nena

Sumari
Activitats de dinamització lectora

TÍTOL ACTIVITAT:

L’hora del conte,  “Les nits del món”,  de Corinne Albaut- Arno

NIVELL EDUCATIU:
Educació infantil i cicle inicial.
ÀMBIT:
Gust per la lectura
TEMÀTICA:

Narració de contes. Descobrir altres cultures, altres països.

RESPONSABLES:
Mestra encarregada de biblioteca i mestra tutora.
CENTRE EDUCATIU:
CEIP Joan Maragall

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT:
Amb l’ajuda de la bola del món col·loquem el nom dels protagonistes a sobre del seu país d’origen.

Quan entrin els nens a la biblioteca, només trobaran un llum  encès, el de la bola del món i  s’aniran situant al terra al seu voltant.

Comença  el conte mostrant les imatges i explicant què és el que fan els protagonistes durant el dia  i com i on dormen durant la nit.

En Samir s’adorm sobre una catifa i al matí camina pel desert..

La Kamanga somia sobre una pell de cabra i al matí fa penjolls i collarets…

La Machiko dorm sobre un “futon” i al matí fa  volar un estel de paper..

La Melisa es gronxa dins de l'hamaca i al matí fa cistells de vímet…

En Barry és tapa bé per no tenir fred…

Els  nens i nenes del món i d’aquesta escola, juguen, riuen, fan sorolls… i a la nit dormen, somien….

MATERIAL QUE FAREM SERVIR:
  • Boletes de colors  i fil transparent;
  • Una cistella de vímet, perquè sàpiguen com és i que est pot fer;
  • Un estel o globus;
  • La bola del món, una catifa…
  • Cartolina  i ceres blanques, per dibuixar sobre fons blau i de colors per dibuixar sobre el fons groc.
TREBALL COMPLEMENTARI:

En acabar la narració del conte, tots els nens i nenes es posaran en grups i faran una polsereta o collaret com la Kamanga.
També es pot complementar  al taller de plàstica:
Enganxar dues mitges cartolines (dina 4) de color blau fosc i groc i sobre aquestes,  dibuixar coses que fem de nit i de dia, utilitzant ceres blanques o de colors, depenent de la cartolina  on s’estigui dibuixant.




CRP El Prat de Llobregat