Escriure l'endevinalla:
Quan ja es té clar l'objectiu de la proposta, la primera feina de cada un dels grups participants serà triar el motiu de l'endevinalla i escriure'n el text. Cal tenir en compte algunes recomanacions:
-És aconsellable que el text no sobrepassi les quatre o cinc frases.
-S'ha d'escollir el motiu considerant al menys dues qüestions:
  . caldrà sortir a fotografiar-lo (ha de ser fàcilment accessible)
  . ha de donar joc a plantejar la seqüència proposada:
    presentació-interrogació, pista, sol·lució.
Per tal d'utilitzar el vocabulari correcte us suggerim aquestes eines de consulta:
   Grec.Net - Termcat - Diccionari català-valencià-balear

Fer les fotografies:
Una vegada escollit el motiu, comproveu que la configuració de la qualitat i el mode de gravació de la MAVICA sigui:
· Quality: fine      · Rec Mode: normal

Una vegada situat l'objecte i després de comprovar que la il·luminació és bona, es fan les fotografies. Sempre convé fer-ne més de les necessàries per tenir on triar.
1-La primera imatge del motiu o objecte, la de presentació, ha de servir per plantejar un interrogant, crear dubte, sobre sobre quina pot ser la resposta, evitant descobrir-la de manera evident. La podeu obtenir capturant una part de l'objecte des d'un punt de vista poc habitual, provant diferents enquadraments i/o utilitzant el dispositiu "macro" de la càmera. En el cas de la càmera MAVICA la funció macro s'activa automàticament amb el zoom en posició gran angular (el més tancat possible, a mínim) i acostant l'objectiu a qualsevol objecte.
2-La imatge"pista" ha d'apropar-nos a la sol·lució procurant no fer-la massa evident. La podeu obtenir, per exemple, aplicant efectes distorsionants, amb un programa de tractament d'imatge fixa digital, a la mateixa imatge final. Us proposem que assajeu alguns efectes amb el Paint Shop Pro. A tall d'exemple hem utilitzat l'efecte "turbiedad de Gauss" que podeu trobar al menú imatge . El programa en facilita d'altres que també us poden servir.
Podeu també aplicar altres tractaments o processos per a les imatges "pista".
3-La imatge final, ha d'il·lustrar la sol·lució a l'endevinalla fent evident de manera inequívoca el motiu escollit.

Enviar les propostes:

Per a la tramesa de les vostres endevinalles caldria que ens envieu el text en un fitxer word i les imatges en format jpg. Pel que fa a la mida de les imatges, el costat més llarg de la fotografia ha de fer 400 pixels.
Per facilitar la tramesa seria convenient comprimir les imatges i el text en un fitxer zip.
Aquest fitxer caldrà trametre'l a: ter@pie.xtec.es

Eines de suport:

Pel retoc de les imatges:
Set consells d'or per obtenir bones imatges
Comprimir fitxers zip
La càmera Mavica