Jornada Multicultural: Contes del Món”
ESO i Batxillerat
Cerca i tractament de la informació
Solidaritat i multiculturalitat
professorat i alumnat de diferents nivells
IES Ribera Baixa

Els objectius són bàsicament adonar-nos que la realitat multicultural en la que vivim és una font d’enriquiment i aprenentatge mutu. També es tracta d’esbrinar i aprofundir en les diverses cultures de procedència  dels alumnes immigrants del nostre centre, a partir d’un material -escrit o oral- com el conte.

L’activitat s’emmarca en una activitat més àmplia que se celebra de manera regular (cada curs) al nostre centre, la “Jornada Multicultural”, organitzada per la Comissió de Solidaritat i Voluntariat que funciona des de fa més de 3 anys, integrada per alumnes i professors.
 L’activitat consisteix en la recerca de contes de les diferents cultures que hi ha al centre i en la seva presentació en el marc de la celebració de la Jornada Multicultural.: els alumnes participants expliquen o llegeixen els contes que consideren més representatius de la seva cultura durant una sessió a la biblioteca en la que assisteixen grups d’alumnes de diferents nivells.

També es pot convidar a algú a participar en aquesta activitat (l’any passat va venir l’escriptor del Camerún, Inongo Makomé).