La lectura eficaç
Educació primària de 3r a 6è
Lectura de llibres d’imaginació
Mestres de llengua catalana dels nivells.
CEIP Jacint Verdaguer

Objectius:

1. Desenvolupar les capacitats lectores dels alumnes
2. Despertar el gust per la lectura.

Es fa una selecció prèvia dels títols proposats per l’Editorial Bruño més adequats a cada nivell educatiu per part dels equips de mestres de cada cicle.

A l’inici de curs, s’inclou en la llista de llibres i material escolar el llibre de lectura i el llibre d’activitats de l’alumne. Aquestes estan presentades en forma de jocs, dissenyats i programats per treballar i desenvolupar les capacitats lectores (comprensió, atenció, intuïció, habilitat visual, memòria, ...) així com l’adquisició de vocabulari, aprenentatge de l’ortografia, de la sintaxi i la millora de l’expressió escrita.

Es dedica una sessió setmanal (àrea de llengua catalana) durant la qual es fa la lectura dels capítols del llibre  i les activitats proposades en el quadern de l’alumne.

Aquest treball es complementa amb la realització de les activitats Entrena’t per llegir  i Lectura eficaç que es  poden trobar a Internet, al portal Edu365.com.   Els alumnes aprenen diversos trucs per agilitar la lectura amb exercicis com les paraules amagades, jocs de memòria visual, l’ordenació i pràctica de lectures,... Aquestes activitats es fan a l’aula d’informàtica en diverses sessions puntuals programades al llarg del curs.