inTernet, un recurs compartit 2002/2003

Criteris de coordinació del treball i funcionament general de la publicació en WEB de les aportacions d'«inTernet, un recurs compartit»

Aspectes generals:

• Cada servei canalitza i gestiona les actuacions que es puguin dur a terme en la seva zona: presentacions, estratègies de participació... d'acord amb els criteris que s'hagin pogut acordar en reunions de coordinació, rondes de trucades o consultes via correu electrònic, els quals seran consignats a l'espai reservat de la pàgina WEB.
  • Cada servei és responsable de la dinamització de la seva zona respecte a tots els apartats de la pàgina WEB.
  • Cada servei és responsable de l'organització d'uns determinats continguts de la pàgina segons els criteris i amb les plantilles generals.
    • de la modalitat de participació general de centres educatius I. «Una sortida al riu»: els CRP del Baix Empordà; Gironès; Selva I; Osona; i Ripollès.
    • de la modalitat de participació general de centres educatius  II. «Les construccions del riu»: els CRP Selva I i Gironès»
    •  dels apartats «Les fotos dels avis», «He anat al riu i he vist», «Els ponts del riu». «Les barques del riu»: El Servei de Mitjans Audiovisuals a Girona.
    • de l'apartat «Aportacions extraordinàries».: El CRP de la Zona de l'aportació si és una activitat clarament curricular; el Servei de Mitjans Audiovisuals a Girona si és una activitat clarament de tractament d'imatge o de tractament audiovisual de continguts.
    • del manteniment de l'espai i de la publicació en WEB: Equip de manteniment de la pàgina WEB (Pep Cullell; Carme Hereu; Albert Perafita

Modalitats de participació

1ª opció de participació de grups classe (imatge, descripció i fitxa d'observació)

• El CRP dinamitza la participació de les escoles de la seva zona en el projecte per les vies que consideri més efectives.
  • Dóna suport als dubtes que li expressin els centres i dóna solucions a problemes de competències tècniques relacionades amb l'ús del correu electrònic, el tractament de la imatge digital i l'elaboració de documents electrònics, a partir dels exemples i materials de suport de la pàgina WEB i altres estratègies que consideri oportunes..
  • Recull les informacions que li arriben les via correu electrònic i/o via formulari de la pàgina WEB: la imatge del riu; la descripció literària; i la fitxa d'observació.
  • Organitza les dades en les carpetes de centres, a partir de les plantilles elaborades.
  • Fa una prova de funcionament de la pàgina penjant la carpeta al seu espai WEB.
  • Envia per correu electrònic a ter@pie.xtec.es les carpetes organitzades i comprimides en format ZIP.
  • Les persones responsables de la publicació en WEB revisen i integren la informació a la pàgina del Ter; envien un missatge d'agraïment des de ter@pie.xtec.es al centre participant  amb còpia al CRP, amb la signatura de «Equip de coordinació del projecte inTernet, un recurs compartit»

Plantilles: BAIX EMPORDÀ GIRONÈS SELVA OSONA RIPOLLÈS

2ª opció de participació de grups classe (les construccions del riu)

• Dóna suport als dubtes que li expressin els centres i dóna solucions a problemes de competències tècniques relacionades amb l'ús del correu electrònic, el tractament de la imatge digital i l'elaboració d'una presentació amb Powerpoint, a partir de les condicions establertes, l'exemple i els materials de suport de la pàgina WEB i altres estratègies que consideri oportú.
  • Recull les informacions que li arriben via correu electrònic de la pàgina WEB: les presentacions Powerpoint.
  • Fa una prova de funcionament de la presentació Powerpoint, revisant que s'adeqüi als criteris establerts.
  • Envia per correu electrònic a ter@pie.xtec.es la presentació comprimida en format ZIP.

Opcions de participació a nivell individual (comunitat educativa) o de petit grup: «He anat al riu i he vist...», «Els ponts del riu», «Les fotos dels avis», «Les barques del riu»

• Dóna suport als dubtes que li expressin els centres i dóna solucions a problemes de competències tècniques relacionades amb l'ús del correu electrònic i formularis i el tractament de la imatge digital, a partir de les condicions establertes, els exemples i els materials de suport de la pàgina WEB i altres estratègies que consideri oportú.
  • L'usuari envia una plantilla rtf ompleta per correu electrònic a ter@pie.xtec.es.
  • El SGTI-SMAV Girona revisa i integra la informació a la pàgina del Ter; envia un missatge d'agraïment des de ter@pie.xtec.es al participant amb còpia al CRP, amb la signatura de «Equip de coordinació del projecte inTernet, un recurs compartit»

Opció de participació de centres educatius (altres activitats interessants)