L'original estil de Botero està marcat pels populars "grassos" amb què desproporciona els volums de les seves obres. Per a molts ha estat considerat art humorístic, tanmateix l'autor nega aquest caràcter satíric o caricaturesc. L'origen d'aquest estil personal es remunta a la dècada dels seixanta, quan l'autor experimentà amb els volums de les seves creacions; possiblement la influència del surrealisme l'ajudà en el descobriment dels seus personatges tan característics. La hipertròfia d'aquests personatges agafa bona part del seu sentit monumental i dimensional quan es trasllada a l'escultura; En paraules de l'autor: "L'escultura em permet crear volums reals. La pintura també crea volums, però són irreals". El "Caballo" de Botero respon a la temàtica que ha marcat la seva trajectòria: figures humanes, família, animals, vida quotidiana i referències a la terrible violència que viu el seu país, el costumisme burgès, la religió, les natures mortes i els autoretrats, entre d'altres. L'obra, feta en bronze envellit en negre, de 1500 kg de pes, fou inaugurada el 22 de desembre de 1994. Va ser adquirida per AENA juntament amb dues escultures més que l'autor havia exposat a La Castellana de Madrid l'any 1992, per un preu global de 200 milions de pessetes. Actualment està ubicada a l'interior de la Terminal B de l'Aeroport i la poden veure milers de persones cada dia.
29. Fernando Botero.
Caballo (1992)
Bronze.
297 x 230 x 175 cms.
Aeroport, interior terminal B
AENA núm inventari 895 28/BCN