Aquesta
experiència té com a objectiu introduir vivencialment
els conceptes de fred i calent. Per això hem volgut experimentar
nosaltres mateixos com un aliment pot canviar si l´escalfem
o el refredem.
Per fer-ho hem
implicat tots els infants del centre, és a dir, els infants
de P-1 i de P-2. Cada aula ha triat els aliments que ha volgut
( blat de moro, xocolata i aigua ) i ha decorat convenienment
la seva aula o parada de tast.
Aula Elefants Aula
Girafes Aula Micos
Parada de l´AIGUA Parada del BLAT MORO Parada XOCO.
-Aigua -Blat de moro -Teula Xocolata
-Gots -Paella -Culleres
-Colorant alimentari -Tapa transparent -Plats o bols
-Sucre -Sucre -Cassola
-Frigorífic -Fogonet -Fogonet
-Fogonet -Sal
-Culleres
A cada grup d´infants
s´han descobert moltes coses ( afegides al canvi de la
temperatura ):
- A la parada dels elefants han experimentat com es transforma
l´aigua amb el fred i la calor i, a més a més,
han descobert "el color" de l´aigua ( de quin
color és l´aigua? )
- A la parada de les girafes han experimentat com canvien d´aspecte
els grans de blat de moro amb la temperatura i han descobert
"el gust" diferent que poden tenir ( dolç o
salat ? )
- A la parada dels micos , com que són els més
petits, ens han ensenyat que encara que canviï d´aspecte
( la xocolata freda es pot agafar i trencar i la xocolata calenta
no ) la xocolata amb l´escalfor és igual de bona!!!.
Entre
tots, hem volgut fomentar l´actitud de compartir i de
mostra-nos oberts i receptius a nous aprenentatges i per això
tots hem visitat les parades de tast. És una manera molt
divertida d´"investigar" i fomentar el treball
a partir d´activitats col·lectives.
|