La cuina al QUIJOTE
EL QUIJOTE
Xose Gonzàlez i Marcela Ferré
IES Illa dels Banyols

L'objectiu final de l'activitat és la lectura i comprensió del Quixot, versió adaptada per als alumnes d'aquest nivell.

De la multitud de temes abordats en aquest llibre hem centrat l'activitat en la gastronomia i per això ens hem fixat una sèrie d'objectius específics:

- Comprendre, usar i elaborar correctament cites bibliogràfiques.

- Conèixer el fet nutricional i la seva evolució del segle XVII fins als nostres dies.

- Comparar les diferents formes d'alimentació del segle XVII amb l'entorn actual.

- Conèixer l'ús del vocabulari relacionat amb la gastronomia.

- Comparar l'alimentació de Sancho Panza i de Don Quixot amb els trastorns alimentaris
  dels nostres dies (excés i defecte).

- Buscar i recopilar els diferents plats citats en El Quixot per confeccionar una recepta
  de cadascun d'ells.

- Afegir un annex amb receptes aportades pels alumnes d'altres països (Colòmbia, Xile i
  l'Uruguai) que participen de la mateixa llengua del Quixot.

- Confecció d'un receptari propi inspirat en la lectura.

- Elaboració pràctica per part dels alumnes d'alguna recepta referenciada en El Quixot.

Des de la biblioteca se'ls facilitarà material de consulta i suport per a les consecució d'aquests objectius.