Centre de Recursos Pedagògics de Montcada i Reixac, Ripollet i Santa Perpètua de Mogoda

RECURSOS PER A SECUNDÀRIA

Webs amb molta física
Si busqueu problemes i activitats de física, no us perdeu la visita al web catfísica, del professor Josep M. Domènech i Roca de l'IES Ramon Muntaner (Figueres).
Les lleis de Newton en vídeo http://www.acienciasgalilei.com/videos/newton.htm
Òptica geomètrica. Materials didàctics sobre els conceptes bàsics de l'òptica: lents, miralls, aparells òptics i la visió. http://www.xtec.cat/~mgisbert/projecte/index.htm

Webs de química
Àtoms: de la teoria a la pràctica. Aquesta és una proposta d'activitats interactives del CNICE per aprofundir en la història de la teoria i l'estructura atòmica, i assajar construccions d'isòtops i configuracions electròniques.
Webs de Biologia i Geologia
L'aigua és H2O?
• Miniunitats didàctiques: edu365.com
Webs de Biologia i Geologia
Química elemental. Paquete de actividades sobre conceptos básicos de química trabajados a partir de libros de texto de las editoriales Akal y Oxford.
Experiments amb molta química. Col·lecció d'experiments químics gravats en vídeo amb la història de la química com a fil conductor de les diverses experiències. http://www.recercaenaccio.cat/agaur_reac/AppJava/ca/projecte/20121213-experiments-amb-.jsp

Webs de Matemàtiques

Curs de Geometria. Activitats de geometria per a tota l'ESO
Recursos de matemàtiques
Banc de recursos de matemàtiques
Descobrim la trigonometria. L'objectiu d'aquesta activitat és desenvolupar les nocions més elementals de trigonometria i les nocions matemàtiques indispensables que en permeten la comprensió.
• Pràctiques de funcions amb Quaderns Virtuals. Activitats interactives sobre el creixement, la periodicitat i la simetria de les gràfiques de funcions, i del pendent i l'ordenada a l'origen.
Problemes de matemàtiques per a l'ESO
WebQuest: "Profe...i per a què serveixen les equacions?. Aquesta WebQuest està adreçada l'alumnat de 3r d'ESO.
Matemàtiques visual. Recursos per temes
Activitats de matemàtiques. Calculadora Wiris
Activitats interactives
Recursos de matemàtiques
Matemàtiques al punt
Tot mates
  Unitats didàctiques

Webs de Català
Tot això són contes i Històries: A sants i a minyons, no els prometis si no els dóns! A l'edu365, intentem complir: amb aquestes dues MUDs es completa la secció de prosa dels materials de Llengua catalana. Ara us toca d'omplir-los amb la vida de les aules...
El món dels llibres
WebQuest: "Mètrica i versificació. Un tomb per la poesia catalana". Webquest adreçada a l’alumnat de 2n cicle d'ESO.
Textos de Literatura catalana (1833- 1931).
WebQuests
Biblionet
Còmic
  Llengua i literatura

Webs de Castellà
El grup editorial SM fa viure els seus llibres de text a través de l'espai web librosvivos.net. En aquest cas, convida els joves aprenents de secrets lingüístics a descobrir les receptes més bàsiques de la llengua. Sintaxis: la cocina de las palabras

Propuestas de lectura. En aquest espai de l'edu365 hi torna a haver novetat: Las andanzas de Kip Parvati, una novel·la d’aventures clàssica en la línia de les relatades per Kipling.
WebQuest: "Viajemos a una época fascinante: el Renacimeinto". Aquesta WebQuest està dissenyada per a Llengua Castellana i Literatura de 1r de Batxillerat.
El quiosco de la esquina. Proyectos didácticos de castellano
Tirant lo blanc
Viaje literario

Webs d'anglès

PBS Kids. Portal interactiu amb jocs, trencaclosques, contes, música... per a l'aprenentatge de l'anglès

The Little Animal - Activiti centre. Des de la BBC es proposen passatemps, contes divertits i altres activitats amb simpàtics personatges

Activitats
Quantum LEAP. Entorn d'aprenentatge d'anglès en línia. Consisteix en una sèrie de mòduls temàtics amb material multimèdia relacionat amb temes d'interès acadèmic

Webs de Música
El so. Webquesta que pretén que l'alumnat a través de diferents activitats de cerca conegui que és el so, les seves característiques i propietats.
Web divulgativa del Jazz. Trets característics del Jazz. Els inicis. Breu història del Jazz

Webs de Naturals
Ciències Naturals ESO
Ciències de la Naturalesa. Materials i recursos per a l'ensenyament i per a l'aprenentatge de les ciències de la naturalesa
WebQuest. La funció de la reproducció. Aquesta WebQuest està pensada per a 2n curs d'ESO, àrea de Ciències Naturals.
WebQuest. Jardiners al nostre centre. Aquesta WebQuest està pensada per a desenvolupar amb alumnes de 3r o 4t d´ESO, dins l'assignatura optativa de Botànica aplicada.
Els animals
Ciències en xarxa
Evolució Darwin. Parlem d'evolució. D'on venim. Qui sóm?
Els camins de l'aigua , webquest

Webs de Socials
Taller de Ciències Socials. Materials que adapten els continguts del currículum de geografia per a l'alumnat nouvingut i per a l'alumnat amb dificultat de comprensió. Conté materials i solucionari.
El bloc de les Ciències Socials a l'ESO i al Batxillerat. Portal d'accés a recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials
Les religions al món. Unitat didàctica multimèdia interactiva sobre la diversitat de creences religioses. Conté una guia didàctica per al professorat
Internet i les ciències socials a secundària. La finalitat d'aquesta pàgina és proporcionar informació al professorat de ciències socials d'educació secundària (ESO i batxillerat) sobre els recursos que ofereixen Internet i les TIC per donar suport a la tasca docent en aquesta àrea.

Mapes Flahs interactius
Història de l'Art. Èpoques i períodes de la Història de l'Art
Els castells de frontera
Història de l'art de Catalunya