Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
152 - Firatast "Trapelles"
Educació Infantil
Descoberta de l´entorn natural i social

Responsables

Centre

Equip Educatiu del centre
E.E.I.. Trapelles de Celrà
© E.B. TrapellesAquesta experiència té com a objectiu introduir vivencialment els conceptes de fred i calent. Per això hem volgut experimentar nosaltres mateixos com un aliment pot canviar si l´escalfem o el refredem.

Per fer-ho hem implicat tots els infants del centre, és a dir, els infants de P-1 i de P-2. Cada aula ha triat els aliments que ha volgut ( blat de moro, xocolata i aigua ) i ha decorat convenienment la seva aula o parada de tast.

Aula Elefants Aula Girafes Aula Micos
Parada de l´AIGUA Parada del BLAT MORO Parada XOCO.
-Aigua -Blat de moro -Teula Xocolata
-Gots -Paella -Culleres
-Colorant alimentari -Tapa transparent -Plats o bols
-Sucre -Sucre -Cassola
-Frigorífic -Fogonet -Fogonet
-Fogonet -Sal
-Culleres

A cada grup d´infants s´han descobert moltes coses ( afegides al canvi de la temperatura ):

- A la parada dels elefants han experimentat com es transforma l´aigua amb el fred i la calor i, a més a més, han descobert "el color" de l´aigua ( de quin color és l´aigua? )
- A la parada de les girafes han experimentat com canvien d´aspecte els grans de blat de moro amb la temperatura i han descobert "el gust" diferent que poden tenir ( dolç o salat ? )
- A la parada dels micos , com que són els més petits, ens han ensenyat que encara que canviï d´aspecte ( la xocolata freda es pot agafar i trencar i la xocolata calenta no ) la xocolata amb l´escalfor és igual de bona!!!.

© E.B. TrapellesEntre tots, hem volgut fomentar l´actitud de compartir i de mostra-nos oberts i receptius a nous aprenentatges i per això tots hem visitat les parades de tast. És una manera molt divertida d´"investigar" i fomentar el treball a partir d´activitats col·lectives.


2002 - 2003