Introducció:
El
    paper és un material molt utilitzat a lescola, encara que quasi mai sutilitza
    com a eina de treball única i exclusivament. Per això vàrem programar una experiència
    en la que el paper fos el protagonista.
    Utilitzem el paper higiènic perquè ens dóna més de joc: el poder llençar,
    penjar-lo per a la classe, donar-li diferents longituds,
    
    És una activitat generadora destímuls, sensacions i aprenentatges en la
    qual englobem les tres àrees. Nosaltres la ubiquem dins la programació del tema de la
    Pau a finals de gener i aprofitem per treballar el color blanc, així com pautes de
    conducta i damistat mentre dura lactivitat, materialitzant així el concepte
    abstracte de Pau.
    Desenvolupament de lexperiència:
            
A 
            primera hora del matí, traiem totes les joguines de laula, daquesta 
            manera lespai de joc queda més ampli, no es dificulta la motricitat 
            i es potencia la concentració en el joc. Tot seguit ens disposem a 
            omplir la classe de paper higiènic, ja sigui per terra, penjat per 
            laula,
perquè lactivitat sigui el cent per cent efectiva 
            no sha descatimar el paper.
    Els nens/es entren a laula i es troben amb el factor sorpresa. És
    molt important observar la seva reacció i deixar-los lliurement experimentar, manipular i
    descobrir les diferents possibilitats que els hi dóna el paper.
          Mica en mica la intervenció de leducadora convertirà 
            aquest joc lliure en una experiència més dirigida cap els objectius 
            que ens hem plantejat:
          
      - Manipular el paper i potenciar la psicomotricitat fina, estripant,
        arrugant, apilonant-lo, fet boles per llançar-les, 
així com el moviment corporal,
        col·locant els rotllos en un pal i fent-lo córrer per laula, estimulant els nens
        agafar-lo, estirar-lo, atrapar-lo.
         
      - Col·loquem estratègicament per tota laula rotllos de paper
        higiènic per donar la possibilitat als nens/es dexercitar la seva imaginació
        fent-ne el que vulgui.
 
    
    
    Desenllaç:
    Lexperiència sacaba quan leducador veu que
    linterès dels nens/es decau o bé quan tenim el paper prou deteriorat.
    Aquest paper posteriorment saprofita com a material de rebuig al llarg de tot
    aquest curs ja que utilitzem com a material de suport per introduir altres materials
    daprenentatge:
      - Laigua: mullem el paper i veiem que passa.
 
      - Coles: ja sigui per enganxar-lo o elaborant pasta de paper.
 
            - Tinys: el tenyim de diferents colors.

 
      - Altres papers: fem murals
 
    
    Conclusions:
    Des que vam començar a portar a terme aquesta activitat, hem vist que
    la resposta des nens/es és sempre positiva i entusiàstica. Gaudeixen manipulant el paper
    i expressant els seus sentiments mentre juguen, al mateix temps que descarreguen en el joc
    tot el seu potencial de creació i imaginació.
    Tot lesmentat anteriorment, juntament amb les experiències que
    vosaltres en podeu treure, fa que hàgim dicidir donar-la a conèixer i esperem que us
    animeu a posar-la a la pràctica.