B)  HABILITATS MOTRIUS BÀSIQUES (CICLE MITJÀ)

OBJECTIUS OPERATIUS

CRITERIS D’AVALUACIÓ

PROVA

DESCRIPCIÓ DE LA PROVA

1. DESPLAÇAMENTS

1.1

Adoptar una postura corporal correcta en la cursa.







1.1

Que coordini braços i cames sense moviment innecessaris.

Que mantingui el tronc dret , una mica inclinat endavant-



1.1

Carrera contínua.

 

 

 




1.1

Realitzar una activitat de carrera contínua amb un temps de 5 minuts sobre un terreny pla.

 


 

1.2

Controlar els desplaçaments en quadrupèdia i reptació.

1.2

Que realitzi la quadrupèdia, ireptació conduint o transportant un mòbil en una distància determinada.

Que ho faci de forma coordinada

1.2

Realitzar un circuit fent quadrupèdia i reptació transportant o conduint un mòbil.

 

 

1.2

A) Anar 10 m. en quadrupèdia invertida amb un objecte a la panxa

B) Anar en reptació (panja a terra) 10 metres portant l’objecte a les mans

C) Tornar en quadrupèdia 20 m conduint amb les mans el mòbil.

2. SALTS

2.1
Realitzar salts diferents utilitzant aparells com: minitramp, trampolí,etc, controlant el seu cos en les tres fases de salt.






 

2.1
Que sigui capaç de batre amb un o dos peus de forma voluntària.

     Que mantingui l’equilibri en la fase de vol i en la caiguda.

      Que sàpiga amortiguar la caiguda.
Que superi la llargada de 1’20m.

 

2.1

      Realitzar quatre salts impulsant-se amb un trampolí i caure en un matalàs.

     

 

2.1

      Fer una cursa prèvia i batre dues vegades amb un peu , i dues vegades amb dos peus, caient damunt el matalàs, i amortiguant la caiguda.



3. EQUILIBRI

3.1
Controlar l’equilibri en posicions elevades disminuint la superfície de recolzament.

 

3.2

      Que sàpiga mantenir-se amb un sol peu sobre un banc suec sense caure.

      Que mantingui la posició tant amb la dreta com amb l’esquerra.

3.2
Mantenir l’equilibri estàtic sobre un banc suec girat.

3.2

      L’alumne mantindrà l’equilibri amb un sol peu durant 20 segons i després 20 segons més sobre l’altre peu, a sobre d’un banc invertit. Es comptabilitzarà el temps a partir que el nen estigui preparat i digui  “ja”.

 

4. GIRS

4.1

      Realitzar girs corporals controlant el moviment

 


 

 

4.1

   - Que completi un de gir 360º a l’aire des de la posició estàtica i amb els dos peus a terra.

     - Que no caigui al terra en finalitzar el gir.

4.1

     Realitzar un gir de 360º sobre l’eix longitudinal

 

4.1

    L’alumne saltarà des de la posició inicial: peus paral.lels a terra,  i completarà  un gir de 360ª a l’aire, caient amb un ,o dos peus.

 

5. MANEIG DE MÒBILS

5.1

Coordinar les passades i recepcions d’objectes amb desplaçament amb la mà.



 

5.1

- Que sàpiga passar al company amb desplaçament, amb la trajectòria correcta: una mica avançada i  potència adequada

- Que sàpiga rebre la pilota sense que li caigui l’objecte de les mans

- Que es passin la pilota endavant, en línia recta, mantenint la distància entre ells.

5.1

   Passar i rebre una pilota en 40 metres, fent un mínim de 10 passades.



 

5.1

Per parelles, els alumnes es desplacen els 40 metres passant i rebent una pilota de bàsquet o similar, sense que els caigui de les mans, realitzant un mínim de 10 passades. Per a assolir aquesta prova tindran fins a tres intents, començant sempre des de la línia de sortida.


5.2

Coordinar les passades i recepcions de pilota amb els peus de forma estàtica.

5.2

 - Que sàpiga passar al company amb la trajectòria i potència adequada (dins d’una zona marcada)

- Que sàpiga aturar la pilota sense perdre el control : trepitjant-la o amb l’interior.

- Que  no  surtin ni ells ni la pilota de la zona de passada i de recepció pactats.

5.2

Passar i rebre dues vegades a cada company a una distància de 3 a 4 metres.

 

5.2

Estaran en grups de quatre. L’alumne A està situat davant l’alumne B-C-D . Cada alumne està dins d’un cercles d’un 1’5 metres aproximadament de diàmetre.

L’alumne A fa dues passades a cadascun dels tres companys que estan a una distància respecte ell de 3 a 4 metres.