Els racons, una organització diferent a l'aula. Escola Domeny (Girona)
     
 

A l’escola de Domeny ens van explicar i vàrem poder veure els principals motius per treballar per racons: perquè, entre altres raons, afavoreix el treball en petit grup, estimula l’autonomia i els hàbits d’ordre, respecta el procés individual de cada alumne, els alumnes es senten molt satisfets dels seus treballs i és una organització que permet realitzar un treball globalitzat i interdisciplinari.

El treball per racons a educació infantil:

  • Es fan 3 rondes de racons a la setmana.
  • Els de P-3 van lliurement al racó el primer trimestre, després hi va el grup que indica la mestra.
  • Hi ha els següents racons: Matemàtiques (racó del pensador), Llengua (racó de l’escriptor, racó de contes i lletres,…), Plàstica (racó de l’artista) i Joc simbòlic

El treball per racons a educació primària:

  • Es deixa una graella d’auto control amb la feina setmanal o quinzenal.
  • Els alumnes marquen la feina una vegada l’han acabat.
  • Cada professor, posa i avalua la feina del seu racó.
  • Es fan 2 rondes de racons, sempre que sigui possible.
  • Hi ha 5 racons: Matemàtiques, Català, Castellà, Medi i Art
   
(+) Informació sobre el treball per racons

Visitem escoles, curs 2011-2012