La volta al món en  80 dies
Interdisciplinària : Àrea de socials i castellà
Neus Foix, Manuel Millàn, Marcela Ferré
IES Illa dels Banyols

Prenem com a eix conductor de les activitats biblioteca-aula el llibre de lectura: "La volta al món en 80 dies".

Es pengen cartells anunciant la presentació del llibre com si fos una novetat. Es presenta a l'autor i a l'obra amb un petit discurs a l'estil de les presentacions en els cercles literaris i se'ls reparteix als alumnes un punt de llibre com és usual en aquest tipus d'actes.

Així mateix se'ls facilita un mapamundi i un calendari per planificar la lectura, S'ha ajustat el temps de lectura al temps del viatge. Comencem a llegir-lo el 2 d'octubre tenint com fons un mural de l'estació de Londres i acabarem el 22 de desembre.

Cada dilluns la biblioteca serà el lloc de trobada per comentar els capítols llegits i al seu torn, lliurar-los mapes o textos referents al lloc en el qual ens trobem. El darrer lliurament serà el 22 de desembre: un mapa de Londres on han de localitzar el carrer que van viure els personatges i una invitació per prendre el te. A mesura que van transcorrent les setmanes la biblioteca se'n va omplint amb mapes, gràfics, dibuixos i objectes referents a allò que estem vivint en el llibre. En acabar el trimestre es penjaran models de trens vaixells i altres mitjans de transport utilitzats en l'època. També tindrem els mapes confeccionats pels alumnes i els textos dels costums que han vist.

Es pretén que cadascú hagi realitzat un viatge a l'espai i en el temps i a la vegada sigui un viatge iniciatiu. No seran els mateixos abans i després del trimestre.