Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
181 - Pol·linització i floració del pomer
P4 i P5
Descoberta de l'entorn
 

Responsables

Centre

Carme Ternero i Sandra LLongarriu
CEIP Forn d'Anells de Fornells de la Selva

©CEIP Forn d'AnellsAquesta experiència va iniciar-se a principi de curs fent un projecte sobre la poma, en el qual va participar-hi tot el parvulari. Aquest projecte el vam finalitzar amb la plantació d'un pomer al nostre hort- jardí.
Durant tot el curs hem estat observant els canvis del pomer depenent de l'estació de l'any i així fins arribar a la primavera que amb els primers brots, la floració i l'arribada de les abelles va propiciar una sortida a una masia del poble, on tenen grans plantacions de pomers.


En aquesta sortida vam observar i aprendre:

1- Que dins el procés de floració i pol·linització intervenen les abelles que
    punxen dins la flor per xuclar el nèctar i en aquesta acció hi dipositen pol·len
    que més tard sorgirà el fruit.

2- El mètode utilitzat en el reg (goteig).

3- La curació i protecció de les plagues (pulgó, formigues,...).

4- Utilització d'insecticides (químics i naturals).

5- La importància per la salut de beure suc de poma (cal promocionar        
    els productes del nostre entorn).

©CEIP Forn d'Anells6- Respecte i cura per l'entorn natural.

7- Hàbits socials i de convivència:

- Respecte i agraïment vers les persones
  que ens han atès.
- Fer bon ús del torn de paraula.
- Escoltar amb atenció les explicacions de la   mestressa de la masia i dels companys.

 

2002 - 2003