·lustrada amb motius al·lusius al text.
  • Darrera pàgina: "Aquest llibre es va acabar de confeccionar el dia - festivitat  de- en els tallers, escriptori, estudi ( nom i direcció en cada cas) Laus Deo o una altra frase que recordi les que usaven els " amanuenses".
  • Contraportada : foto (real o inventada del autor) biografia (real o inventada) amb obres, premis, crítiques etc.. Codi  de barres, preu i  editorial.
  • Enquadernació: cosit, grapat, encolat, en un estoig, en un sobre il·lustrat artísticament.
Tot el procés haurà de ser exclusivament manual. Es pot usar ploma, pinzell i pigments naturals.

A la biblioteca:
  • Ambientació: poemes, proverbis, etc, al·lusius a la tardor pengen del sostre escrits en fulles encunyades perquè els alumnes puguin recopilar informació.
  • Material de consulta: llibres amb informació ad hoc.
  • Material per al alumne: se'ls facilita paper acolorit i encunyat per poder incorporar els seus textos.
  • Al finalitzar el trimestre s'organitza una exposició de "llibres d'artista"