Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
228 - Els aliments com a eina del desenvolupament global de l'infant.
P1-P2
Estimulació dels cinc sentits
Les tres àrees bàsiques

Responsables

Centre

Equip directiu
Llar d'infants "Els Escarlets" de Sant Gregori
Introducció
©LLar d'infants Els EscarletsÉs una unitat de programació que ens permet treballar la manipulació, experimentació i observació bàsiques pel desenvolupament dels infants d'aquesta edat.
Aquesta activitat del racó dels aliments es farà en un espai polivalent de l'escola amb la finalitat d'interrelacionar grups.
La durada prevista és d'un trimestre en sessions d'un o dos cops per setmana.
En principi es treballarant aliments on els infants puguin desenvolupar els cinc sentits
Com ara: farina, cacao, sal, sucre, pebre, colorants vegetals, arròs, aigua, llet, vinagre, oli, iogurt, verdures, condiments aromàtics, gelatina, pa…
Farem servir estris de cuina i del racó de la cuina.Desenvolupament de l'activitat
D'entrada els aliments els hem treballat dividits en grups segons l'objectiu marcat,amb la finalitat de despertar la curiositat per les diverses transformacions de:
Gust (dolç/salat/amarg…)
Tacte (rugós/ fi/dur…)
Olfacte (flaires: llimona, àpit…)
Vista (colors, formes, textures…)
Oïda ( sons, fresses segons si es cru, cuit : llegum, arròs…)

©LLar d'infants Els EscarletsCom ho farem?
Treballarem en una o dues sessions segons l'interès despertat, com a molt tres aliments, i d'aquets procurarem treure'n el màxim profit.
- Cada nen es trobarà amb el material que pugui fer servir en el racó ja preparat.
- Deixarem que toquin, experimentin, tastin…, els aliments presentats.
- En el moment oportú intervindrem nosaltres per tal de donar-los un element líquid o pastòs perquè ells iniciïn la transformació. En altres casos la nostra intervenció serà pelant, coent, ratllant, exprimint…alguns d'aquets aliments.
- També suggerirem què podem fer amb els resultats de les transformacions obtingudes:
Podem fer pintura, plastilina, fang… que s'emportaran a la classe per pintar, modular…
Activitats d'avaluació
©LLar d'infants Els Escarlets-Durant tot el procés sempre hi ha hagut una educadora observant i anotant les reaccions de cada infant.
-Hem pogut constatar que l'infant no només ha disfrutat sinó que ha adquirit nous continguts relacionats amb les àrees bàsiques.
-Ha mostrat iniciativa i imaginació quan ha jugat lliurement amb el que tenia al seu abast.
-Els més grans s' han qüestionat algunes de les qualitats dels aliments en joc i han fet preguntes.
-Hem observat com el nen /a ha reproduït joc simbòlic i pre-simbòlic d'escenes quotidianes reals.
-Valorem positivament la consecució dels objectius marcats al principi d'aquesta experiència.
2002 - 2003