|
Orientacions,
recursos i protocols orientats a la prevenció, detecció i intervenció
dels conflictes | ||
Us fem arribar els enllaços i continguts dels diferents protocols que shan posat a labast del centres educatius amb lobjectiu de millorar el marc de relacions i el clima de convivència als centres educatius. | ||
Tots els membres de la comunitat escolar tenen el dret a una bona convivència i el deure de facilitar-la. En aquest sentit i amb la finalitat de donar resposta a les necessitats dels centres educatius, us recordem que el Departament dEnsenyament ha anat elaborant, en el marc del Projecte de convivència, orientacions, recursos i protocols orientats a la prevenció, detecció i intervenció dels conflictes. | ||
També us fem arribar els enllaços de les orientacions que, a través del web Família i Escola. Junts x l'Educació, posem a labast de les famílies per fer front a lassetjament, el ciberassetjament i labús de les tecnologies, entre daltres. | ||
Protocols
enfront conflictes greus per a centres educatius | |||
El protocol conté, entre daltres, els següents continguts: | |||
o | Elements i recursos pel millor coneixement i prevenció del fenomen. | ||
o | Indicadors per a la detecció de casos. | ||
o | Circuit dintervenció. | ||
o | Normativa preventiva i dintervenció (inclou com i on denunciar casos de ciberassetjament derivats del facebook, informer...). | ||
o | Recursos per a lalumnat: guies de primària i secundària enfront el ciberassetjament, guia per alumnes sobre privacitat i protecció de dades. | ||
o | Recursos i guia per a les famílies. | ||
El protocol conté, entre daltres, els següents continguts: | |||
o | Elements i recursos pel millor coneixement i prevenció del fenomen. | ||
o | Indicadors per a la detecció de casos. | ||
o | Circuit dintervenció. | ||
o | Normativa preventiva i dintervenció. | ||
o | Recursos per a lalumnat: guies de primària i secundària. | ||
o | Recursos i guia per a les famílies. | ||
El protocol conté, entre daltres, els següents continguts: | |||
o | Circuit dactuacions. | ||
o | Desenvolupament del protocol. | ||
o | Normativa aplicada. | ||
Protocol
de detecció i intervenció dalumnat susceptible de formar part
dels NGJOV (Nous Grups de Joves Organitzats i Violents) | |||
Elaborat conjuntament amb el Departament dInterior. El protocol conté, entre daltres els següents, continguts: | |||
o | Indicadors per a la detecció. | ||
o | Circuit de detecció i intervenció. | ||
o | Desenvolupament del protocol. | ||
o | Recursos. | ||
Elaborat conjuntament amb la DGAIA. El protocol conté; entre daltres, els següents continguts: | |||
o | Definició i tipologia. | ||
o | Indicadors per la detecció. | ||
o | Valoració. | ||
o | Derivació i coordinació amb DGAIA. | ||
o | Derivació i coordinació amb DGAIA. | ||
Orientacions
a les famílies enfront lassetjament, el ciberassatjament i labús
de les tecnologies | |||
El portal Família i Escola. Junts x l'Educació ofereix a les famílies, les següents orientacions i recursos per fer front a lassetjament i el ciberassetjament: | |||
·
| Guia de prevenció i detecció de lassetjament. | ||
·
| Guia de prevenció i detecció del ciberassetjament. | ||
·
| Educació en lús de les tecnologies | ||
·
| Internet i els seus usos. | ||