Coneguem la nostra biblioteca
Educació Primària (3r a 6è)
Formació d’usuaris
Funció i ús de la biblioteca del centre.
Mestres encarregats de la biblioteca i tutors de nivell.
CEIP Jacint Verdaguer

Objectius:

1. Aprofundir en la relació del nen/a  amb la biblioteca com a lloc màgic per satisfer la seva curiositat.
2. Conèixer les normes i practicar els hàbits de comportament a la biblioteca.
3. Iniciar els nens i nenes en la metodologia bibliotecària.

Cada grup classe té una sessió setmanal reservada dins de l’horari escolar per anar a la biblioteca amb el seu mestre/a. Activitat de mig grup. L’altre mig grup va a l’aula d’informàtica.

Material de l’alumne: Tríptic informatiu de la biblioteca escolar i dossier de fitxes adaptat de les activitats proposades al programa Exploradors de biblioteques.

Durant tres o quatre sessions de 45’, s’expliquen i treballen: Què és la biblioteca?, Què hi ha a la nostra biblioteca? Normes de funcionament de la biblioteca i del servei de préstec  Com es classifiquen i ordenen els llibres (margarida de colors relacionats amb els apartats generals de la CDU), les parts d’un llibre  (parts interiors i exteriors), identificació del títol, autor, editorial, col·lecció,...

Després d’aquestes activitats i al llarg  del curs,  cada mestre treballa amb els alumnes, i d’acord al seu nivell, tècniques bàsiques de recerca d’informació (diccionaris, atlas, llibres de coneixements, ...) i lectura de llibres de ficció.

Iniciar els nens i nenes en la metodologia bibliotecària.