MANUEL ARENAS - CARME BALADA

Font de la Granja (2002)
Plaça de la Granja

Carme Balada del Romero (Barcelona, 1957)
Manuel Arenas Vidal (Barcelona, 1955)

Balada estudià ceràmica a l'Escola Massana de Barcelona. Posteriorment realitzà diversos cursos d'experimentació, com "Tierra y magma" a Girona amb el ceramista Claudi Casanovas i "Construcción de hornos y cocciones experimentales" amb el també ceramista Wally Hawes, de nacionalitat hindú, resident al Japó. Entre les exposicions cal destacar: European Ceramics al Rufford Craft Center de Newark (Anglaterra, 1998), les exposicions individuals a la Galeria Hipòtesi de Barcelona el mateix any, al Castell de Penyíscola (Baix Maestrat, 1999), la de recipients per Ikebana Cocoon (Barcelona, 2000), a la Galeria Tokonoma (Ginebra, 2000) i la mostra ceràmica artística contemporània a Corea de l'any 2001. Manuel Arenas és arquitecte, però també s'interessa per la pintura, la investigació sobre les relacions entre art i arquitectura. És coordinador de l'àrea d'expressió gràfica de l'Escola Superior d'Arquitectura de la Universitat Internacional de Catalunya. Ha realitzat quatre exposicions individuals i algunes col·lectives: "Las caras de Belmez" a la Galeria H2O de Barcelona (1996), "Naturaleza Muerta" a la Galeria María Llanos de Cáceres (1998), "De naturalesa obscura" a la Galeria Jordi Barnadas de Barcelona (2000) i "Documento de sombras" al Col·legi d'arquitectes de Balears a Palma de Mallorca (2000). Entre els reconeixements i premis, fou distingit amb la Menció d'Honor a la Mostra d'Art d'Arquitectes celebrada a la sala d'exposicions del Col.legi d'Arquitectes de Catalunya (Barcelona, 1997), i la seva obra fou seleccionada al "VII Certamen de Pintura Iberdrola" al Centro Cultural Capitol de Cáceres, l'any 1999.