Introducció
És
una unitat de programació que ens permet treballar la manipulació,
experimentació i observació bàsiques pel
desenvolupament dels infants d'aquesta edat.
Aquesta activitat del racó dels aliments es farà
en un espai polivalent de l'escola amb la finalitat d'interrelacionar
grups.
La durada prevista és d'un trimestre en sessions d'un o
dos cops per setmana.
En principi es treballarant aliments on els infants puguin desenvolupar
els cinc sentits
Com ara: farina, cacao, sal, sucre, pebre, colorants vegetals,
arròs, aigua, llet, vinagre, oli, iogurt, verdures, condiments
aromàtics, gelatina, pa
Farem servir estris de cuina i del racó de la cuina.Desenvolupament
de l'activitat
D'entrada els aliments els hem treballat dividits en grups segons
l'objectiu marcat,amb la finalitat de despertar la curiositat
per les diverses transformacions de:
Gust (dolç/salat/amarg
)
Tacte (rugós/ fi/dur
)
Olfacte (flaires: llimona, àpit
)
Vista (colors, formes, textures
)
Oïda ( sons, fresses segons si es cru, cuit : llegum, arròs
)
Com
ho farem?
Treballarem en una o dues sessions segons l'interès despertat,
com a molt tres aliments, i d'aquets procurarem treure'n el màxim
profit.
- Cada nen es trobarà amb el material que pugui fer servir
en el racó ja preparat.
- Deixarem que toquin, experimentin, tastin
, els aliments
presentats.
- En el moment oportú intervindrem nosaltres per tal de
donar-los un element líquid o pastòs perquè
ells iniciïn la transformació. En altres casos la
nostra intervenció serà pelant, coent, ratllant,
exprimint
alguns d'aquets aliments.
- També suggerirem què podem fer amb els resultats
de les transformacions obtingudes:
Podem fer pintura, plastilina, fang
que s'emportaran a la
classe per pintar, modular
Activitats d'avaluació
-Durant
tot el procés sempre hi ha hagut una educadora observant
i anotant les reaccions de cada infant.
-Hem pogut constatar que l'infant no només ha disfrutat
sinó que ha adquirit nous continguts relacionats amb les
àrees bàsiques.
-Ha mostrat iniciativa i imaginació quan ha jugat lliurement
amb el que tenia al seu abast.
-Els més grans s' han qüestionat algunes de les qualitats
dels aliments en joc i han fet preguntes.
-Hem observat com el nen /a ha reproduït joc simbòlic
i pre-simbòlic d'escenes quotidianes reals.
-Valorem positivament la consecució dels objectius marcats
al principi d'aquesta experiència. |
|