Llibres col·lectius
2n d'ESO
Treball en equip a la biblioteca. Tardor, nadal i el menjar que més m’agrada.
Marcela Ferré
IES Illa dels Banyols

Objectiu:
  • Relacionar cultura i gastronomia.
Activitats:

• Confeccionar llibres col·lectius relacionats amb temes gastronòmics de la nostra cultura:
    • Relacionats amb la diada de la castanyada s'ha elaborat un llibre col·lectiu en el qual cada alumne ha escrit una recepta amb productes de tardor (castanyes i moniatos) o bé un menjar típic de l'època (panellets). El llibre s'ha exposat i els alumnes que han col·laborat se l'han endut a casa perquè els pares vegin la feina feta.
    • Al voltant de les festes nadalenques s'ha confeccionat un altre llibre en el qual l'alumne havia d'escriure què menjava per Nadal relacionant l'àpat amb el seu arbre genealògic.
    • Al tercer trimestre s'ha fet un llibre similar en el qual l'alumne ha explicat el menjar que més li agrada, redactant l’explicació d'aquesta preferència.
  • Els alumnes que han participat en la confecció dels tres llibres col·lectius van rebre per Sant Jordi un llibre obsequi de cuina subvencionat per l'AMPA de l'institut.