Responsabilitats socials i responsabilitats educatives
Canvi d'època i canvi educatiu. Noves perspectives a Secundària
Acollida i lliurament documentació
Dimarts 7 de setembre, de 2/4 de 9 a 14 hores
Benvinguda. Presentació de la Jornada
IES Lauro de les Franqueses del Vallès
Introducció de la temàtica de reflexió i debat a càrrec Joan Subirats
Grups de treball i reflexió simultanis
Temes de debat:
* Quins valors per a quina escola? Davant dels canvis socials que s'han anat succeint els darrers anys el debat sobre els valors i les diferents concepcions ideològiques presents a la nostra societat afloren amb més força. Com ho vivim des de l'escola?
* Societat diversa, escola diversa? Com reacciona l'escola a la creixent diferenciació social, cultural, de models familiars de vida que travessen la nostra societat? Hi ha límits a la diversitat?
* Amb qui eduquem? Els espais educatius de la societat i les seves connexions amb l'escola. Reptes, amenaces, oportunitats...
* Qui ens ajuda, a qui ajudem? Els centres educatius disposen de recursos externs per tirar endavant la seva feina, com són els CRPs, els EAPs, els LICs, la inspecció,... Com podríem millorar el nostre treball en xarxa amb aquests recursos? Són agents de canvi pels centres?
11:45 - 12:15 Esmorzar. Trobada i intercanvis entre els assistents
Conferència: Ciutadania i educació. Una proposta
  A càrrec de Joan Subirats, Catedràtic de Ciència Política i Director de l'Institut de Govern i Polítiques Públiques de la UAB
Col·loqui i cloenda. Avaluació de la Trobada