Treball a partir de textos filosòfics
1r de Batxillerat
Gust per la lectura; tractament de la informació
Professora de la matèria
IES Ribera Baixa

Els objectius són que els alumnes es familiaritzin amb el llenguatge filosòfic llegint directament obres d’autors i de temàtiques que formen part del programa que estan treballant (antropologia, psicologia, metodologia científica, ètica, política, sociologia...), i que aprenguin a elaborar un treball escrit i preparar una exposició oral.

L’activitat s’organitza des de la matèria de filosofia a partir del segon trimestre, presentant als alumnes a la biblioteca les diferents obres entre les quals hauran d’escollir-ne una (una sessió).

Una vegada triada l’obra, l’alumne té un temps determinat per llegir-la pel seu compte un parell de vegades (4 mesos) i un temps de preparació per a l’elaboració tant de l’exposició oral com del treball escrit. Aquesta preparació es fa amb l’assessorament de la professora i a partir d’un esquema orientatiu que es dóna a cada alumne.

Les exposicions orals s’organitzen de manera que els alumnes que han llegit la mateixa obra s’hagin de coordinar per fer la presentació als seus companys (una sessió per a cada obra, durant un dia setmanal del mes de maig). Es valora la creativitat emprada a l’hora de presentar els continguts de les diferents obres (es pot fer una dinàmica de grup, una obra de teatre, elaborar un vídeo, preparar un joc...) i el coneixement del tema treballat així com la claredat i el rigor en la presentació.