PASCAL PLASENCIA

Blas Infante Pérez (1999)
Jardins d'Andalusia

Pascal Plasencia i Taradach. Barcelona, 1962

La formació artística de Plasencia s'inicià l'any 1978 en tres camps: ceràmica, dibuix i pintura. L'any 1982 ingressà a l'Escola d'Arts Aplicades de Barcelona (Llotja) on es llicencià quatre anys després. El 1983 entrà en el món de l'escultura al taller de Montserrat Sastre, on romangué un any fins que aconseguí beques d'estudis de l'escola de la Llotja on estudiava i del Reial Cercle Artístic de la capital. A partir de 1987 i un cop acabats els estudis treballà als tallers de diferents escultors: primer en el del tallista Lluís Cera (1987-88) i posteriorment en el de l'escultor Ferran Ventura (1988-89). Un cop acabada la col·laboració amb aquest últim obrí el seu estudi a la Floresta (Sant Cugat del Vallès- Vallès Occidental), on realitzà obres pròpies i encàrrecs de projectes escultòrics per a parcs i llocs públics de Catalunya. La seva primera exposició fou col·lectiva, l'any 1982, a la sala Transformadors de Barcelona. Dos anys després participà en la mostra de l'Escola de Llotja. L'any 1985 participà en dues exposicions: a la Sala Galvany, mitjançant la Caixa de Catalunya, i a l'Escola de Belles Arts de Lleida (Segrià). Posteriorment participà en l'homenatge col·lectiu a Caraltó a la Sala Catalunya de la Fundació La Caixa. Un cop acabats els estudis prengué part en diferents biennals com: Art FC Barcelona a l'antic mercat del Born (1987), l'Andrea Serraro a Barcelona (1988) i la de Matadepera (1990). Fou amb l'obertura del seu estudi quan es multiplicaren les participacions i les obres. Durant tota la dècada dels noranta, podem destacar la V Biennal Internacional Esport en l'Art (1994), l'exposició a la Galeria Cour St.Pierre a Ginebra (Suïssa, 1995), l'XI Biennal Internacional de l'Esport en les Belles Arts que es presentà a Madrid i a Barcelona (1995) i a la Sala Comú d'Escaldes-Engordany (Andorra, 1996). A partir de 1997 la seva obra es presentà a diferents sales de Barcelona, Cadaqués (Alt Empordà), Blanes (La Selva), Reus (Baix Camp), Vic (Osona) i Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental).