nena

Sumari
Activitats de dinamització lectora

TÍTOL ACTIVITAT:
Apropar-se a l'art
NIVELL EDUCATIU:
2n d'ESO
ÀMBIT:
Cerca i tractament de la informació
TEMÀTICA:
L'art de l'islam. El romànic. El gòtic.
RESPONSABLES:
Olga Miralpeix i Marcela Ferré
CENTRE EDUCATIU:
IES Illa dels Banyols

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT:
Objectiu:

Aprendre a cercar la informació més rellevant de temes concrets.
  • Utilitzar diferents fonts (paper i digital).
  • Recopilar informació.
  • Analitzar i sintetitzar la informació.
  • Fomentar el treball en grup.
  • Assumir responsabilitats dins d'un grup.
  • Elaborar dossiers.
Escenificació:
  • Es treballa un tema per trimestre.
  • El treball es fa a la biblioteca amb una freqüència d'una sessió cada quinze dies.
  • Es preveu un total de quatre a sis sessions per trimestre.
Distribució dels grupuscles:
  • Els alumnes s'organitzen en grups de quatre. Dins de cada grup hi ha una assignació de tasques:
  • mapes i dibuixos (1 alumne)
  • Coherència de text (2 alumnes)
  • Control de bibliografia (1 alumne)
  • Els grups de quatre es reorganitzen en parelles. Una cerca d'informació en suport paper i l'altre digital. El següent treball hi haurà un intercanvi de tasques, i així tots els alumnes hauran utilitzat diversos suports.
Activitats:

  • Els alumnes confeccionaran un dossier per grup. Els dossiers s'exposaran i cada grup defensarà el tema davant dels altres.
  • En acabar el trimestre, com a exercici de reflexió, es farà una sessió de diapositives de l'estil treballat per tal de tenir una interacció grup-classe. Els alumnes intervindran comentant els temes tractats.



CRP El Prat de Llobregat