SANT JORDI A LA BIBLIOTECA

ACTIVITATS PRÈVIES

BIBLIOGRAFIA

DILLUNS, 21 D'ABRIL

11-11,30 h. Biblioteca. Activitat dirigida a tot el centre: Inauguració i exposició de punts de llibre

DIMARTS, 22 D'ABRIL

11-11,30 h. Biblioteca. Activitat dirigida al alumnat de 3r i 4rt d'ESO:
Exposició de punts de llibre.

17,30-18,30 h. Aula d'audiovisuals. Activitat dirigida a l' alumnat de 3r i 4rt d'ESO: Projeccció del vídeo "El teu nom és Jordi".

18,30 h. Biblioteca. Activitat dirigirida a tota la comunitat educativa. Sessió de "Lectures Diada de Santi Jordi".
De senvolupament de la sessió:

Desenvolupament de la sessió
0.
Repartiment de Punts de llibre
1. BENVINGUDA I PRESENTACIÓ
2. Lectura,
per part d'una professora del centre, per centrar el tema, sobre els orígens, les tradicions i els símbols de la festa de Sant Jordi.
3.
Com la literaturatura en general i la catalana, en particular viu cada 23 d'abril la seua festa, coincidint amb la diada de Sant Jordi es fa una lectura de POESIES SOBRE ST. JORDI escrites per autors significatius de la nostra literatura.
4. Per tal de poder participar la totalitat dels assistents, s'ha fet una recopilacií de DITES POPULARS I REFRANYS que parlen de St. Jordi. Quasi totes relacionades amb la natura, la fertilitat i la terra. Així, Joan Amades ens diu: "Sant Jordi és venerat com a protector del blat i dels grans en general.Jordi originàriament equival a pagès o camperol"; també diu que "Sant Jorid sembla ésser el succedani d'una primitiva divinitat agrària molt arcaica, afavoridora del traspàs del temps frederós al de primavera".
Cadascú en recitarà una i explicarà el seu significat.
5. Lectura de les AUQUES seleccionades al concurs realitzat amb l'alumnat de 1r i 2n d'ESO.
6. Per acabar ENDEVINALLES (qui l'encerta té premi: un llibre de M. Carme Roca, l'escriptora que este mes d'abril va fer una xerrada a l'alumnat de 3r i 4rt d'ESO)

7. Es dóna per acabada la sessió tot i agraïnt l'assistència i ens acomiadem fins a la propera lectura.

DIMECRES 23 D'ABRIL

9-10 h. Aula d'audiovisual. Activitat dirigida a l'alumnat de 1r i 2n d'ESO: Projecció del vídeo "Sant Jordi, símbol de llibertat "

11-11 h. Aula d'audiovisual. Activitat dirigida a l'alumnat de 1r de Batxillerat i Cicle Mitjà de Gestió Administrativa: Visita de l'escriptora M. Teresa Bertran.

11-11,30 h. Biblioteca. Activitat dirigida a tot el centre: Exposició de punts de llibre.

11,30 -12h. Aula d'audiovisual. Activitat dirigida a l'alumnat de 1r de Batxillerat: Projeccció del vídeo "El teu nom és Jordi".

12 h. Al hall centre . Activitat dirigida a tot el centre:
- Presentació de la mascota de la Biblioteca
- Entrega de premis de les diferentes activitats realizades a la Biblioteca:

• Concurs de dibuix per a l'eleccció de la Mascota de la Biblioteca:
    1r ESO: Alfons Martínez
  • Concurs d'auques per a la sessió de "Lectures Diada de Sant Jordi":
    1r ESO (en castellà): Vanessa Recio Lluch
    2n ESO
    (en català): Julia-Lara Rovere di Sípio

OBJECTIUS

OBJECTIUS GENERALS

• Fomentar el plaer i el gaudi per la lectura.
  • Impulsar el treball cooperatiu entre la comunitat educativa del centre.
  • Conèixer i comprendre el sentit de la festa en el doble vessant: Patró de Catalunya i Diada del llibre.
  • Aconseguir actituds positives envers el llibre.
  • Reconèixer, descriure i interpretar la transformació de la natura en la primavera.