Il·lustració de poesies
Literatura espanyola
professor de literatura
IES Ribera Baixa

Els objectius són apropar la poesia del segle XX als alumnes de l’ESO  i aconseguir que participin en feines més creatives.

L’activitat s’emmarca en una sèrie d’activitats que s’organitzen des dels diferents departaments per Sant Jordi, a través d’un concurs, una exposició i una lectura de poesies.
L’activitat consisteix en conèixer, triar i treballar una poesia d’escriptors del segle XX (Machado, Miguel Hernández, Juan Ramón Jiménez, Rafael Alberti, Blas de Otero...) i presentar-la a  través d’una il·lustració que cada alumne crea.

Les poesies il·lustrades són exposades i participen en un concurs que es falla la diada de Sant Jordi. Aquest dia els alumnes fan també una lectura de les diferents poesies que els alumnes han treballat.

En altres ocasions els alumnes treballen la forma de la cal·ligrama.