IMMA JANSANA

Font dels galls (1995)
Carrer de Ferran Puig

Imma Jansana i Ferrer. Barcelona, 1954

La formació artística de Jansana és principalment arquitectònica: estudià a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona on obtingué el títol l'any 1977. Dos anys després obrí el seu estudi a la mateixa capital i, des de llavors, es dedica a projectes de paisatgisme i arquitectura. Les exposicions en què participà s'iniciaren l'any 1983 amb la mostra "Qui és Barcelona" que es féu al mercat del Born. L'any 1986 participà a l'exposició "Escultures per a Barcelona" de la Fundació Miró, i els dos anys següents a d'altres mostres sobre l'urbanisme a Barcelona i els jocs olímpics que s'havien de dur a terme. L'any 1989 fou seleccionada per al premi FAD d'Arquitectura, però no fou fins a la dècada següent que rebé el seu primer premi: el FAD d'espais exteriors, pel passeig marítim de Gavà (Baix Llobregat, 1993). També va rebre el premi FAD de l'opinió d'espais exteriors, pels miradors del Delta del Llobregat: un total de tres miradors instal·lats al braç de la Vidala de l'estany del Remolar, a la riera de Sant Climent a Viladecans, i a la platja del Prat a la rotonda de l'aparcament del final del passeig, a principis de 1993. Al Prat aquest no fou el primer ni l'últim disseny d'Imma Jansana: l'any 1991 s'acabaren les obres d'instal·lació de la font de la plaça 17 de setembre, un remolí invertit de coure per on l'aigua lliscava des de la part superior. A la dècada dels 90 aconseguí diversos premis més: finalista a la III Biennal d'Arquitectura Espanyola i premi de la Diputació de Barcelona a la promoció de l'accessibilitat per la rambla Anselm Clavé de la nostra població, tots dos l'any 1995, i dos anys després el primer premi del concurs de rehabilitació del curs del riu Pisuerga a Valladolid. En aquest mateix any féu la "Font dels galls" al carrer de Ferran Puig. Entre els anys 1998-99 dissenyà els jardins Àngel Guimerà del carrer Centre de la nostra població, i l'any 2000 el Parc de la Solidaritat, on es projectà l'escultura de Perejaume. Entre els anys 1991 i el 2001 fou responsable de projectes urbans de l'Ajuntament del Prat de Llobregat. Imma Jansana és coneguda també per la joieria. Després de fer un curs a l'escola Massana de Barcelona (1988-1990), començà a exposar col·lectivament l'any 1991 en la mostra itinerant "Un siglo de joyeria y bisuteria en España" que visità Mallorca, Valladolid, Madrid i A Coruña. Cal destacar la seva participació a la mostra col·lectiva: "La joia de la joia, una visió de l'orfebreria catalana actual" al Saló del Tinell, l'any 1993, i individualment a la col·lecció de joies del Museu de Gavà (Baix Llobregat, 1995) que rebé el premi Ciutat de Barcelona de grafisme i comunicació municipal.