Josep Canudas i Busquets

Josep Canudas ha estat un dels principals propagadors de l’aviació a Catalunya. Periodista esportiu i cofundador de l’Aeroclub de Catalunya (1915). El 1917 obtingué el primer títol de pilot atorgat a Catalunya de l’escola catalana de l’aviació de la qual fou professor i pilot en cap. L’any 1922 fundà la penya de l’aire i la societat Aeròdrom Canudas que promogueren l’interès pels vols amb passatgers i l’Escola de Barcelona per a pilots.

Fou el cap de primera línia aèria d’Espanya: Sevilla-Larraix (1921) i de la línia Andorra, (Barcelona- La Seu d’Urgell) la primera dels països catalans (1932). El 1933 la Generalitat el nomenà cap dels serveis d’aeronàutica. Durant la guerra civil fou pilot d’enllaç al Front d’Aragó i director de l’escola d’aviació militar de Barcelona.

S’exilià el 1939, primer a França desprès a Amèrica i finalment a Suïssa on morí.

Pilot
Barcelona, 1898- Suïssa 1975

Font: Josep Canudas. Història de l’aviació catalana (1908-1936). Edicions de la Magrana

Servei Educatiu Baix Llobregat 4 - El Prat de Llobregat