B) HABILITATS MOTRIUS BÀSIQUES (CICLE MITJÀ)
|
|||
OBJECTIUS OPERATIUS
|
CRITERIS D’AVALUACIÓ
|
PROVA
|
DESCRIPCIÓ DE LA PROVA
|
1.
DESPLAÇAMENTS
|
|||
1.1 Adoptar
una postura corporal correcta en la cursa.
|
1.1 Que coordini braços i cames sense moviment innecessaris. Que mantingui el tronc dret , una mica inclinat endavant-
|
1.1 Carrera contínua.
|
1.1 Realitzar una activitat de carrera contínua amb un temps de 5 minuts
sobre un terreny pla.
|
1.2 Controlar els desplaçaments en quadrupèdia i reptació. |
1.2 Que realitzi la quadrupèdia, ireptació conduint o transportant un
mòbil en una distància determinada. Que ho faci de forma coordinada |
1.2 Realitzar un circuit fent quadrupèdia i reptació transportant o conduint
un mòbil. |
1.2 A) Anar 10 m. en quadrupèdia invertida amb un objecte a la panxa B) Anar en reptació (panja a terra) 10 metres portant l’objecte a les
mans C) Tornar en quadrupèdia 20 m conduint amb les mans el mòbil. |
2. SALTS
|
|||
2.1 |
2.1
Que mantingui l’equilibri en la fase de
vol i en la caiguda. Que sàpiga amortiguar la caiguda. |
2.1 Realitzar quatre salts impulsant-se
amb un trampolí i caure en un matalàs. |
2.1 Fer una cursa prèvia i batre dues
vegades amb un peu , i dues vegades amb dos peus, caient damunt el matalàs, i
amortiguant la caiguda.
|
3. EQUILIBRI
|
|||
3.1 |
3.2 Que sàpiga mantenir-se amb un sol peu sobre un banc suec sense
caure. Que mantingui la posició tant amb la
dreta com amb l’esquerra. |
3.2 |
3.2 L’alumne mantindrà l’equilibri amb un
sol peu durant 20 segons i després 20 segons més sobre l’altre peu, a sobre
d’un banc invertit. Es comptabilitzarà el temps a partir que el nen estigui
preparat i digui “ja”. |
4. GIRS
|
|||
4.1 Realitzar girs corporals controlant el
moviment
|
4.1 - Que completi un de gir 360º a l’aire
des de la posició estàtica i amb els dos peus a terra. - Que no caigui al terra en finalitzar
el gir. |
4.1 Realitzar un gir de 360º sobre l’eix
longitudinal |
4.1 L’alumne saltarà des de la posició inicial: peus paral.lels a
terra, i completarà un gir de 360ª a l’aire, caient amb un ,o
dos peus. |
5. MANEIG DE MÒBILS
|
|||
Coordinar les passades i recepcions
d’objectes amb desplaçament amb la mà.
|
5.1 - Que
sàpiga passar al company amb desplaçament, amb la trajectòria correcta: una
mica avançada i potència adequada - Que
sàpiga rebre la pilota sense que li caigui l’objecte de les mans - Que
es passin la pilota endavant, en línia recta, mantenint la distància entre
ells. |
5.1 Passar i rebre una pilota en 40 metres,
fent un mínim de 10 passades.
|
5.1 Per
parelles, els alumnes es desplacen els 40 metres passant i rebent una pilota
de bàsquet o similar, sense que els caigui de les mans, realitzant un mínim
de 10 passades. Per a assolir aquesta prova tindran fins a tres intents,
començant sempre des de la línia de sortida. |
Coordinar les passades i recepcions de
pilota amb els peus de forma estàtica. |
5.2 - Que sàpiga passar al company amb la
trajectòria i potència adequada (dins d’una zona marcada) - Que
sàpiga aturar la pilota sense perdre el control : trepitjant-la o amb
l’interior. -
Que no surtin ni ells ni la pilota de la zona de passada i de recepció
pactats. |
5.2 Passar
i rebre dues vegades a cada company a una distància de 3 a 4 metres. |
5.2 Estaran
en grups de quatre. L’alumne A està situat davant l’alumne B-C-D . Cada
alumne està dins d’un cercles d’un 1’5 metres aproximadament de diàmetre. L’alumne
A fa dues passades a cadascun dels tres companys que estan a una distància
respecte ell de 3 a 4 metres. |