LLARS D'INFANTS

ESCRITS

DVD, VÍDEO, CD, JOCS, MATERIAL VISUAL

 

ESCRITS

..................................................................................................................

 

+informació
 

ANEM A JUGAR

Autor: Batllori, Jorge; Escandell, Víctor

Signatura: 152.3 BAT

Nivell: educació infantil; llar d'infants; ensenyants; pares

Característiques: Té 191 pàgines i combina text amb nombroses fotografies i dibuixos.

Resum: Els pares i educadors de llars d'infants trobaran 150 jocs perfectament catalogats i distribuïts dels 0 als 3 anys. Totes les tasques lúdiques proposades afavoreixen en el nen el desenvolupament del seu entorn més pròxim i l'establiment de vincles afectius amb la persona adulta. Ajuden a la fixació del llenguatge per mitjà de paraules contextualitzades i cançons. Més de 120 fotografies i més de 75 dibuixos afavoreixen les estratègies d'utilització dels jocs.

..................................................................................................................

 

+informació
 

APRENDRE I ENSENYAR A L'EDUCACIÓ INFANTIL

Autor: Bassedes, Eulàlia; Huguet, Teresa; Solé, Isabel

Signatura: 372 BAS

Nivell: educació infantil; ensenyants

Característiques: conté 389 pàgines, algunes fotografies en blanc i negre, índex, agraïments, introducció, bibliografia, annexos, guia de recursos i serveis per a la infància, guia de recursos bibliogràfics i audiovisuals

Resum: Aprendre i ensenyar a l'educació infantil aborda des d'una perspectiva constructivista el procés d'ensenyament-aprenentatge d'aquesta etapa educativa que abasta des dels primers mesos de vida fins als sis anys. Les autores posen de relleu les continuïtats i també les especificitats i peculiaritats dels dos cicles d'aquesta etapa. Des d'aquesta doble perspectiva es plantegen els temes més rellevants per a la pràctica educativa: el fonament psicopedagògic de l'ensenyament i l'aprenentatge, el currículum de l'etapa, l'organització i la planificació, la concreció a la pràctica educativa, l'avaluació, el treball en equip de mestres i els processos d'elaboració de projectes compartits, les relacions entre el context familiar i l'escolar... En conjunt l'obra pretén aportar idees i orientacions útils per analitzar i millorar el treball docent a partir del diàleg entre la pràctica quotidiana i els referents teòrics.

..................................................................................................................

 

+informació
 

BON PROFIT! PER MOLTS ANYS!

Autor: Martí Pol, Miquel; Sole, Carme; [il·lustracions]

Signatura: 833.5 MAR

Nivell: primària

Característiques: Té 60 pàgines, va acompanyat d'un cd-rom

Resum: Aquest llibre és un recull de poemes de Miquel Martí i Pol, dividit en dues parts. D'una banda, Per molts anys! presenta un poema per a cada un dels mesos de l'any, tot aportant un munt d'informacions sobre les festes pròpies de cada mes. De l'altra, Bon profit! és un conjunt de poemes al voltant de diferents plats, dolços o salats, que acostumen a ser del gust dels infants. Cada poema va acompanyat d'un dibuix de Carme Solé Vendrell, que el complementa amb enginy i bon humor. El llibre inclou un CD amb tots els poemes, amb música, guitarra i veu de Toti Soler i veu de Cinta Massip.

..................................................................................................................

 

+informació
 

CREA AMB OUS

Autor: Seix, Victòria

Signatura: 745 MAN

Nivell: professionals de l'educació; animadors culturals; educació infantil; primària

Característiques: té 29 pàgines; fotografies en color

Resum: Aquest llibre proposa idees per decorar i jugar prenent com a base ous buidats prèviament en combinació amb altres materials (cartolines, pintures, gomets, plastilina, confeti, etc.).

..................................................................................................................

 

+informació
 

CREA AMB PLASTILINA

Autor: Piñol, Roser

Signatura: 745 MAN

Nivell: educació infantil; ensenyants; professionals de l'educació; animadors culturals; parvulari

Característiques: Consta de 26 pàgines amb moltes fotografies en color on es veu pas a pas tot el procés de realització. Té un format de 21 x 24'5 cm.

Resum: En aquest llibre es presenten tècniques senzilles de modelat (xurros, pinçament, etc.) així com l'ús de les eines que es fan servir per modelar la plastilina. També trobem diferents mètodes de treball (gravant-la, en relleu, etc.) per crear objectes útils o decoratius, fàcils i divertits de fer.

..................................................................................................................

 

+informació
 

EDUCACIÓ INFANTIL. LLARS D'INFANTS. EXEMPLES D'UNITATS DE PROGRAMACIÓ 4

Autor: Departament d'Ensenyament

Signatura: 372 DEP

Nivell: educació infantil; ensenyants

Característiques: Té 207 pàgines. L'enquadernació és amb espiral i conté fotos i bibliografia a cada unitat

Resum: Els exemples van dirigits a la programació pel primer cicle de l'educació infantil. Consta de set unitats que treballen, el joc de la descoberta d'objectes, els aliments i la cuina, els hàbits, el racó de les disfresses, la pròpia identitat, gimnàstica a la llar d'infants i l'infant i l'aigua. A cada unitat hi ha una introducció a la proposta, els components de la programació (continguts, objectius didàctics, activitats d'aprenentatge i activitats d'avaluació), les orientacions didàctiques i la bibliografia

..................................................................................................................

 

+informació
 

EDUCACIÓ INFANTIL: CURRÍCULUM

Autor: Departament d'Ensenyament

Signatura: 372 EDU

Nivell: educació infantil; ensenyants; gestors de l'educació; professionals de l'educació

Característiques: Té 99 pàgines.

Resum: Constitueix el currículum de la Reforma educativa corresponent a l'educació infantil, el qual s'estructura en dos cicles: llar d'infants i parvulari. La primera part presenta els aspectes següents d'aquesta etapa: fonaments del currículum, psicologia infantil, perfil dels docents, organització de l'etapa, importància de la funció educativa, relació amb els pares i les mares, bases psicopedagògiques del currículum, criteris d'avaluació, i alumnes amb necessitats educatives especials. A continuació es desenvolupa tot allò relatiu al primer i el segon nivell de concreció de cada àrea, especificant els continguts de procediments, de fets i conceptes, d'actituds, i els objectius terminals que s'han d'assolir. En un capítol apart es tracta l'organització del currículum i del projecte curricular de centre.

..................................................................................................................

   

EDUCAR EN EL 0-3. LA PRÀTICA REFLEXIVA EN LOS NIDI D'INFANZIA

Autor: Quinto Borghi, Battista

Signatura: 372 QUI

Nivell: ensenyants; educadors

Característiques: Té 192 pàgines.

Resum: És un instrument de reflexió i de treball per als educadors/es que treballen amb nens de 0 a 3 anys. L'objectiu del llibre és formar als educadors. L'autor fa una reflexió sobre les bones pràctiques, per a valorar-les, argumentar-les, actualitzar-les i, si és necessari, reformular-les o modificar-les.

..................................................................................................................

 

+informació
 

EDUCAR L'INFANT A L'ESCOLA BRESSOL

Autor: Goldschmied, Elionor

Signatura: 372 GOL

Nivell: educació infantil; ensenyants; llar d'infants; parvulari

Característiques: Conté 205 pàgines amb fotografies

Resum: La finalitat d'aquest llibre és de contribuir, de manera molt pràctica, a la comprensió de l'objectiu de fer assimilar els nous coneixements en la realitat de cada dia i aconseguir-ne un canvi. Sobretot en el sentit de garantir als infants petites relacions estables i satisfactòries amb els adults que se n'ocupen, i estímuls vius i apropiats gràcies a una àmplia gamma d'activitats de joc. El llibre ofereix, a més, suggeriments per a la construcció de joguines adaptades a l'educació moderna a baix cost, fent servir materials de recuperació.

..................................................................................................................

 

+informació
 

EL GAT AMB BOTES

Autor: Butterfield, Moira

Signatura: 792 BUT

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Consta de 24 pàgines amb dibuixos, fotografies i patrons.

Resum: El llibre consta de cinc apartats: en el primer es fa la tria dels personatges destacant les característiques principals de cada un d'ells; en el segon es presenten diversos dibuixos que indiquen qui ha de parlar en cada moment i algunes indicacions escèniques de coses i suggeriments que es poden fer durant la representació; en el tercer hi ha informació sobre el vestuari i complements de cada un dels personatges; en el quart se'ns explica com assajar l'obra: les entrades i sortides d'escena i les accions que es representaran; i en el darrer el text de l'obra il·lustrat amb dibuixos i fotografies.

..................................................................................................................

 

+informació
 

EL JOC HEURÍSTIC AMB OBJECTES

Autor: Equip de l'Escola bressol Montserrat; Equip de l'Escola bressol La Muntanya; Goldschmied, Elinor; [assessorament]; Òdena, Pepa; [coordinació]

Signatura: 372 MON

Nivell: educació infantil; ensenyants; educadors

Característiques: Té 47 pàgines, fotografies i bibliografia

Resum: El llibre recull els aspectes fonamentals del joc heurístic amb objectes, partint de l'experiència i la reflexió acumulada a les escoles bressol que el presenten i que han tingut ocasió de treballar directament amb la professora Elinor Goldschmied

..................................................................................................................

 

+informació
 

EL PUNTO Y LA LÍNEA

Autor: Ros, Jordina; Estadella, Pere; [textos]; Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Helena; [ajudant direcció]; Nos & Soto; [fotografies]; Comando gráfico; [disseny i maquetació]

Signatura: 745 DIV

Nivell: ensenyants; educació infantil

Característiques: Té 48 pàgines totes il·lustrades amb fotografies en color i conté plantilles al final

Resum: Fa una explicació teòrica del punt i la línia. A partir del concepte estudia les formes i la seva comparació amb l'entorn natural. Fa servir tècniques i materials diversos per dur a terme les activitats següents: pluja de punts, pallasso, cel estelat, marc, collage, gargots, línies i tapís. Fa la interpretació de la pintura "La boia roja" de Paul Signac de puntets i la pintura de "El parque cerca de Lu" de Paul Klee de línies corbes rectes i gargots.

..................................................................................................................

 

+informació
 

EL RITME EN L'EDUCACIÓ I FORMACIÓ GENERAL DE LA INFANTESA

Autor: Llongueres, Joan

Signatura: 78 LLO

Nivell: educació infantil; primària; ensenyants

Característiques: Té 56 pàgines amb fotofografies en blanc i negre. Inclou bibliografia.

Resum: Explicació del mètode rítmic de Jacques-Dalcroze, introduït per un marc teòric sobre el ritme i l'educació musical a l'escola. Conté exercicis per a la llar d'infants i el parvulari, així com per a l'educació primària: exercicis amb cadires, amb notes musicals... Hi ha una bibliografia molt extensa sobre el tema.

..................................................................................................................

 

+informació
 

ELS TRES PORQUETS

Autor: Picazo, Cristina; Llongueras, Montserrat

Signatura: 745 TRE

Nivell: educació infantil; ensenyants; primària; cicle inicial; cicle mitjà

Característiques: Té 48 pàgines amb multitud d'il·lustracions en color dels treballs manuals

Resum: A través de les narracions dels millors contes clàssics, s'introdueix l'infant en el camp de la plàstica i les manualitats. D'una banda, el conte estimula la imaginació infantil, l'atenció, la memòria i l'associació d'idees que a poc a poc es van acumulant i que serveixen com a imatges expressives i de coneixement per als infants. De l'altra, ells mateixos podran convertir-se en els protagonistes, en realitzar mentre juguen multitud de manualitats relacionades amb la història. Els diferents graus de dificultat i la diversitat de tècniques proposades per desenvolupar aquestes activitats constitueixen el complement ideal per a una tarda de lleure o una classe a l'escola. Al final del llibre hi ha una taula de temps i nivells on s'especifica el grau de dificultat, la durada i l'edat de cada una de les manualitats que es proposen.

..................................................................................................................

 

+informació
 

EMOCIONS I SENTIMENTS. CONTES I CANÇONS

Autor: Canal, Eulàlia; [text i lletres de les cançons]; Julià, Carme; [il·lustracions]; Valverde, Àngel; [música];

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: És un llibret de 13x13 cims, amb coberta dura. Inclou el text, les lletres de les cançons, les partitures i abundants il·lustracions

Resum: És un disc-llibre amb sis contes il·lustrats i un CD que inclou els contes i les seves cançona. Cada un dels contes tracta un tema que té a veure amb les emocions i sentiments que el nen experimenta al llarg del seu desenvolupament. El nen s'identifica amb els dubtes, les pors i les dificultats del protagonista. Pot ser un recurs útil per a pares i educadors per obrir un diàleg sobre el que el nen sent i pensa. Els contes són els següents: Blai el petit xai (la vergonya) narrat per Teresa Duran; La bruixa Pessigolla i el bruixot Culdesac (rivalitzar o compartir), narrat per Toni Albà; El petit Koala es queda sol (les pors), narrat per Àngel Llàtzer; La gallina Kiqueta (la frustració, saber perdre), narrat per Fermí Fernàndez; En Blai té un germanet (la gelosia), narrat per Emma Vilarasau.

..................................................................................................................

 

+informació
 

FIESTAS. ACTIVIDADES CREATIVAS PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL

Autor: Galera, Anna; Martí, Mónica; Sanz, Isabel; ; Inglés, Toni;

Signatura: 745 ART

Nivell: educació infantil

Característiques: Consta de 48 pàgines amb dibuixos, plantilles i fotografies.

Resum: Aquest llibre ofereix idees per a la realització de diverses manualitats i, al mateix temps, propostes i estratègies per què l'adult pugui dirigir el treball dels petits de manera que aquests puguin gaudir de la major autonomia possible deixant-los que gaudeixin manipulant els diferents materials. Aquest inclou una presentació on s'expliquen les tècniques emprades, les orientacions metedològiques i l'organització del llibre. S'ofereixen una sèrie de treballs manuals relacionats amb les festes de l'any: festes nadalenques, carnestoltes, festes populars, aniversaris, revetlles...: pandereta, calendari, avet, simbomba, boles, màscara, gorra de bruixa, carotes, disfresses, antifaços, pallassos, pastís, regal, drac, festa, fanalet i penjoll daurat.

..................................................................................................................

 

+informació
 

HANSEL I GRETEL

Autor: Butterfield, Moira

Signatura: 792 BUT

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Consta de 24 pàgines amb dibuixos, fotografies i patrons.

Resum: El llibre consta de cinc apartats: en el primer es fa la tria dels personatges destacant les característiques principals de cada un d'ells; en el segon es presenten diversos dibuixos que indiquen qui ha de parlar en cada moment i algunes indicacions escèniques de coses i suggeriments que es poden fer durant la representació; en el tercer hi ha informació sobre el vestuari i complements de cada un dels personatges; en el quart se'ns explica com assajar l'obra: les entrades i sortides d'escena i les accions que es representaran; i en el darrer el text de l'obra il·lustrat amb dibuixos i fotografies.

..................................................................................................................

 

+informació
 

IMAGIER. PHOTOS 1

Autor: Popet, Anne; [guió]; Sole, Derk; [fotografies]

Signatura: 408 PHO

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Fitxer de plàstic amb tres separadors mòbils que conté: a) 105 làmines en color (12 x 15 cm) amb fotografies d'objectes quotidians agrupades en tres sèries, cadascuna du al dors un nombre d'ordre (de l'1 al 105) i un símbol que correspon a la sèrie (objectes d'ús quotidià, estris de cuina, mobiliari domèstic); b) Guia didàctica de descripció i instruccions en diferents idiomes.

Resum: Es tracta d'una selecció d'imatges, que representen objectes quotidians, concebudes per l'ús amb nens a partir de 2 anys. Les fotografies s'agrupen en tres sèries, (objectes d'ús quotidià, estris de cuina i mobiliari domèstic) amb l'objectiu de ser utilitzades en les diferents activitats que se suggereixen a la guia didàctica. Es pot fer un treball d'atenció, associació, observació i llenguatge, conjuntament, amb un treball de nocions d'organització temporal i espacial. En un full adjunt s'especifica la utilització del material amb un ventall de possibilitats complementàries que es poden portar a terme amb el joc.

..................................................................................................................

 

+informació
 

IMAGIER. PHOTOS 2

Autor: Popet, Anne; Sole, Derek [fotografia]

Signatura: 408 PHO

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Fitxer de plàstic amb tres separadors mòbils que conté: a) 105 làmines en color (12 x 15 cm) amb fotografies d'objectes quotidians agrupades en tres sèries. Cadascuna du al dors un nombre d'ordre (de l'1 al 105) i un símbol que correspon a la sèrie (els vestits, els jocs i les joguines, els accessoris d'escola); b) Guia didàctica de descripció i instruccions en diferents idiomes.

Resum: Es tracta d'una selecció d'imatges, que representen objectes quotidians, concebudes per a l'ús amb nens a partir de 2 anys. Les fotografies s'agrupen en tres sèries, (els vestits, els jocs i les joguines, els accessoris d'escola) amb l'objectiu de ser utilitzades en les diferents activitats que se suggereixen a la guia didàctica. Es pot fer un treball d'atenció, associació, observació i llenguatge, conjuntament, amb un treball de nocions d'organització temporal i espacial. En un full adjunt s'especifica la utilització del material amb un ventall de possibilitats complementàries que es poden portar a terme amb el joc.

..................................................................................................................

 

+informació
 

IMAGIER. PHOTOS 3

Autor: Bellicha, Isabelle

Signatura: 408 PHO

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Fitxer de plàstic amb tres separadors mòbils que conté: a) 105 làmines en color (12 x 15 cm) amb fotografies d'aliments agrupades en tres sèries, cadascuna du al dors un nombre d'ordre (de l'1 al 105) i un símbol que correspon a la sèrie (fruites, verdures, carns, peixos i aliments elaborats); b) Guia didàctica de descripció i instruccions en diferents idiomes.

Resum: Es tracta d'una selecció d'imatges d'aliments, concebudes per l'ús amb nens a partir de 2 anys. Les fotografies s'agrupen en tres sèries, seguint la classificació dels aliments (fruites, verdures, carns i peixos) amb l'objectiu de ser utilitzades en les diferents activitats que se suggereixen a la guia didàctica: de llenguatge (vocabulari i descripció) i de procés científic (relacionar el llenguatge descriptiu amb l'anàlisi dels aliments, la comparació, la classificació...)

..................................................................................................................

 

+informació
 

IMAGIER. PHOTOS 4

Autor: Bardon, Sophie

Signatura: 408 PHO

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Fitxer plàstic amb sis separadors mòbils que conté: a) 105 làmines en color (12 x 15 cm) amb fotografies d'animals agrupades en sis sèries, cadascuna du al dors un nombre d'ordre (de l'1 al 105) i un símbol que correspon a la sèrie (mamífers, aus, amfibis i rèptils, peixos, insectes i aràcnids i animals diversos); b) Guia didàctica de descripció i instruccions en varis idiomes; c) 4 làmines plastificades de 12 x 15 cm que corresponen a la traducció del llibret d'instruccions al castellà

Resum: Es tracta d'una selecció d'imatges d'animals reproduïts al seu medi natural, concebudes per l'ús amb nens a partir de 2 anys. Les fotografies s'agrupen en sis sèries, seguint la classificació dels animals (mamífers, aus, rèptils i amfibis...) amb l'objectiu de ser utilitzades en les diferents activitats que se suggereixen a la guia didàctica: de llenguatge (vocabulari i descripció) i de procés científic (relacionar el llenguatge descriptiu amb l'observació dels animals i del seu medi, la comparació, la classificació...)

..................................................................................................................

 

+informació
 

INSTRUMENTOS MUSICALES. ACTIVIDADES CREATIVAS PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL

Autor: Martí Garbayo, Mónica; Sanz Muelas, Isabel; [textos i realització d'exercicis]; Araújo, Jesús; [editor]; Marigó, Elena; [ajudant d'edició]; Inglés, Toni; [disseny de la col·lecció]; Comando gráfico, S.L.; [disseny gràfic i maquetació]; Estudio Nos & Soto; Corel, Norbert Foto; [fotografies]; Ribero, Jairo; [il·lustracions]

Signatura: 745 ART

Nivell: educació infantil; parvulari; cicle inicial; primària;

Característiques: Llibre de 48 pàgines, amb fotografies i il·lustracions en color i plantilles

Resum: Llibre per treballar el camp de l'expressió plàstica amb nens i nenes de 3 a 5 anys. En la primera part inclou una breu reflexió sobre el llenguatge plàstic al Segon Cicle d'Educació Infantil, unes orientacions metodològiques, la descripció de cadascuna de les tècniques emprades en la realització dels exercicis de plàstica que proposa. En la segona part ofereix 17 propostes de manualitats sobre el camp dels instruments musicals (acordió, bongó, violí, flauta dolça, i altres). De cadascuna ofereix una explicació del pas a pas, tan gràfica com textual, una indicació del grau de dificultat, unes orientacions didàctiques i uns consells per l'adult així com plantilles per a les manualitats que ho requereixen.

..................................................................................................................

 

+informació
 

INVIERNO. ACTIVIDADES CREATIVAS PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL

Autor: Galera, Anna; Martí, Mónica; Sanz, Isabel; ; Inglés, Toni;

Signatura: 745 ART

Nivell: educació infantil

Característiques: Consta de 48 pàgines amb dibuixos, plantilles i fotografies.

Resum: Aquest llibre ofereix idees per a la realització de diverses manualitats i, al mateix temps, propostes i estratègies per què l'adult pugui dirigir el treball dels petits de manera que aquests puguin gaudir de la major autonomia possible deixant-los que gaudeixin manipulant els diferents materials. Aquest inclou una presentació on s'expliquen les tècniques emprades, les orientacions metedològiques i l'organització del llibre. S'ofereixen una sèrie de treballs manuals relacionats amb aquesta estació de l'any i en què els protagonistes són la neu, el fred, la roba d'abric, l'esquí, els arbres pelats...: tempesta, arbre, niu, poble nevat, finestra, avet, gorra, paissatge nocturn, pingüí, esquimal, xemeneia, telefèric, ninot de neu, impermeable, esquiadors, paisatge i avets nevats.

..................................................................................................................

 
 

ISLAS DE RELAJACION.

Autor: Erkert, Andrea

Nivell: educació infantil; primària; secundària

Característiques: Consta de 96 pàgines amb dibuixos.

Resum: Els nens de qualsevol edat aprenen a coneixer-se a sí mateixos, a explorar el seu cos i a desenvolupar la sensibilitat cap a l'entorn. Aquest llibre inclou exercicis per a l'entrenament sensorial, jocs de reconeixement, relaxació mitjançant l'exercici físic i la música, un racó de percepció, jocs per a prendre conciènxia del propi cos...

..................................................................................................................

 

+informació
 

JOCS D'EDUCACIÓ FÍSICA

Autor: Batllori, Jorge

Signatura: 796 JOC

Nivell: educadors; llar d'infants; primària;

Característiques: El llibre té 64 pàgines, cobertes dures i abundants il·lustracions.

Resum: El llibre ens presenta uns cinquantena de jocs adreçats principalment a nens i nenes d'entre 6 i 10 anys ( cicles inicial i mitjà de l'educació primària ). L'objectiu de tots ells és que els nens adquireixin destresa i habilitat en les seves capacitats motrius. Els jocs estan graduats per dificultats i en cada un d'ells s'indica el nombre de participants, el material necessari, on es pot dur a terme ( aula modificada, gimnàs, pati o a l'exterior ), les possibles variants, les instruccions del joc pas a pas i els objectius didàctics assolibles, siguin de la mateixa àrea o d'àrees transversals.

..................................................................................................................

 

+informació
 

JOCS D'EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Autor: Batllori, Jorge

Signatura: 796 EXP

Nivell: educadors; llar d'infants; primària;

Característiques: El llibre té 64 pàgines, coberta dura i abundants il·lustracions.

Resum: El llibre ens presenta uns cinquantena de jocs adreçats principalment a nens i nenes d'entre 6 i 10 anys ( cicles inicial i mitjà de l'educació primària ). L'objectiu de tots ells és educar els sentits i especialment les capacitats manuals i artístiques dels alumnes. Els jocs estan graduats per dificultats i en cada un d'ells s'indica el nombre de participants, el material necessari, on es pot dur a terme ( aula modificada, gimnàs, pati o a l'exterior ), les possibles variants, les instruccions del joc pas a pas i els objectius didàctics assolibles, siguin de la mateixa àrea o d'àrees transversals.

..................................................................................................................

 

+informació
 

JOCS D'EXPRESSIÓ CORPORAL

Autor: Ros, Jordina; Alins, Sònia; [il·lustracions]; Haba, Ester; [traducció], Marfil, Rafel; [direcció de producció]; Araujo, Jesús; [editor]; Marigó, Elena; [ajudant editorial]; Ribero, Leonardo; [disseny de la col·lecció]

Signatura: 796 JOC

Nivell: educació infantil; cicle inicial;

Característiques: Té 79 pàgines amb dibuixos a color. Inclou una taula de jocs per edats.

Resum: Recull de 75 jocs de ritme que volen oferir a l'educador les eines per a una educació rítmica ben orientada que afavoreixi l'adquisició progressiva per part del nen del sentit del temps, de la velocitat, de l'espai i de la duració dels moviments. Consta de dos grans apartats: jocs de ritme amb consignes sonores i numèriques i jocs de ritme temporal. Es treballa amb una noció àmplia del ritme per tal que el nen pugui enriquir el seu entorn sonor, augmentar la seva expressió gestual, prendre consciència de les seves possibilitats rítmiques i corporals, i ampliar les relacions amb els seus companys. Tots els jocs inclouen informació sobre el nombre de participants, el material necessari, l'espai adequat i els objectius didàctics que es pretenen assolir.

..................................................................................................................

 

+informació
 

JOCS DE CIÈNCIES NATURALS I SOCIALS

Autor: Batllori, Jorge

Signatura: 796 JOC

Nivell: educadors; llar d'infants; primària;

Característiques: El llibre té 64 pàgines, cobertes dures i abundants il·lustracions.

Resum: El llibre ens presenta uns cinquantena de jocs adreçats principalment a nens i nenes d'entre 6 i 10 anys ( cicles inicial i mitjà de l'educació primària ). L'objectiu de tots ells és despertar en els alumnes la curiositat per descobrir els elements del seu entorn: Com es fan les coses, com es comporten els animals, per a què serveixen els objectes que hi ha al seu voltant. Recollir dades i mesures efectuades ( temps, longitud, capacitat, etc.), i identificar causes i efectes provocats per determinades accions són també objectius de l'obra. Els jocs estan graduats per dificultats i en cada un d'ells s'indica el nombre de participants, el material necessari, on es pot dur a terme ( aula modificada, gimnàs, pati o a l'exterior ), les possibles variants, les instruccions del joc pas a pas i els objectius didàctics assolibles, siguin de la mateixa àrea o d'àrees transversals.

..................................................................................................................

 

+informació
 

JOCS DE FALDA

Autor: Busqué, Montserrat; ; Carrió, Rosa; ; Torres, Montserrat;

Signatura: 152.3 BUS

Nivell: educació infantil; professionals de l'educació

Característiques: Consta de 55 pàgines, un pròleg, una bibliografia i un índex de jocs per ordre alfabètic.

Resum: Recull de moixaines o jocs de falda fet amb els alumnes d'últim curs de carrera de l'Escola de Mestres "Sant Cugat" de la Universitat Autònoma de Barcelona en el curs 1989-90. De la majoria de jocs es presenten diferents variants. Amb alguns jocs s'ha fet un estudi didàctic, el qual permet comprovar la riquesa d'aspectes pedagògics que ofereixen.

..................................................................................................................

 

+informació
 

JOCS PER ALS MÉS PETITS. DE 3 A 4 ANYS

Autor: Kloppe, Sofía; [textos]; Elena, Horacio; [il·lustracions]

Signatura: 796 KLO

Nivell: educació infantil; monitors; ensenyants

Característiques: El llibre té 96 pàgines, coberta dura i abundants dibuixos en color

Resum: En aquest llibre s'hi descriuen 100 jocs, repartits en tres grans apartats, que s'identifiquen amb les tres àrees del currículum educatiu infantil: 25 jocs per a l'Àrea d'Identitat i Autonomia, 25 jocs per a l'Àrea de Descoberta del Medi i 50 jocs per a l'Àrea de Comunicació i Representació. Tots els jocs proporcionen a l'educador una eina suficient per cobrir la totalitat del currículum educatiu. Cada joc consta dels següents apartats: Objectius, Material necessari i una curada Explicació acompanyada de dibuixos que la fan més entenedora. També hi trobem una taula explicativa per a cada joc, de diferent color segons les àrees i que al mateix temps ens facilita informació sobre si es tracta d'un joc paral·lel (els infants no comparteixen material de joc), un joc associatiu ( quan els infants actuen entre si, però sense normes preestablertes) o un joc cooperatiu ( quan el joc obliga a l'infant a seguir unes normes i es necessiten unes funcions determinades per a dur a terme l'activitat). Tots els jocs que es plantegen pretenen complir, com a mínim dos objectius: d'una banda, demostrar que amb ells els nens poden aprendre els continguts acadèmics de manera natural i de l'altra, despertar en tots els mestres l'interès per inventar jocs encaminats a ensenyar i educar, en un ambient lliure i espontani.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LA BELLA DORMENT

Autor: Butterfield, Moira

Signatura: 792 BUT

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Consta de 24 pàgines amb dibuixos, fotografies i patrons.

Resum: El llibre consta de cinc apartats: en el primer es fa la tria dels personatges destacant les característiques principals de cada un d'ells; en el segon es presenten diversos dibuixos que indiquen qui ha de parlar en cada moment i algunes indicacions escèniques de coses i suggeriments que es poden fer durant la representació; en el tercer hi ha informació sobre el vestuari i complements de cada un dels personatges; en el quart se'ns explica com assajar l'obra: les entrades i sortides d'escena i les accions que es representaran; i en el darrer el text de l'obra il·lustrat amb dibuixos i fotografies.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LA CAPUTXETA VERMELLA

Autor: Butterfield, Moira

Signatura: 792 BUT

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Consta de 24 pàgines amb dibuixos, fotografies i patrons.

Resum: El llibre consta de cinc apartats: en el primer es fa la tria dels personatges destacant les característiques principals de cada un d'ells; en el segon es presenten diversos dibuixos que indiquen qui ha de parlar en cada moment i algunes indicacions escèniques de coses i suggeriments que es poden fer durant la representació; en el tercer hi ha informació sobre el vestuari i complements de cada un dels personatges; en el quart se'ns explica com assajar l'obra: les entrades i sortides d'escena i les accions que es representaran; i en el darrer el text de l'obra il·lustrat amb dibuixos i fotografies.

..................................................................................................................

   

LA CAPUTXETA VERMELLA

Autor: Picazo, Cristina; Llongueras, Montserrat

Signatura: 745 TRE

Nivell: educació infantil; ensenyants; primària; cicle inicial; cicle mitjà

Característiques: Té 48 pàgines amb multitud d'il·lustracions en color dels treballs manuals

Resum: A través de les narracions dels millors contes clàssics, s'introdueix l'infant en el camp de la plàstica i les manualitats. D'una banda, el conte estimula la imaginació infantil, l'atenció, la memòria i l'associació d'idees que a poc a poc es van acumulant i que serveixen com a imatges expressives i de coneixement per als infants. De l'altra, ells mateixos podran convertir-se en els protagonistes, en realitzar mentre juguen multitud de manualitats relacionades amb la història. Els diferents graus de dificultat i la diversitat de tècniques proposades per desenvolupar aquestes activitats constitueixen el complement ideal per a una tarda de lleure o una classe a l'escola. Al final del llibre hi ha una taula de temps i nivells on s'especifica el grau de dificultat, la durada i l'edat de cada una de les manualitats que es proposen.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LA GRAN BIBLIOTECA DE LES TRES BESSONES. W. AMADEUS MOZART

Autor: Blanch, Teresa; Casas, Lola; González, Jesús; [text del conte i del Racó dels savis]; Capdevila, Roser; [il·lustracions]

Signatura: 78 TRE

Nivell: llar d'infants; parvulari; educació primària; educació secundària; ensenyants

Característiques: Té 63 pàgines. La 1a part és el conte. La 2a part, el Racó dels savis hi ha: del conte del conte a la història real; tot va començar..., descobrim vocabulari; coses curioses; de la il·lustració al dibuix animat; la fàbrica d'imatges; els models; el guió il·lustrat i el joc

Resum: Les Bessones amoïnen l'Avorrida, per tal que no la molestin més, decideix enviar-les una temporadeta al costat del compositor Wolfgang Amadeus Mozart. Ja tenim les bessones enmig d'una bonica ciutat d'Àustria, Viena. Allà coneixeran el músic Salieri, l'emperador, la vida de la cort, i sobretot, coneixeran un nen molt especial, l'Amadeus, un nen prodigi, perquè als sis anys tocava el violí, el clavecí, llegia amb seguretat les partitures i, fins i tot, havia compost petites peces musicals. De gran, la vida de Mozart va continuar sent molt intensa. Tot i que va compondre peces molt boniques i que la seva música era de molta qualitat, aquesta no acabava de convèncer el públic de l'època. Això i el fet que Mozart no suportava que els més poderosos el manessin, va fer que el compositor tingués molts problemes econòmics. I aquests problemes el van acompanyar fins la seva prematura mort, l'any 1791, quan només tenia 35 anys.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LAS FIGURAS

Autor: Ros, Jordina; Estadella, Pere; [textos]; Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Helena; [ajudant direcció]; Nos & Soto; [fotografies]; Telum; [disseny i maquetació]

Signatura: 745 DIV

Nivell: ensenyants; educació infantil

Característiques: Té 48 pàgines totes il·lustrades amb fotografies en color i conté plantilles al final

Resum: S'introdueix amb l'explicació teòrica de l'estudi de les figures. Compara objecte i figura. A partir del concepte de figura humana introdueix les de l'entorn. Fa servir tècniques i materials diversos per dur a terme les activitats següents: inventar figures planes, sol i lluna, pilota, cotxe, mirall, autoretrat, papallona, ninot, altres creacions utilitzant els conceptes: gruix-prim, davant-darrere i dins-fora. Fa la interpretació del quadre "Jazz" de Henri Matisse.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LAS FORMAS

Autor: Ros, Jordina; Estadella, Pere; [textos]; Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Helena; [ajudant direcció]; Nos & Soto; [fotografies]; Comando gráfico; [disseny i maquetació]

Signatura: 745 DIV

Nivell: ensenyants; educació infantil

Característiques: Té 48 pàgines totes il·lustrades amb fotografies en color

Resum: Fa una explicació teòrica de l'estudi de les formes. A partir del concepte relaciona les formes amb l'entorn natural. Fa servir tècniques i materials diversos per dur a terme les activitats següents: figures geomètriques, estampació de mans, collage de ciutat, reproducció de l'entorn natural, escultures, taques, construccions, fulles, creativitat, simetries i mosaics. Fa la interpretació de l'escultura "Dona i ocell" de Joan Miró.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LAS MEDIDAS

Autor: Ros, Jordina; Estadella, Pere; [textos]; Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Helena; [ajudant direcció]; Nos & Soto; [fotografies]; Telum; [disseny i maquetació]

Signatura: 745 DIV

Nivell: ensenyants; educació infantil

Característiques: Té 48 pàgines totes il·lustrades amb fotografies en color i conté plantilles al final

Resum: Fa una explicació teòrica de l'estudi de les mesures. A partir del concepte de les mesures de longitud, pes i volum estudiarem les diferents proporcions i perspectives i la seva comparació amb l'entorn natural. Fa servir tècniques i materials diversos per dur a terme les activitats següents: escultures, murals, flor, cortines, decoració, volums, escala, muntanyes, sol i altres. Fa la interpretació de l'arquitectura "La Pedrera " d'Antoni Gaudí.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LAS TEXTURAS

Autor: Ros, Jordina; Estadella, Pere; [textos]; Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Helena; [ajudant direcció]; Nos & Soto; [fotografies]; Telum; [disseny i maquetació]

Signatura: 745 DIV

Nivell: ensenyants; educació infantil

Característiques: Té 48 pàgines totes il·lustrades amb fotografies en color i conté plantilles al final

Resum: Fa una explicació teòrica de la textura. A partir del concepte reconeixen i es creen textures diferents alhora que les estudia comparant amb l'entorn natural. Fa servir tècniques i materials diversos per dur a terme les activitats següents: descobrir textures, tocar, realitzar, manipular tipus de material i fer composicions. Fa la interpretació de l'obra "El collage del mitjó" de Antoni Tàpies.

..................................................................................................................

 

+informació
 

LOS COLORES

Autor: Ros, Jordina; Estadella, Pere; [textos]; Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Helena; [ajudant direcció]; Nos & Soto; [fotografies]; Comando gráfico; [disseny i maquetació]

Signatura: 745 DIV

Nivell: ensenyants; educació infantil

Característiques: Té 48 pàgines totes il·lustrades amb fotografies en color i conté plantilles al final

Resum: El llibre dóna instruccions per a la interpretació de les icones, la utilització de materials i les tècniques de pintura. Ens explica com realitzar cadascuna de les manualitats següents: eriçó de fang, mosaic amb cartolines i textures diferents, estampació, extreure colors d'elements naturals, quadre de capsetes reproduint el cercle cromàtic, pizza de plastilina, cilindres decorats, tardor i primavera i altres. Fa la interpretació del quadre "El hombre rubio con bigote" de Willem de Kooning.

..................................................................................................................

 

+informació
 

M'AGRADA EL BLAU

Autor: Comella, M. Àngels

Signatura: 75 AGR

Nivell: adults; educació infantil; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; educadors

Característiques: Té 31 pàgines totes il·lustrades amb dibuixos i fotografies en color

Resum: Es tracta d'un material didàctic, que té com a objectiu donar idees i recursos a pares i educadors per tal de fer treballs d'expressió plàstica amb els infants. El centre d'interès de totes les activitats que es proposen és el color groc i, al seu voltant, giren totes les propostes i recursos que es mostren.

..................................................................................................................

 

+informació
 

M'AGRADA EL GROC

Autor: Comella, M Àngels

Signatura: 75 AGR

Nivell: adults; educació infantil; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; educadors

Característiques: Té 31 pàgines totes il·lustrades amb dibuixos i fotografies en color

Resum: Es tracta d'un material didàctic, que té com a objectiu donar idees i recursos a pares i educadors per tal de fer treballs d'expressió plàstica amb els infants. El centre d'interès de totes les activitats que es proposen és el color groc i, al seu voltant, giren totes les propostes i recursos que es mostren

..................................................................................................................

 

+informació
 

M'AGRADA EL VERD

Autor: Comella, Mª Àngels

Signatura: 75 AGR

Nivell: belles arts; educació primària; educació infantil; ensenyants; pares

Característiques: Té 31 pàgines i nombroses fotografies i dibuixos en color.

Resum: Material didàctic que pretén despertar la curiositat pel color verd i desenvolupar la capacitat d'observació i creació artística. A partir de fotografies molt suggeridores i d'un text senzill i planer, hi ha molts recursos i propostes per realitzar treballs plàstics al voltant d'aquest color.

..................................................................................................................

 

+informació
 

M'AGRADA EL VERMELL

Autor: Comella, M. Àngels

Signatura: 75 AGR

Nivell: adults; educació infantil; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; educadors

Característiques: Té 31 pàgines totes il·lustrades amb dibuixos i fotografies en color

Resum: Es tracta d'un material didàctic, que té com a objectiu donar idees i recursos a pares i educadors per tal de fer treballs d'expressió plàstica amb els infants. El centre d'interès de totes les activitats que es proposen és el color vermell i, al seu voltant, giren totes les propostes i recursos que es mostren.

..................................................................................................................

 

+informació
 

ORIENTACIONS PER A LES LLARS D'INFANTS

Autor: Jubete, Montse; Pérez,A; Vila,.

Signatura: 371 DEP

Nivell: educació infantil; ensenyants

Característiques: Té 48 pàgines. Inclou bibliografia

Resum: Document de suport a la formació permanent pels professionals de les Llars d'Infants a l'hora d'elaborar els projectes i les programacions dels centres. Es donen orientacions per elaborar el projecte curricular de centre, el projecte educatiu de centre, la programació, les unitats de programació i l'avaluació del procés d'ensenyament-aprenentatge. Aixi mateix s'aporten criteris sobre l'atenció i educació dels més petits a la llar d'infants.

..................................................................................................................

 

+informació
 

OTOÑO. ACTIVIDADES CREATIVAS PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL

Autor: Galera, Anna; Martí, Mónica; Sanz, Isabel; ; Inglés, Toni;

Signatura: 745 ART

Nivell: educació infantil

Característiques: Consta de 48 pàgines amb dibuixos, plantilles i fotografies.

Resum: Aquest llibre ofereix idees per a la realització de diverses manualitats i, al mateix temps, propostes i estratègies per què l'adult pugui dirigir el treball dels petits de manera que aquests puguin gaudir de la major autonomia possible deixant-los que gaudeixin manipulant els diferents materials. Aquest inclou una presentació on s'expliquen les tècniques emprades, les orientacions metedològiques i l'organització del llibre. S'ofereixen una sèrie de treballs manuals relacionats amb aquesta estació de l'any i en què els protagonistes són els caragols, els bolets, les castanyes, les fulles seques: paraigua, poma, bolet de feltre, caragol, capseta amb bolets, mòbil de castanyes, arbre, fulla de llana, castanya, cistell de fruites, bolet de paper, estampació amb fulle, titella, pomer, pissarra màgica, porta llapis i paisatge

..................................................................................................................

 

+informació
 

PARLEM D'ADAPTACIÓ. ELS PRIMERS TEMPS A L'ESCOLA BRESSOL

Autor: Peses, Susana; ; Adroher, Josefina; Alférez, Anna; Balaguer, Neus; Bonet, Berta; Canalias, Marina; Cortada, Elisenda; Font, Maria; Gallegos, M. Àngels; Giménez, Enriqueta; Gordi, Dolors; Lucena, Laura; Moreno, Carme; Pasarín, Carme; Rocha, Anna

Signatura: 372 PES

Nivell: educació infantil; llar d'infants

Característiques: Té 62 pàgines; nombroses fotografies d'activitats dels infants; annexos diversos; bibliografia

Resum: L'ingrés a l'escola és per l'infant el primer contacte amb la societat. La primera separació dels seus pares i del seu món li suposa sempre un conflicte que ha de superar. L'escola representa un entorn desconegut davant del qual sovint reacciona amb inseguretat i angoixa, en un grau variable que està en funció de la seva història familiar particular, del seu tipus de vinculació a l'adult i de la seva individualitat. L'adaptació de cada nen adquireix un temps i una forma personals. L'Escola Bressol Xarlot, situada al Carmel, barri obrer amb una gran majoria d'immigrants, consta de vuit educadores l'interès de les quals és reflexionar a l'entorn de temes fonamentals de la seva pràctica educativa. El primer d'aquests temes és l'adaptació. La importància d'aquest període i la necessitat d'unificar criteris ha donat lloc a aquest treball que descriu l'experiència de la pròpia escola al voltant d'aquest tema.

..................................................................................................................

 

+informació
 

PAUTES I REGISTRES D'OBSERVACIÓ I AVALUACIÓ. PRIMER CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL LLAR D'INFANTS

Autor: Ballart, Teresa; Cot, Josep; Jordana, Immaculada; Weissmann, Hilda; Yagüe, Pilar

Signatura: 372 PAU

Nivell: educació infantil; ensenyants

Característiques: consta de 85 pàgines enquadernades en espiral amb introducció i índex de continguts

Resum: Aquest quadern respon a una necessitat de l'educació escolar que, amb el nou sistema educatiu, s'ha posat explícitament de manifest: la de disposar d'instruments que facilitin la tasca de sistematitzar l'observació i d'avaluar els processos d'aprenentatges de les nenes i els nens. En el quadern s'inclouen tots els objectius i continguts prescriptius determinats per la Generalitat de Catalunya i a més s'ha pres com a referència la distribució per cicles que proposa la mateixa Generalitat i els aspectes específics a observar i avaluar s'han extret de la proposta de segon nivell de concreció que fa la mateixa institució.

..................................................................................................................

 

+informació
 

PLASTILINA

Autor: Araújo, Jesús; [direcció]; Marigó, Elena;[edició]; Llimós, Anna; [text]; Ribero, Leonardo; [disseny]

Signatura: 745 MAN

Nivell: ensenyants; primària; educació infantil

Característiques: Té 32 pàgines amb fotografies de color. El format és de 22,4 x 23,6 centímetres

Resum: Presenta 14 treballs manuals realitzats amb plastilina. Per a cada treball relaciona el material necessari i detalla tots els passos a seguir acompanyats de fotografies. Al final del llibre fa alguns suggeriments didàctics per edats. Els manuals proposats són: titella de pal, foca, nit d'estels, palmera, caixeta rodona, ninot de neu, cactus, girafa, entrepà, marc de fotos, bruixa, cargol, vaixell i quadre de paisatge.

..................................................................................................................

 

 

PLOUM

Autor: Nathan

Signatura: 408 PLO

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Fitxer de plàstic que conté: a) 105 làmines en color (12 x 15 cm) amb dibuixos d'objectes quotidians b) Guia didàctica de descripció i instruccions en diferents idiomes.

Resum: Es tracta d'una selecció d'imatges cotidianes, concebudes per l'ús amb nens a partir de 2 anys. Els dibuixos s'agrupen amb l'objectiu de ser utilitzades en les diferents activitats que se suggereixen a la guia didàctica: de llenguatge i de procés científic

..................................................................................................................

 

+informació
 

PRIMAVERA. ACTIVIDADES CREATIVAS PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL

Autor: Galera, Anna; Martí, Mónica; Sanz, Isabel; ; Inglés, Toni;

Signatura: 745 ART

Nivell: educació infantil

Característiques: Consta de 48 pàgines amb dibuixos, plantilles i fotografies.

Resum: Aquest llibre ofereix idees per a la realització de diverses manualitats i, al mateix temps, propostes i estratègies per què l'adult pugui dirigir el treball dels petits de manera que aquests puguin gaudir de la major autonomia possible deixant-los que gaudeixin manipulant els diferents materials. Aquest inclou una presentació on s'expliquen les tècniques emprades, les orientacions metedològiques i l'organització del llibre. S'ofereixen una sèrie de treballs manuals relacionats amb aquesta estació de l'any i en què els protagonistes són els insectes i les flors: eruga, carro de flors, collaret de fang; paissatge; marieta 1, papallona, flors, dos papallones, estampació, flor amb llegums, marieta 2, papallona groga, tulipa, papallones de llana, formiga, caixeta amb flor, rajola.

..................................................................................................................

 

+informació
 

SENTIMENTS I EMOCIONS. CANÇONS PER CRÉIXER

Autor: Roig, Montse; Burrull, Francesc; [música]; Coma, Dani; [lletres de les cançons]; Gallardo, Miguel; [il·lustracions]

Signatura: 152.4 ROI

Nivell: educació infantil; primària; alumnes

Característiques: És un llibret amb coberta dura. Inclou les lletres de les cançons, les partitures, exercicis i abundants il·lustracions

Resum: Emocions i sentiments és un disc - llibre amb onze cançons il·lustrades i amb la partitura, uns exercicis, imatges per a pintar i un CD que inclou les seves cançons. Cada una de les cançons tracta un tema que té a veure amb les emocions i sentiments que el nen experimenta al llarg del seu desenvolupament. Les emocions i sentiments tractats són la felicitat, solitud, valentia, enfado, por, propietat, vergonya i el refinament. Pot ser un recurs útil per a pares i educadors per obrir un diàleg sobre el que el nen sent i pensa. Les cançons són les següents: "La cançó de la felicitat"; "Quan em sento sol"; "Som uns Valents!"; "L'enfadat: tossut i malhumorat"; "Tinc por"; "És meu! no meu!"; "La vergonya"; "Quin gustet si és finet"; "Sentiments i emocions".

..................................................................................................................

 

+informació
 

TAT! RECULL DE MOIXAINES, JOCS I CANÇONS PER A INFANTS

Autor: Badia Solé, Marta; Vidal Mombrú, Àngels; [autores]; Bargalló Valls, Josep; [pròleg]

Signatura: 78 BAD

Nivell: adults; animadors culturals; cicles formatius; educació infantil; educadors; ensenyants; infants; pares

Característiques: Té 226 pàgines. Acompanya el llibre un CD amb l'enregistrament de totes les propostes

Resum: El llibre és una recopilació de 107 propostes, procedents del folklore català que aplega: moixaines, jocs dansats, recitats i cançons. Han estat seleccionats per ser treballats amb infants molt petits, principalment nou nats i xiquets d'un, dos i tres anys d'edat. Cada proposició està organitzada de tal manera que inclou: el text i el ritme del recitat o la melodia de la cantarella; una explicació de com es juga o com es fa la moixaina; una relació dels continguts més explícits que treballa cada proposta, especialment els relacionats amb els àmbits de comunicació, afectivitat, llenguatge, cos i moviment, i música; un text d'orientacions de caràcter pedagògic amb recomanacions i propostes d'ampliació del joc o cantarella descrits.

..................................................................................................................

 

+informació
 

UNS MOMENTS DE CALMA. EXERCICIS DE RELAXACIÓ PER A NENS I NENES DE PARVULARI I CICLE INICIAL

Autor: Solanelles, Ignasi

Signatura: 372 MOM

Nivell: educació infantil; primària; cicle inicial

Característiques: Dossier de 5 pàgines

Resum: El dossier té una introducció en la qual es defineixen alguns dels termes relacionats amb la relaxació: relaxar, meditació, meditar, consciència. Es descriuen un seguit d'exercicis de relaxació prer a fer a l'aula, classificats segons el sentit corporal en el qual es vulgui focalitzar el centre d'atenció i s'exemplifica un d'aquests exercicis.

..................................................................................................................

 

+informació
 

VERANO. ACTIVIDADES CREATIVAS PARA LA EDUCACIÓN INFANTIL

Autor: Galera, Anna; Martí, Mónica; Sanz, Isabel; ; Inglés, Toni;

Signatura: 745 ART

Nivell: educació infantil

Característiques: Consta de 48 pàgines amb dibuixos, plantilles i fotografies.

Resum: Aquest llibre ofereix idees per a la realització de diverses manualitats i, al mateix temps, propostes i estratègies per què l'adult pugui dirigir el treball dels petits de manera que aquests puguin gaudir de la major autonomia possible deixant-los que gaudeixin manipulant els diferents materials. Aquest inclou una presentació on s'expliquen les tècniques emprades, les orientacions metedològiques i l'organització del llibre. S'ofereixen una sèrie de treballs manuals relacionats amb aquesta estació de l'any i en què els protagonistes són la platja, el sol, els gelats...: vaixell de vela, fons marí, abella, sol, refresc, peix, síndria, veler, joier de petxines, gelat, cuc, mar, estel, molinet, cucurutxo de gelat, platja i flors.

..................................................................................................................

 

INICI ESCRITS.

 

 

DVD, VÍDEO, CD, JOCS i MATERIAL VISUAL

.................................................................................................................

 


+informació

Codi 3.108

Codi 058.3

 

 

APRENENTATGE

Autor: Amill, Edmon; Simó, Joan; Martí, Antoni; ; Roca, Xavier;

Signatura: 372.8:1 AMI

Nivell: educació infantil; ensenyants

Característiques: Conjunt de dues cintes en sistemes Beta i VHS. Durada 23 i 21 minuts. Filmació en color. També disponible en format DVD

Resum: Presenta onze centres d'interès diferents de curta durada, cadascun dels quals incideix en un aspecte de l'aprenentatge preescolar. L'acció es desenvolupa a partir de diversos personatges que es presenten en unes situacions que poden afavorir l'adquisició d'un concepte referit a cadascun dels temes treballats. La primera part comprèn sis temes: càlcul, relacions topològiques, seriació-ordenació-aparellament, mesures comparatives, intensitat, accions relacionades-contraris, i la segona part en comprèn cinc: situacions-accions, orientació-situació-direcció en l'espai, estats d'ànim, acció de marxar i càlcul.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 024.7

 

BABY BACH. MÚSICA DEL VIDEO-LIBRO-PIZARRA

Autor: Bach, J. S.

Signatura: 78 BAB

Nivell: educació infantil; llar d'infants; parvulari;

Característiques: Té una durada de 29 minuts i 12 segons. Format DVD

Resum: Presenta 17 fragments de l'obra de J. S, Bach, d'una durada d'entre 28 segons a 2 minuts i 29 segons. Es pretén facilitar la introducció de la música clàssica als més petits atès que, recents investigacions, han demostrat que escoltar aquest tipus de música pot millorar l'habilitat verbal, la intel·ligència espacial, la creativitat, la intuïció i la memòria dels infants. L'estimulació auditiva també pot afectar la nostra salut augmentant el nivell d'endorfines, millorant l'activitat immunitària i regulant les hormones relacionades amb l'estrès, alhora que pot millorar la coordinació. Va adreçat a infants a partir d'un mes.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 025.7

 

BABY MACDONALD. UN DÍA EN LA GRANJA

Autor: The Baby Einstein Company

Signatura: 78 BAB

Nivell: educació infantil; llar d'infants; parvulari

Característiques: Té una durada aproximada de 30 minuts. Versions en castellà i en anglès. Conté els següents extres: targes demostratives; canta amb el vell MacDonald; teatre de titelles; històries de la granja; bagul de joguines. Format DVD

Resum: Introdueix els nadons i preescolars als llocs i sons de la vida real d'una granja. Animals, conreus, eines, festes... combinat amb melodies tradicionals per als infants amb animacions reals de titelles, nens, joguines i objectes de la vida real. S'acompanya de composicions musicals de Schubert, Schuman i Strauss.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 022.7

 

BABY MOZART. FESTIVAL MUSICAL

Autor: Orquesta Music Box de Baby Einstein

Signatura: 791.4 BAB

Nivell: educació infantil; llar d'infants; parvulari

Característiques: Durada aproximada de 40 minuts. A més a més conté els següents extres: tutoria del dvd, targes demostratives en anglès, targes demostratives en castellà, teatre de titelles, bagul de joguines. Format DVD

Resum: Introdueix la música de Wolfgang Amadeus Mozart mitjançant l'estimulació amb sons. S'adreça a infants 0-3 anys. Música seleccionada i orquestrada amb la finalitat de captar l'atenció del nen. Parteix de la teoria que amb aquest mètode es pot millorar la concentració, intuïció, memòria i orientació espacial. Es pot completar la informació a la web www.amc-music.org i a www.babyeinstein-es.com

..................................................................................................................

 

+informació
 

BITS. SERIE COLIBRÍ

Autor: Martínez Salgado, Verónica; Martínez Salgado, Fernando

Signatura: 371.3 BIT

Nivell: educació infantil; educació primària; educació compensatòria; educació especial; idiomes

Característiques: Conté 168 làmines d'imatges reals de 28x28 cm en color. Darrere la fotografia hi ha una reproducció en miniatura de la fotografia amb el seu nom en 5 idiomes. Entrades d'informació sobre la fotografia i cinc paraules relacionades en els cinc idiomes. Joc pedagògic.

Resum: Col·lecció de làmines amb imatges concebudes com un element versàtil i de múltiples aplicacions en l'àmbit de l'escola. Per les característiques pròpies del material, no està subjecte a una metodologia específica de treball i l'educador el pot incorporar on vulgui segons les característiques dels alumnes. Els bits Colibrí tenen aplicacions com: complement al projecte curricular, programa d'intel·ligència, procediment terapèutic, ensenyament d'idiomes. S'acompanya d'una guia on es desenvolupen algunes propostes d'ús, aplicables en aquest àmbit. Conté 20 làmines de mamífers, 16 d'aus, 15 de fruites, 15 d'hortalisses, 12 de construccions, 13 de poble i ciutat, 12 de mitjans de transport, 12 d'eines i professions, 21 de lletres i números, 14 de roba de vestir, 12 de cuina i bany i 6 electrodomèstics.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.199

 

CURS: MÚSICA Y EXPRESIÓN 2007

Autor: Grup treball Música SE Garrigues

Signatura: 793 MUS

Nivell: alumnes; educació infantil; educadors especials; formació de professorat; formació permanent; infants; nens;

Característiques: Els disc compacte conté 21 pistes musicals utilitzades durant el curs destinat a professorat de llars d'infants.

Resum: El disc conté les peces musicals d'origen ètnic que han estat emprades i treballades al llarg del curs "Música y expresión" destinat a professorat de llars d'infants.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 3.214

Codi 057.3

 

EL JOC DE LA DESCOBERTA D'OBJECTES

Autor: De Palol, Isabel; Criado, Albert i Montaño, Sonia Figueras, Carme i Odena Pepa

Signatura: 372 JOC

Nivell: educació infantil; ensenyants

Característiques: Durada 14' 30". Disponible en format VHS i DVD

Resum: Mostra com és du a terme dues activitats de descoberta d'objectes anomenades "la panera dels tresors" i "el joc heuristic" en diferents llars d'infants. Els dos jocs estan pensats perque puguin fer-los els infants, en grup a l'escola, a casa o en qualsevol altre context educatiu. Es preten que els mestres i educadors en general trobin suggeriments per millorar la pràctica diària i no s'aturin les possibilitats de progrès dels infants a quei en definitiva s'adrecen els esforços educatius.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 346.8

 

EL PATITO FEO Y YO

Autor: Hegner, Michael; Kiilerich, Karsten

Signatura: 791.43 PAT

Nivell: educació infantil; cicle inicial; parvulari; primària;

Característiques: Té una durada de 89 minuts. Format DVD

Resum: Pel·lícula d'animació basada en el conte clàssic de Hans Christian Andersen, L'aneguet lleig. Es tracta d'una versió lliure, amb molts tocs d'humor i tendresa, on el petit ànec creu que la seva mare és un ratolí anomenat Ratso que li ensenya a reconèixer que en realitat tothom és lleig i no ha d'avergonyir-se de res.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.30

 

ELS CUCALLUM (BANDA SONORA ORIGINAL)

Autor: Goodman, Tommy; ; Harman, Barry; ; Herrero, Joan;

Signatura: 087.1 CUC

Nivell: adults; educació infantil; nens; parvulari

Característiques: Compact Disc. Digital Àudio. Durada 20 minuts. Conté història narrada i cançons dels Cucalum.

Resum: És una defensa de la infància impulsada per la U.N.E.S.C.O i la U.N.I.C.E.F. Conté el relat, la música i les cançons de dos contes: Els Cucallum i les Gotes de Lluna i Els Cucallum Salven el Nadal. Al primer es fa la presentació de les simpàtiques cuques de llum i es revela el secret de la seva llum màgica. Es constata la seva imaginació, el seu bon humor i tot l'amor envers els seus amics. Al segon narra les aventures dels nostres amics per aconseguir que el nens tinguin les joguines el dia de Nadal.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 8.369

 

ELS TELETUBBIES ET DESITGEN BON NADAL

Autor: Wood, Anne; Davenport, Andrew

Signatura: 791.4 TEL

Nivell: primària; cicle inicial; infants; parvulari

Característiques: Es tracta d'una cinta en format VHS de 68 minuts de durada.

Resum: Les aventures dels famosos ninots de la televisió giren en aquest capítol al voltant de l'ambient nadalenc ( del món anglosaxó). L'ornamentació de l'arbre de Nadal, l'aparició quasi misteriosa dels regals, la decoració de la casa dels teletubbies o el gaudir d'una espectacular i fantàstica nevada constitueixen els eixos de l'activitat dels ninotets en aquesta època de l'any. Mostra una manera alegre i divertida de presentar el Nadal als més petits. Només s'hi troben a faltar elements propis de la nostra cultura nadalenca.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 8.242

 

EN TEO DESCOBREIX EL MÓN. VOL. III

Autor: Denou, Violeta; [autora dels contes]; Biern Boyd, Claudi; [creació]

Signatura: 741.5 TEO

Nivell: educació infantil; nens; primària; cicle inicial; cicle mitjà

Característiques: Sistema VHS. Duració total 60 minuts. Dibuixos animats en color.
Disposem d'altres títols de la col·lecció d'en TEO


Resum: En Teo és un un nen que viu,,juntament amb la seva família i amics diverses situacions quotidianes. Aquest vídeo conté les següents aventures: En Teo està malalt, En Pau va al parvulari, En puc visita el veterinari, En Teo i en Pau juguen, L'aniversari d'en Teo, En Teo a la piscina, En Teo visita el zoo i En Teo viatja en tren.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 8.241

Codi 219.8

 

EN TEO VISITA UNA GRANJA-ESCOLA...I D'ALTRES HISTÒRIES

Autor: De Nou, Violeta

Signatura: 372 DEN

Nivell: educació infantil; llar d'infants; parvulari

Característiques: Format VHS i DVD. Té una durada de 60 minuts aproximadament. Color. Disposem d'altres títols de la col·lecció d'en TEO

Resum: En Teo és un nen pèl roig de 4 anys, és alegre, molt curiós i aprofita tot el que l'envolta per aprendre coses noves cada dia. És el protagonista d'un seguit de nou aventures que s'exposen en forma d'històries. La primera: En Teo visita una granja, on en Teo coneix d'on procedeixen els aliments i com els nens poden aprendre a relacionar-se amb els animals i la natura. Les altres històries que s'inclouen en aquest vídeo són: En Teo ajuda a la seva mare a la cuina, En Teo menja al camp, En Teo i els esports urbans, En Teo viatja en avió, En Teo d'excursió en cotxe, En Teo i en Pau van al metge, En Teo i les senyals de trànsit i En Teo i les seves mascotes. Aquest personatge mostra històries quotidianes en un entorn fàcil de reconèixer: la família, els amics, l'escola, etc. És per això que els nens s'identifiquen amb ell i estimulen el seu desig de conèixer i aprendre d'una forma divertida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 201.8

Codi 8.069

 

FANTASÍA

Autor: Walt Disney; [producció]; Stokowski, Leopold; [director]; Orquestra de Filadèlfia; [música]; Bach, Johann Sebastian; Txaikovski, Pyotr Ilitx; Stravinsky, Igor; Dukas, Paul; Ponchielli, Amilcare; Beethoven, Ludwig van; Schubert, Franz; Mussorgski, Modest Pètrovitx

Signatura: 791.4 FAN

Nivell: educació infantil; primària; nens

Característiques: Format DVD. Té una durada de 112 minuts amb subtítols en portuguès i anglès i so digital. Permet accés directe a les escenes. També està en VHS

Resum: Sorgida de la factoria de Walt Disney, la cinta mostra una combinació de música i animació a l'estil clàssic de Disney, a partir de nou obres populars de música clàssica interpretades per l'orquestra de Filadèlfia, dirigida per Leopold Stokowski. Al començament de cada peça una veu en off explica les característiques musicals i animades de l'obra que s'interpretarà tot seguit. La màgia de la música i la fantasia es combinen de forma espectacular en diferents escenes com les de les escombres desfilant, els hipopòtams ballant, l'escenificació de la història del desenvolupament de la vida a la terra, en Mickey Mouse interpretant el paper de bruixot, els déus de l'Olimp interpretant la Pastoral...

..................................................................................................................

 

+informació
 

KAMISHIBAI

Autor: Miniland

Signatura: 792 KAM

Nivell: cicle inicial; cicle mitjà; educació infantil; primària

Característiques: Teatret de fusta que va acompanat per 5 contes en làmines: "El gat sol", "El gat amb botes", "Perquè hi ha tantes pedres en el fons dels rius?", "Hans i la princesa" i "El sastret valent" . Joc pedagògic.

Resum: Teatret per a l'explicació de contes amb imatges que pot ser útil per treballar l'educació en valors. Kamishibai significa "teatre de paper" i és una forma molt popular des de fa segles d'explicar contes al Japó. El Kamishibai fascina a l'audiència. Les seves característiques i la forma de presentar-lo ajuden a aconseguir un efecte màgic i de concentració al voltant del conte. Es pot utilitzar a partir de P3. El seu format és un teatret de 60 x 40 cm, amb tres contes en làmines. Cada conte està format per una quinzena de làmines que es fan lliscar per l'escenari del teatre. Els contes són en català, castellà i anglès.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.92

 

L'ORQUESTRA DELS SUPERMÚSICS 1. EL PIANO

Autor: Puertas, David; [text]; Tobella, Montserrat; [il·lustracions]; Aragall, Montserrat; [disseny gràfic]; Navarro, Carles; [selecció musical]

Signatura: 78(07) PIA

Nivell: educació infantil; primària; secundària; adults

Característiques: Disc compacte acompanyat d'un fulletó explicatiu de la vida i l'obra dels compositors que hi figuren.

Resum: El disc compacte presenta una acurada selecció que ens proporciona una completa i atractiva visió de les possibilitats del piano. Aquest viatge musical inclou "Marxa Turca" de Mozart, "Clar de Lluna" de Beethoven, "Cançó de Primavera" de Mendelssohn, "Petites Meravelles" de Chopin i Schumann, "El Carnaval dels Animals" de Saint-Saëns, "Clar de Lluna" de Debussy i un fragment de "El racó dels nens", una gnossienne i una gymnopédie de Satie, "Pavana" de Ravel i tres petites obres de Mompou.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.93

 

L'ORQUESTRA DELS SUPERMÚSICS 2. LES CORDES

Autor: Puertas, David; [text]; Tobella, Montserrat; [il·lustracions]; Aragall, Montserrat; [disseny gràfic]; Navarro, Carles; [selecció musical]

Signatura: 78(07) COR

Nivell: educació infantil; primària; secundària; adults

Característiques: Disc compacte acompanyat d'un fulletó explicatiu de la vida i obra dels compositors que hi figuren.

Resum: El disc compacte presenta una acurada selecció que ens proporciona una àmplia visió de les possibilitats que ofereixen els instruments de corda. Inclou el "Quintet per a cordes en Mi major" de Boccherini, "El Carnaval dels animals" (l'elefant) de Saint-Saëns, la "Sonata núm. 5 op. 24 La Primavera, allegro" de Beethoven, la "Sonata per a viola i piano op. 120" de Brahms, la "Suite núm. 1 per a violoncel sol en Sol major" de Bach i altres peces de Bottesini, Puertas, Beethoven, Bach, Franck i Saint-Saëns.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.94

 

L'ORQUESTRA DELS SUPERMÚSICS 3. EL VENT-METALL

Autor: Puertas, David; [text]; Tobella, Montserrat; [il·lustracions]; Aragall, Montserrat; [disseny gràfic]; Navarro, Carles; [selecció musical];

Signatura: 78.8 ORQ

Nivell: educació infantil; primària; secundària; cicle inicial; cicle mitjà; cicle superior

Característiques: Conté 14 peces. Disc compacte

Resum: Selecció d'algunes de les peces musicals més brillants, que proporcionen una visió completa dels instruments de la família del vent-metall: trompa, trompeta, trombó i tuba des de Bach, Mozart i Beethoven fins als nostres dies. En el llibret que acompanya el CD, hi ha un comentari sobre el compositor, la peça i els instruments de vent de cada una de les catorze peces.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.95

 

L'ORQUESTRA DELS SUPERMÚSICS 4. EL VENT-FUSTA

Autor: Puertas, David; [text]; Tobella, Montserrat; [il·lustracions]; Aragall, Montserrat; [disseny gràfic]; Navarro, Carles; [selecció musical];

Signatura: 78.8 ORQ

Nivell: educació infantil; primària, secundària; cicle inicial, cicle mitjà; cicle superior

Característiques: Conté 20 peces d'autors diversos, d'una durada entre un i cinc minuts. Disc compacte

Resum: Selecció d'algunes de les obres imprescindibles en el repertori dels instruments de la família del vent-fusta des de Bach fins als nostres dies passant per Mozart, Beethoven, Schuman, Saint-Saëns i Debussy. En el llibret que acompanya el cd, hi trobem una breu introducció a la família dels instruments de vent-fusta: flauta, oboè, clarinet i fagot, i els seus parents més propers: flautí, oboè d'amor, corn anglès, clarinet baix, corno di bassetto i contrafagot, feta per en Joan, el flautista, que és el noiet que apareix a la portada. Segueix fent una explicació ben resumida dels compositors escollits, de la seva obra i, concretament, de la peça que apareix en el disc.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.96

 

L'ORQUESTRA DELS SUPERMÚSICS 5. CORDES POLSADES

Autor: Puertas, David; [text]; Tobella, Montserrat; [il·lustracions]; Aragall, Montserrat; [disseny gràfic]; Navarro, Carles; [selecció musical];

Signatura: 78.7 ORQ

Nivell: educació infantil; primària; secundària; cicle inicial; cicle mitjà; cicle superior

Característiques: Conté 17 peces. Disc compacte

Resum: Selecció d'algunes de les obres amb guitarra més interessants des del classicisme fins als nostres dies. En el llibret que acompanya el CD, hi trobem una breu introducció a la família d'instruments de corda amb les seves dues branques: els instruments de corda polsada, bandúrria, mandolina, banjo, llaüt, balalaica, guitarra, arpa, clavicèmbal i espineta i els d'arc o de corda fregada que són els parents del violí. També hi ha una explicació ben resumida dels compositors escollits, de la seva obra i, concretament, de la peça que apareix al CD.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.97

 

L'ORQUESTRA DELS SUPERMÚSICS 6. OBRES ORQUESTRALS

Autor: Puertas, David; [text]; Tobella, Montserrat; [il·lustracions]; Aragall, Montserrat; [disseny gràfic]; Navarro, Carles; [selecció musical];

Signatura: 785.1 ORQ

Nivell: educació infantil; primària, secundària; cicle inicial, cicle mitjà; cicle superior

Característiques: El CD compta amb 3 composicions: de Prokofiev, Britten i Ravel, d'una durada de 21, 17 i 13 minuts respectivament. Disc compacte

Resum: 'Pere i el llop' de Prokofiev, la 'Guia d'orquestra' per a joves de Britten i 'Bolero' de Ravel són tres obres simfòniques que s'han escrit per ensenyar-nos com sona una orquestra. En el llibret que acompanya el CD hi trobem una breu introducció a l'orquestra feta per la Mariona, la súper-directora que apareix a la portada. A continuació justifica la tria concreta d'aquestes tres obres del segle XX, presenta els autors, l'obra en particular i els temes que de cada una es poden escoltar.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.195

 

LA GRANOTA TOCADA DEL BOLET - SALTA MIRALTA

Autor: Boix, Xesco

Signatura: 784. 6 BOI

Nivell: educació infantil; ensenyants; primària; professionals de l'educació; cicle inicial

Característiques: La recopilació de contes i cançons "La granota tocada del bolet" conté 9 cançons acompanyades amb banjo. La recopilació de contes i cançons "Salta Miralta" conté 18 cançons del repertori d' en Xesco Boix. Té una durada de 40 minuts. Disc compacte

Resum: La recopilació de contes i cançons "La granota tocada del bolet" recull 9 cançons infantils d'arreu el món. Les cançons són: "Aquesta terra", "La granota tocada del bolet", "Una plata d'enciam", "Endevinalles", "M'he llevat", "Plomes daurades", "Olles, olles", "La violeta", i "Riera dolça i lenta". La recopilació de contes i cançons "Salta miralta" consta de 18 cançons. Es tracta de cançons, cantarelles i contes populars i tradicionals del repertori escolar d' en Xesco Boix, per als menuts, provinents d' Àfrica, d' Amèrica i d' Europa. La relació de cançons és la següent: "Tinc un gos", "Foc, foc, foc", "Plou i fa sol", "Peix, peixet", "Un peixet en el fons de l'estany", "Ball manetes", "Ai mare, aneu a missa", "La lluna, la pruna", "Abiyoyo", "Xiulet alegre", "Animals", "Serra mamerra", "Conte de la girafa", "Marieta vola, vola", "l'esquirol" i "Oh brandy".

..................................................................................................................

 

+informació
 

LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L'ESCALETA

Autor: Martínez, Fina

Signatura: 408 DIM

Nivell: educació infantil

Característiques: Joc pedagògic. Capsa amb elements retallats - amb suport magnètic-.

Resum: Són uns elements retallats - amb suport magnètic- amb els personatges del conte de la Rateta que escombrava l'escaleta i els complements que fan falta per la representació, tots els elements complementaris es poden superposar, l'objectiu és l'expressió oral de l'alumnat d'educació infantil com a primera llengua i de primària com a segona llengua.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 7.73

 

LA TROCA. 20 ANYS

Autor: Gómez, Belén; [veu]; Aige, Miquel; [veu i guitarra]; Fortuny, Carles; [bateria i percussions]; Cambray, J.Lluís; [música]

Nivell: educació infantil; cicle inicial; primària; ensenyants

Característiques: Disc compacte que consta de 13 cançons.

Resum: Es tracta d'un disc compacte que consta de 13 cançons els títols de les quals són: Els aneguets, Habanera del Vent, El Màgic Doctor Pins, Un Llaç, Els dies de la setmana, El Monstre de Banyoles, Jamàica Màgica, La Bicicleta, El Zoo, Epo i tai ta ei, El gegant del Pi, La garrafeta, 20 anys. És el disc dels 20 anys de dedicació a la música i animació del grup La Troca.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 110.8

 

LES AVENTURES D'EN PINGU

Autor: Manga Films

Signatura: 791.4 PIN

Nivell: educació infantil; primària

Característiques: Sistema DVD, Conté 9 capítols diferents de la sèrie "Les aventures d'en Pingu". Disposem d'altres títols de la col·lecció d'en Pingu (DVD i VHS)

Resum: Pingu és un entremaliat pingüí que viu amb la seva família en un iglú del Pol Sud. La seva passió és jugar amb els seus amics i familiars, tot i que sempre acaba muntant algun embolic. En el món d'en Pingu, tots parlen "pingüinès", un idioma atractiu i fàcil de comprendre. Els capítols són: Escultures de gel. El globus de Pinga. Pingu i la banda. Pingu i la tricotosa. Pingu i les ombres. Pingu juga a fet a amagar. Pingu i els adhesius. Pingu i el timbre. Pingu fa jocs malabars.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 8.371

 

LES TRES BESSONES. A L'ESPAI. LA CAPUTXETA VERMELLA

Autor: Balsert, Robert; Capdevila, Roser; Cirera, Eulàlia; Ivern, Oriol; Küstler, Christoph; Pedrosa, Baltasar

Signatura: 791.4 CAP

Nivell: educació infantil; nens; primària; cicle inicial; cicle mitjà; parvulari

Característiques: Dibuixos animats a colors; cascú dels dos episodis continguts té una durada aproximada de 23 minuts. Sistema VHS. Disposem d'altres títols de la col·lecció de les Tres Bessones (DVD i VHS)

Resum: En el primer episodi, l'Anna, la Teresa i l'Helena senten l'anunci d'un viatge que faran els fills dels astronautes que estan voltant per l'espai. Sense pensar-s'ho dues vegades, s'hi apunten aprofitant les tres baixes que hi ha hagut a darrera hora. Serà així com viuran moltes aventures i aprendran que l'ambició no té límits... ni a l'espai intergalàctic!. En la segona narració, la Caputxeta Vermella no pot anar a veure la seva àvia perquè li han de fer una entrevista a la televisió. La Bruixa Avorrida es troba el llop, que s'ha fet vegetarià, i li diu que hauria de tornar a ser com abans. El llop li fa cas, però les Tres Bessones estan més en forma que ell.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 008.6

 

MAGIK TUNNEL DESCOBRINT ALS ASTRONAUTES

Autor: Essential Minds

Signatura: 688 DES

Nivell: educació infantil

Característiques: Format DVD. Té una durada aproximada de 30 minuts més extres. Karaoke.

Resum: L'esperit d'exploració i descobriment dels preescolars troba la seva expressió més completa en aquesta extraordinària professió. El seu coratge i sentit de l'aventura, els seus coneixements i preparació, inspiren a nens i a grans a ser curiosos i a acceptar la ciència i la innovació. Una tendra i màgica història on els Ki-Kids descobreixen que els astronautes s'ajuden uns als altres, accepten les diferències entre persones i tenen confiança en els seus companys: coneixen la importància de l'amistat. Creat per una mare i un equip d'especialistes en el desenvolupament infantil, Ki-Kids està pensat per inspirar al nen a aprendre d'una manera divertida, senzilla i compartida amb l'adult. Provocarà una actitud saludable, positiva i equilibrada del nen, fomentant la seva autoestima i responsabilitat. És una excel·lent oportunitat de presentar, al nen i nena, l'idioma anglès, en un entorn bilingüe. El nen viatja pel Magik Tunnel i descobreix diferents professions i camps de la vida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 005.6

 

MAGIK TUNNEL DESCOBRINT ALS BOMBERS

Autor: Essential Minds

Signatura: 688 DES

Nivell: educació infantil

Característiques: Format DVD. Té una durada aproximada de 30 minuts més extres. Karaoke.

Resum: En aquesta divertida història, els nostres personatges guiats sempre pel seu amic Mister-K, coneixen el món dels bombers i el valor social d'aquesta fascinant professió. Però per damunt de tot, aprenen a tenir paciència, la importància de cooperar, de ser un bon amic i de comprendre els sentiments dels demés. A més a més, el nen i nena podrà aprendre vocabulari en anglès mentre canta i balla amb les divertides, rítmiques i enganxoses cançons. Creat per una mare i un equip d'especialistes en el desenvolupament infantil, Ki-Kids està pensat per inspirar al nen a aprendre d'una manera divertida, senzilla i compartida amb l'adult. Provocarà una actitud saludable, positiva i equilibrada del nen, fomentant la seva autoestima i responsabilitat. És una excel·lent oportunitat de presentar, al nen i nena, l'idioma anglès, en un entorn bilingüe. El nen viatja pel Magik Tunnel i descobreix diferents professions i camps de la vida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 006.6

 

MAGIK TUNNEL DESCOBRINT ALS CARTERS

Autor: Essential Minds

Signatura: 688 DES

Nivell: educació infantil

Característiques: Format DVD. Té una durada aproximada de 30 minuts més extres. Karaoke.

Resum: Als nens els agrada rebre cartes. Però com arriben les cartes a casa? Aquesta és una bonica història on els entranyables Ki-kuds, Kio i Kia, ens recorden la màgia de rebre una carta, imaginen el viatge d'una carta, dins d'una ampolla, en el bec d'un ocell o a lloms d'un cavall. Sempre de la mà del seu amic Mister K, els Ki-Kids aprenen el valor de la perseverança. Plogui, nevi, faci molt fred o faci molta calor, el correu sempre arriba gràcies a l'excepcional treball dels carters. Aprenen també com és de bonic enviar i rebre una carta, un excepcional símbol d'amistat. Creat per una mare i un equip d'especialistes en el desenvolupament infantil, Ki-Kids està pensat per inspirar al nen a aprendre d'una manera divertida, senzilla i compartida amb l'adult. Provocarà una actitud saludable, positiva i equilibrada del nen, fomentant la seva autoestima i responsabilitat. És una excel·lent oportunitat de presentar, al nen i nena, l'idioma anglès, en un entorn bilingüe. El nen viatja pel Magik Tunnel i descobreix diferents professions i camps de la vida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 007.6

 

MAGIK TUNNEL DESCOBRINT ALS POLICIES

Autor: Essential Minds

Signatura: 688 DES

Nivell: educació infantil

Característiques: Format DVD. Té una durada aproximada de 30 minuts més extres. Karaoke.

Resum: A tots els nens desperta curiositat aquesta professió. Els nostres personatges volen saber què fan els policies. Després del seu viatge a través del Magik Tunnel descobreixen l'important treball social que fan els policies. No tenen perquè espantar-nos atès que no només posen multes o agafen les persones dolentes, també ens ajuden quan estem perduts en un lloc desconegut, ens ensenyen a respectar els llocs públics però per damunt de tot, ens mostren el valor de la solidaritat, d'ajudar als altres. Per això són importants les regles, encara que no ens agradin, hem de seguir-les per fer d'aquest món un lloc millor per a tots. Creat per una mare i un equip d'especialistes en el desenvolupament infantil, Ki-Kids està pensat per inspirar al nen a aprendre d'una manera divertida, senzilla i compartida amb l'adult. Provocarà una actitud saludable, positiva i equilibrada del nen, fomentant la seva autoestima i responsabilitat. És una excel·lent oportunitat de presentar, al nen i nena, l'idioma anglès, en un entorn bilingüe. El nen viatja pel Magik Tunnel i descobreix diferents professions i camps de la vida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 004.6

 

MAGIK TUNNEL DESCOBRINT ELS CUINERS

Autor: Essential Minds

Signatura: 688 DES

Nivell: educació infantil

Característiques: Format DVD. Té una durada aproximada de 30 minuts més extres. Karaoke.

Resum: La cuina ofereix als pre-escolars una excepcional oportunitat per manipular, treballar els sentits i la creativitat; possiblement sigui la seva primera exposició a les matemàtiques. Una màgica història, on cobren vida dos estris de cuina, l'espàtula i el batedor, els Ki-Kids tindran l'oportunitat de visitar un conegut restaurant on la cuinera els brinda l'oportunitat d'ajudar-la a preparar el plat favorit d'un rei molt important que acaba d'arribar d'un país molt llunyà. Quan anem a un restaurant, ens tracten amb amabilitat i respecte. De la cuinera, aprendrem el valor de la bondat i de l'educació. Creat per una mare i un equip d'especialistes en el desenvolupament infantil, Ki-Kids està pensat per inspirar al nen a aprendre d'una manera divertida, senzilla i compartida amb l'adult. Provocarà una actitud saludable, positiva i equilibrada del nen, fomentant la seva autoestima i responsabilitat. És una excel·lent oportunitat de presentar, al nen i nena, l'idioma anglès, en un entorn bilingüe. El nen viatja pel Magik Tunnel i descobreix diferents professions i camps de la vida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 009.6

 

MAGIK TUNNEL DESCOBRINT ELS METGES

Autor: Essential Minds

Signatura: 688 DES

Nivell: educació infantil

Característiques: Format DVD. Té una durada aproximada de 30 minuts més extres. Karaoke.

Resum: Els nens, generalment, senten gran respecte i cert temor als metges, professionals als qui coneixen des del seu naixement. En aquesta divertida història, els nostres personatges aprenen a ser pacients, a posar-se al lloc d'altres persones i perden aquest temor per aquesta fascinant professió. Ens donarem compte de la importància de cooperar, de ser un bon amic però sobre tot, de comprendre els sentiments dels altres i que n'estem de contents quan no estem malalts. Sense descuidar-nos de l'aprenentatge de vocabulari en anglès a través de la característica música i cançons dels Ki-Kids, rítmica i didàctica. Coneixeràs els dies de la setmana en anglès. Creat per una mare i un equip d'especialistes en el desenvolupament infantil, Ki-Kids està pensat per inspirar al nen a aprendre d'una manera divertida, senzilla i compartida amb l'adult. Provocarà una actitud saludable, positiva i equilibrada del nen, fomentant la seva autoestima i responsabilitat. És una excel·lent oportunitat de presentar, al nen i nena, l'idioma anglès, en un entorn bilingüe. El nen viatja pel Magik Tunnel i descobreix diferents professions i camps de la vida.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 165.8

 

PINGU, L'ENTREMALIAT

Autor: Whitaker, Li; [direcció]; Reekie, Bella; [producció]; Hopwood, Keith; [música]; Magni, Marcello; Sant, David; [veus]

Signatura: 791.4 PIN

Nivell: educació infantil; primària; cicle inicial

Característiques: Format DVD. Ninots de plastilina animats en color. Té una durada de 45 minuts. Cada capítol dura 5 minuts. Disposem d'altres títols de la col·lecció d'en Pingu (DVD i VHS)

Resum: Aventures i desventures d'en Pingu, la seva família i els seus amics. El llenguatge que parlen els protagonistes està format d'onomatopeies; és la llengua "pingüinesa", atractiva i molt fàcil de comprendre.

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 166.8

 

PINGU. ELS JOCS D'EN PINGU

Autor: Whitaker, Li; [director de la sèrie]; Hopwood, Keith; [música]; Magni, Marcelo; Sant, David; [veus];

Signatura: 791.4 PIN

Nivell: alumnes; educació infantil; primària; llar d'infants; parvulari;

Característiques: Pel·lícula muda de dibuixos animats amb una durada aproximada de 40 minuts. Format DVD. Disposem d'altres títols de la col·lecció d'en Pingu (DVD i VHS)

Resum: Recull de les noves aventures de l'entremaliat Pingu, la seva família i els seus amics: "Pingu intenta volar", "Pingu cava un forat", "Pingu acaba la feina", "Pingu fa surf a la neu", "Pingu i la seva aventura a la Lluna", "Pingu acampa a l'aire lliure", "Pingu té singlot" i "Pingu i el seu pare: a tal cap, tal barret".

..................................................................................................................

 


+informació

Codi 163.8

 

PRIMERS CONTES

Autor: Pérez, Miquel; [realitzador]; Titelles Naip; [representació]; Bernal, M. C.; [adaptació]; Codina, F.; [adaptació]; Fargas, A.; [adaptació]; Tió, J.; [adaptació]

Signatura: 791.43 PER

Nivell: educació infantil; primària; cicle inicial; parvulari

Característiques: Durada 35 minuts. Ninots animats i titelles. Color i so. Format DVD.

Resum: Els contes de sempre en versions d'avui. La cinta inclou cinc contes popular infantils, seleccionats per als més menuts. "Els titelles naip" ens en fan una magnífica demostració treballant amb els seus titelles. Els contes estan explicats amb un llenguatge ric, entenedor i viu. Contes atractius i útils tant per utilitzar a casa com a l'escola. Han estat triats i redactats per un equip de professors de Llengua i Literatura de l'Escola de Mestres de Vic i escenificats per un grup de titellaires de llarga trajectòria en el camp de l'animació.

 

INICI ESCRITS.

INICI DVD.