Cinema a l'aula

Un mitjà com el cinema amb un potencial tan gran per captar la realitat social, representar-la i influir individualment i col·lectiva en les persones, ha de tenir un important paper a l'escola. A la xarxa es troben molts espais amb bones propostes didàctiques per utilitzar el cinema com a eina didàctica a l'aula. Aquí trobareu un recull d'aquests espais, així com també la relació de pel·lícules que podeu trobar al SE del Pallars, algunes amb l'enllaç a la guia didàctica.

PEL·LÍCULES DISPONIBLES AL SE DEL PALLARS

AZUR I ASMAR   BILLY ELIOT   CANDILEJAS

CAMINO   CASSANDRA'S DREAM   COBARDES

COMO AGUA PARA CHOCOLATE   CONTACT   CORAZÓN REBELDE

EL CHICO   EL CLUB DE LOS POETAS MUERTOS   EL COLOR DEL PARAÍSO

EL GRAN DICTADOR   EL GRAN SALTO   EL MISTERIO DEL NILO

EL NIÑO DEL PIJAMA A RAYAS   EL PATITO FEO Y YO   EL PEQUEÑO PRINCIPE

Guia didàctica

EL SEÑOR DE LAS MOSCAS   EL SEÑOR IBRAHIM Y LAS FLORES DEL CORÀN   EL VIAJE DE CAROL

ELS CONTES DEL SR. NIL   EN EL NOMBRE DEL PADRE   ERIN BROCKOVICH

GATTACA   GENERACIÓN ROBADA   GORILAS EN LA NIEBLA

GRACIAS POR FUMAR   HALF NELSON   HOY EMPIEZA TODO

INVICTUS   JOHN Q.   JOHNNY COGIÓ SU FUSIL

KIRIKÚ I LA BRUIXA   KIRIKÚ I LES BÈSTIES SALVATGES   LA CAJA DE MÚSICA

LA HISTÒRIA INTERMINABLE   LA ESPALDA DEL MUNDO   LA LENGUA DE LAS MARIPOSAS

LA LOCURA DEL DÓLAR   LA QUIMERA DEL ORO   LA VIDA ES BELLA

Guies didàctiques

LAS MUJERES DE VERDAD TIENEN CURVAS   LAS NORMAS DE LA CASA DE LA SIDRA   LOS CHICOS DEL CORO

LOS DIEZ MANDAMIENTOS   LUCES DE LA CIUDAD   MAR ADENTRO

MATILDA   NI UNO MENOS   NO SIN MI HIJA

OLIVER TWIST   OSAMA   PAY IT FORWARD

PERSEPOLIS   PRIMERA PLANA   PROMISES

QUIERO SER COMO BECKHAM   SENDEROS DE GLORIA   SHREK

TIEMPOS MODERNOS   TIERRA DE FARAONES   TITANIC

TODOS LOS HOMBRES DEL PRESIDENTE   UP   WALL STREET

WHALE RIDER

EL CINEMA EDUCATIU A LA XARXA
Aqui trobareu una relació de llocs web relacionats amb el cinema a l'escola. Hi podreu guies trobar guies didàctiques , suggeriments per treballar el cinema a l’aula, continguts d’educació cinematogràfica relacionats amb els currículums, sel·leccions de pel·llícules per treballar diverses temàtiques,.....

PENSAR AMB EL CINEMA - GRUP IREFpP

El Grup IREF (Grup d'Innovació i Recerca per a l'Ensenyament de la Filosofia) ha desenvolupat el Programa Pensar amb el cinema que aporta estratègies i recursos per introduir el cinema com a nou llenguatge a l’aula. El programa té una doble dimensió:
- Introducció al món de la temàtica que es treballa
- Introducció al llenguatge cinematogràfic.
Dins d'aquest programa trobem quatre projectes diferents:

CLAQUETA: Cinema a Infantil i Primària (vegeu el programa complet)
CINEMA I DRETS DELS INFANTS (vegeu el programa complet)
CINEMA I ÉTICA (vegeu el programa complet)
CINEFIL: Cinema i filosofia al batxillerat (vegeu el programa complet)

XTEC CINEMA
XTEC CINEMA és un espai de la XTEC per conèixer i aprofundir en el cinema com una potent eina didàctica. En l'apartat " Cinema i ...." es troba una col·lecció de guies didàctiques elaborades per educadors experts en cinema. (vegeu la proposta sencera)

CINESCOLA
CINESCOLA és una de les iniciatives d'Aula Media per a l'Educació en Comunicació a les aules. Desenvolupa propostes didàctiques per treballar diferents temàtiques, a partir de pel·lícules comercials d'interès educatiu. (vegeu la proposta CINESCOLA completa)

EDUALTER
EDUALTER és una xarxa de recursos per a treballar la pau, el desenvolupament i la interculturalitat. Entre les seves propostes treballa a fons el cinema amb una selecció de pel·lícules amb propostes didàctiques sobre aquestes temàtiques (vegeu la proposta completa)

CINE Y EDUCACIÓN