EL TER, EL NOSTRE RIU

Les aigües del riu Ter, en els seus darrers quilòmetres, travessen les terres d'Ullà.
Des de l'escola, un camí de pedres i de terra, empolsegat a l'estiu i enfangat a l'hivern, ens porta a les ribes del Ter.
Travessa camps de pomeres i presseguers, encara no florits, esperant la primavera que s'acosta.
A banda i banda del camí, recs i canals porten aigua als camps.
Els joncs i el canyís adornen ara les vores dels recs on a l'estiu hi floriran els lliris grocs.
Algun mas de pedra, protegit de la tramuntana per una tanca alta de xifrés, l'anem trobant pel camí.
Caminem ara a prop del riu, la construcció antiga de la resclosa ens deixa veure l'aigua cansada de viatjar per part de Catalunya.
Més endavant ens anem endinsant en una pollancreda amb els arbres de comencen a brotar, alts i ben arrenglerats; pollancreda que ens portarà directament al nostre objectiu, el riu TER.
Finalment arribem a una platgeta de sorra granada envoltada d'alguna desagradable deixalla. També hi ha unes canyes seques però amb alguna fulla que encara conserva una mica de verd. Hi trobem llavors que volen escampar-se i s'enganxen a les nostres robes.
Per aquí el riu sembla força net, d'aigües molt tranquil·les i ple de vida. En aquest indret el riu és ample amb marges a cada banda, amb vegetació abundant, amb algun vern i altres plantes que fan ombra sobre les aigües.
Us convidem a passejar per aquesta meravellosa zona sota l'aguait del majestuós Montgrí.

Les úniques construccions fetes per l'home que hi ha prop del riu, són uns pous, el canal de regadiu i les parets de pedra de les ribes per protegir els camps de les riuades.>>

Ceip Puig Rodó
Alumnes de cicle mitjà i superior