| 
            
              | Introducció 
  És 
                una unitat de programació que ens permet treballar la manipulació, 
                experimentació i observació bàsiques pel 
                desenvolupament dels infants d'aquesta edat. Aquesta activitat del racó dels aliments es farà 
                en un espai polivalent de l'escola amb la finalitat d'interrelacionar 
                grups.
 La durada prevista és d'un trimestre en sessions d'un o 
                dos cops per setmana.
 En principi es treballarant aliments on els infants puguin desenvolupar 
                els cinc sentits
 Com ara: farina, cacao, sal, sucre, pebre, colorants vegetals, 
                arròs, aigua, llet, vinagre, oli, iogurt, verdures, condiments 
                aromàtics, gelatina, pa
 Farem servir estris de cuina i del racó de la cuina.Desenvolupament 
                de l'activitat
 D'entrada els aliments els hem treballat dividits en grups segons 
                l'objectiu marcat,amb la finalitat de despertar la curiositat 
                per les diverses transformacions de:
 Gust (dolç/salat/amarg
)
 Tacte (rugós/ fi/dur
)
 Olfacte (flaires: llimona, àpit
)
 Vista (colors, formes, textures
)
 Oïda ( sons, fresses segons si es cru, cuit : llegum, arròs
)
 
 
  Com 
                ho farem? Treballarem en una o dues sessions segons l'interès despertat, 
                com a molt tres aliments, i d'aquets procurarem treure'n el màxim 
                profit.
 - Cada nen es trobarà amb el material que pugui fer servir 
                en el racó ja preparat.
 - Deixarem que toquin, experimentin, tastin
, els aliments 
                presentats.
 - En el moment oportú intervindrem nosaltres per tal de 
                donar-los un element líquid o pastòs perquè 
                ells iniciïn la transformació. En altres casos la 
                nostra intervenció serà pelant, coent, ratllant, 
                exprimint
alguns d'aquets aliments.
 - També suggerirem què podem fer amb els resultats 
                de les transformacions obtingudes:
 Podem fer pintura, plastilina, fang
 que s'emportaran a la 
                classe per pintar, modular
 Activitats d'avaluació
 
  -Durant 
                tot el procés sempre hi ha hagut una educadora observant 
                i anotant les reaccions de cada infant. -Hem pogut constatar que l'infant no només ha disfrutat 
                sinó que ha adquirit nous continguts relacionats amb les 
                àrees bàsiques.
 -Ha mostrat iniciativa i imaginació quan ha jugat lliurement 
                amb el que tenia al seu abast.
 -Els més grans s' han qüestionat algunes de les qualitats 
                dels aliments en joc i han fet preguntes.
 -Hem observat com el nen /a ha reproduït joc simbòlic 
                i pre-simbòlic d'escenes quotidianes reals.
 -Valorem positivament la consecució dels objectius marcats 
                al principi d'aquesta experiència.
 |  |