Us recomanem
Fés clic i aprèn! Ed. Primària. Multimèdia
Conjunt de materials nultimèdia que complementen i reforcen les classes del professor/a d'Educació Primària amb l'objectiu que els alumnes puguin aprofundir en els coneixements mitjançant l'ús de l'ordinador. Pretén facilitar a l'alumne l'adquisició dels aprenentatges bàsics de les àrees de llengua i matemàtiques d'una manera conceptualment rigorosa, amb una presentació lúdica i motivadora, i amb l'ús de material multimèdia.
Presenta els continguts curriculars bàsics de les àrees de Llengua i Matemàtiques per als tres cicles d'Educació Primària. El projecte es compon d'un conjunt de recursos didàctics, en suport digital i suport paper, que responen als objectius de cada nivell
Més informació

IRENIA. Jocs de pau . Primària. Secundària. Joc
Paquet de quatre jocs de taula d'educació per a la pau i el desenvolupament, fruit de l'experiència d'un col·lectiu de professionals i docents, conscients de la necessitat de treballar cap a una cultura de la pau mitjançant l'educació per a una ciutadania responsable. Defensors de l'aprenentatge a través de les emocions, a més dels coneixements, les activitats han estat dissenyades utilitzant principalment el joc com a recurs pedagògic; d'aquesta manera permet fer l'exercici de veure la realitat des d'una òptica diferent de la pròpia i posar-se a la pell de l'altre.
Muntem el nostre poble. Secundària. Joc


Joc d'educació per a la ciutadania destinat a alumnat a partir dels 12 anys. La importància de les activitats recau en el sentiment de pertinença a una comunitat, perquè aquest sentiment es troba a la base de qualsevol procés que pretengui vitalitzar la consciència dels membres d'una societat. El contingut, encara que estigui centrat en el desenvolupament del sentiment de pertinença, també treballa altres dimensions de la formació de la ciutadania, com ara la competència ciutadana i la participació.
La biblioteca, el cor de l'escola. Professorat. llibre

Llibre dirigit als mestres que defensa la necessitat d'aquest espai fonamental de comunicació i intercanvi en el qual la lectura, la investigació i la recerca d'informació, tinguin el seu lloc de trobada. Facilita pistes, idees i suggeriments pràctics, per organitzar activitats a realitzar en una biblioteca d'un centre d'educació infantil i primària. Són accions adreçades a l'alumnat per potenciar l'animació de la lectura recreativa.
La biblioteca mediateca. Professorat. CD Romi Llibres
Treball del grup Bibliomedia que recull i formula propostes d'activitats de biblioteca que poden ser desenvolupades en la majoria de centres docents. Inclouen diferents propostes d'activitats de biblioteca per a les tres primeres etapes educatives, classificades en tres blocs: Desenvolupament del gust per la lectura; Lectura de recerca i tractament de la informació; Llibres i altres suports biblioteca-mediateca.
La proposta inclou tres tipologies de materials:
- CD Rom: la biblioteca mediateca d'infantil a secundària
- Llibre: La biblioteca mediateca Educació Infantil i Primària
- Llibre: La biblioteca mediateca Educació Secundària
Els 10 principis de la cultura de la mediació. Professorat. Llibre

Aquest llibre mostra un procés de gestió de conflictes interpersonals -la mediació escolar-, conduït per un tercer -el mediador escolar-, que ajuda a passar de la confrontació a la col·laboració, perquè les persones en conflicte transformin la situació conflictiva en una situació creativa. El llibre defineix deu principis que cal treballar i presenta propostes pràctiques per analitzar els conflictes personals des de la perspectiva de la mediació.
Frato. 40 anys amb ulls de nen . Professorat. Llibre
Aquest llibre és un recull de les millors vinyetes de l'autor des de 1968, com a homenatge als quaranta anys d'activitat de Frato. L'educador italià Tonucci ha sabut transmetre l'humor en els seus llibres, expressat no solament amb les seves paraules, sinó també amb els seus dibuixos, que tenen molt de caricatura. Els infants són el centre de la seva preocupació, però considera que són els adults qui han d'assumir la responsabilitat de crear les condicions adients perquè les escoles, i tots els espais de la ciutat, així com les pautes culturals que n'orienten la seva utilització, estiguin definits per criteris que permetin que els infants exerceixin el seu dret a viure una infància feliç.
11 ideas clave. Cómo aprender y enseñar por competencias. Professorat. Llibre
El llibre es basa en unes idees clau presentades com ajuda per poder respondre preguntes del tipus: quins són els arguments que justifiquen la introducció del concepte de competència en l'educació?, es pot ser competent sense disposar de coneixements?, quines són les competències indispensables que s'han de plantejar a l'educació obligatòria?, com s'aprenen les competències?, existeixen característiques metodològiques que determinin quan una seqüència didàctica és adequada per a l'aprenentatge de les competències?, és correcte el model tradicional del currículum mitjançant assignatures convencionals per a un ensenyament basat en el desenvolupament de les competències per a la vida?
Programación por competencias. Professorat. Llibre
Aquest llibre té un caràcter eminentment pràctic i està plantejat com un material de formació permanent del professorat, estructurat en 6 Unitats Didàctiques:1.L'educació comprensiva. 2. El currículum. 3. Les competències. 4. La programació per competències bàsiques. 5. L'avaluació de les competències bàsiques. 6. Algunes propostes pràctiques per competències bàsiques .... Inclou també dos annexos. En el primer es recull un glossari que aporta la conceptualització de molts dels termes emprats en l'obra i en el segon es recullen referències bibliogràfiques i fonts documentals. Les tres primeres unitats didàctiques donen l'aportació teòrica per fonamentar l'acció professional i fixen el marc en el qual se situen les competències bàsiques. Les tres unitats didàctiques següents constitueixen la part pràctica de l'obra ja que aborden les qüestions bàsiques de la programació per competències, l'avaluació de les mateixes i propostes específiques per clarificar i facilitar la tasca del professorat a l'hora de confegir les seves programacions.
la práctica educativa. Cómo enseñar. Professorat. Llibre
Tracta de la pràctica educativa: de les relacions interactives a la classe, del paper del professorat i de l'alumnat, de la distribució del temps i de l'organització de l'espai, d'avaluació, de materials curriculars, d'organització dels continguts... Les decisions sobre aquestes i altres qüestions relacionades amb el com ensenyar han d'estar justificades per la funció social de l'ensenyament i per la concepció sobre els processos d'aprenentatge. L'autor dona pautes i orientacions sobre com plantejar-se l'acció educativa a l'aula, des d'una perspectiva d'anàlisi i de reflexió sobre la pròpia pràctica, que ajudin a millorar-la.
Aprender autónomamente. Professorat. Llibre
Es proposa com ensenyar i aprendre les competències bàsiques en la societat de la informació i del coneixement, plantejant estratègies didàctiques per tal que l'alumnat sigui cada vegada més competent en la regulació dels seus propis aprenentatges. Remarquen la necessitat d'explicitar a l'alumnat la finalitat de l'estudi, i donar a conèixer les diferents estratègies incorporades a les diferents àrees del currículum, així com la importància de l'ús de les noves tecnologies en els processos cognitius. S'exemplifica en les diferents etapes educatives: educació infantil, primària i secundària.
Estrategias y recursos didácticos en la escuela rural. Professorat. Llibre
El llibre ofereix reflexions, anàlisis, i suggeriments d'estratègies didàctiques i recursos que poden facilitar el treball del mestre rural. S'examina l'escola rural en el marc del nou plantejament de la Reforma Educativa. Els tòpics que sempre han marcat a l'escola rural com l'organització de l'espai, alumnes i professorat des d'un punt de vista molt actual. S'aporten suggeriments per a la utilització de determinades estratègies didàctiques funcionals a l'aula, així com recursos que en funció de la planificació prèvia, la metodologia, i les estratègies didàctiques elegides donen resposta a les necessitats de funcionament d'aquest tipus d'aules.
Rincones de actividad en la escuela infantil (0 a 6 años). Professorat. Llibre
El llibre ofereix suggeriments i reflexions per poder incorporar el treball per racons d'activitat a l'escola. Es proposen diferents activitats i per cada una d'elles s'indiquen el material necessari i l'organització de l'espai. Hi ha dibuixos, fotografies i plànols d'organització de les aules.
La sisena hora a primària. Professorat Primària. Llibre
Aquest llibre, segons l'autor, no és només la crònica i l'enumeració dels primers resultats de l'aplicació de la sisena hora, sinó que assenyala alguns aspectes manifestament millorables. Diu l'autor que les exposa en forma de propostes de millora ja que ara no té sentit lamentar-se'n; l'única opció intel·ligent passa per emprendre accions correctores.
Dirección y gestión de centros educativos. Professorat. Llibre
Aquesta és una guia pràctica d'ajuda a la funció directiva. Els temes tractats han estat sel·leccionats entre els que es presenten com a problemàtics en el treball diari de les direccions dels centres educatius: aspectes legislatius, el professorat, la llibertat de càtedra, els drets de vaga, la responsabilitat civil i penal, les relacions entre pares i fills i les seves repercussions, els drets i els deures dels alumnes, la convivènvia i la mediació, l'ensenyament de la religió, les actuacións i tràmits en accidents escolars, la llei del menor, maltractaments i assetjament escolar, gestió administrativa i acadèmica, protecció de dades, ... A cada capítol hi ha casos pràctics, preguntes i dubtes més freqüents, el marc legal, models documentals, propostes de resolució, ...
El món no és cap joguina. Professorat. Llibre

Aquest llibre ajuda a fer una sèrie de reflexions entorn a qüestions d'educació relacionades amb els problemes de la societat. En petits capítols es dóna una visió sobre aspectes com l'educació dels més petits i la formació dels ciutadans, la moda i la televisió, les relacions familiars i l'educació per al medi ambient, així com l'autoritat dels adults i la funció de l'escola. Tot això amb un principi fonamental que avui dia és més necessari que mai: no s'ha de reduir el món a un joc, a una pantalla o a un objecte de desig, sinó aprendre a viure en ell tots junts i procurar que duri més que nosaltres.
Laura i companyia. Ed. infantil i ed. primària. Llibres

La col·lecció de llibrets "Laura i companyia" permet treballar els eixos transversals d'educació infantil i primària. Han estat disenyats per ser una eina d'aula, que permeti reforçar i ampliar aquests continguts. També fomenta l'hàbit lector ja que els textos són senzills i les il·lustracions prou atractives per què els alumnes puguin gaudir de la seva lectura.
Els drets de l'infant: Ed. primària. Llibres


Col·lecció de 10 llibrets amb il·lustracions en color per treballar els 10 drets dels infants -dret a un nom, a una nacionalitat, a rebre educació i atenció sanitària, a ser protegit de discriminacions i explotacions...-, drets que es desenvolupen en cada narració. Si entenem per drets les normes legals que regulen les relacions entre persones, els drets dels infants són els que tots els nens i nenes tenen pel sol fet d'haver nascut.

Ens entenem. Sis obres de teatre de petit format. Ed. Secundària. Llibres .
El llibre va adreçat al professorat que ensenya llengua catalana a l'alumnat nouvingut. Les obres que presenta són pensades per treballar-les durant un període de temps considerable, per aquest motiu el nivell del llenguatge no és molt senzill. El llibre conté sis guions teatrals: "Gustos nous", que planteja conflictes generacionals; "El Rei-Sol i l'eclipsi", rondalla que planteja diferències socials; "Quan el Sol es pon", que ens planteja les relacions entre una colla d'amics; "Mag-nífic", que ens reprodueix el món del treball; "Sandra Miller", que presenta la investigació arran de la desaparició d'una noia; i "Hem inventat el motor d'aigua!", que planteja la relació entre l'esforç i l'èxit. Totes sis obres comparteixen el fet que fan pensar, que afavoreixen l'opinió i la discussió.
Xerrim-Xerram. Activitats per a l'adquisició de vocabulari. Ed. Primària. Ed. Secundària. Llibres
El llibre Xerrim-Xerram va adreçat al professorat d'alumnes que estan en una fase molt inicial de l'aprenentatge del català: primers cursos de programes d'immersió, aules d'acollida, alumnat amb NEE, incorporació tardana, etcètera. Les activitats plantejades són bàsicament de reconeixement, de repetició i de producció de vocabulari, amb l'objectiu de reforçar l'oralitat i l'adquisició de vocabulari. El llibre de l'alumne s'estructura en setze unitats, agrupades per centres d'interès, amb dues activitats per a cada unitat. El material inclou el llibre de l'alumne, la guia didàctica i targes de vocabulari.
Camí de Ronda. Ed. Primària. Ed. Secundària. Llibres
El material del llibre està adreçat al professorat de català que ensenya la llengua a l'alumnat arribat de nou i que domina l'alfabet llatí. El llibre consta de 40 unitats independents l'una de l'altra (quatre blocs de deu unitats), totes d'un nivell inicial, la qual cosa permet organitzar el llibre segons les necessitats o les preferències de cada usuari.
El meu primer àtles. Ed. Primària. Llibres
Col·lecció de llibres "El meu primer àtles" de ciències naturals. Presenta les diferents temàtiques combinant les informacions visuals i escrita. Cada concepte s'explica mitjançant fotografies i dibuixos esquemàtics. Pot ser un bon material de reforç de l'àrea per als alumnes amb dificultats d'aprenentatge.
Inclou els següents títols:
- El cos humà
- Les plantes
- Els animals vertebrats
- Els animals invertebrats
- La vida
- L'Univers
Àtles bàsic de ... . Ed. Secundària. Llibres

Col·lecció d'àtles de diferents temàtiques que té com objectiu proporcionar un complet i atractiu panorama de cadascuna de les matèries. Contenen molta informació visual: fotografies, làmines, figures esquemàtiques, ...per explicar els diferents conceptes. Les il·lustracions estan complementades amb breus explicacions i apunts que faciliten la comprensió dels principals conceptes, així com un índex alfabètic que permet localitzar amb facilitat tota qüestió d'interès.
Disposem dels següents títols:
- Àtles bàsic de l'àigua
- Àtles bàsic de les religions
- Àtles bàsic de Política
- Àtles bàsic d'ecologia
- Àtles bàsic de fisiologia

Guies de camp : Ed. Primària. Ed. Secundària. Llibres

Col·lecció de guies de camp per poder conèixer i interpretar millor la natura. Tot això explicat molt didàcticament, de forma entenedora, amb moltes fotografies i dibuixos que faciliten la comprensió. Consta de:
- Els ocells
- Els mamífers
- Els arbres
- El cel
- El temps
- Orientació i mapes


Cómo funcionan las cosas . Ed. Primària. Ed. Secundària. DVD
Aplicació multimèdia que introdueix al món de la tecnologia. Els habitants d'un poblet i els mamuts protagonitzen una sèrie de pel·lícules que il·lustren els avanços científics de l'Inventor. Hi trobem entre altres títols: "Lleva mi anillo (presión)", "Sobre exprimir mamuts (Las bombas)", "Una cabeza llena de vapor (La màquina de vapor)", "Problemas con el motor (Motores)", "Calentito (Calefacción)", "Al fresquito (Refrigeración)", "Vida en el agua (Flotación)", "Esa sensación de inmersión (Sumergibles)", "El otro extremo (aerostàtica)", "Por las alas de un mamut (Aviación)". Cada tema presenta les següents opcions: pel·lícula, idiomes, idiomes, escenes, repàs. A més el recurs ofereix un glosari i jocs. La Col·lecció inclou 3 dvd.
DIDAVISION 2 . Ed. Secundària. DVD
Didavision és un compendi que comprèn els pilars bàsics del coneixement científic. Descriu una panoràmica àmplia sobre la història de la vida, els òrgans més importants del cos humà, la nostra ubicació a l'univers, la física, la química, la matemàtica, la tecnologia, l'ecologia... Consta de 26 reportatges:"La pesca"; "La ganadería"; "Poniendo fechas al pasado";"La cartografía"; "El agua dulce"; "La biodiversidad"; "El vidrio"; "Los metales"; "Nitrógeno y carbono"; "Agua, fósforo y azufre"; "La revolución informática"; "El dinero"; "Asepsia, anestesia y cirugía"; "Vacunas y antibióticos"; "El hígado"; "La energía de la vida"; "La ingeniería civil"; "Las telecomunicaciones"; "La geometría en nuestras vidas I - II"; "La química en la vida cotidiana"; "Los plásticos"; "Matemáticas y civilización I - II";"Tamaño, forma y vida I - II"; "La geometria en nuestras vidas I - II"
La Odisea de la especie. Homo sapiens. Ed. Secundària. DVD
Sèrie en format DVD "La Odisea de la Especie Homo Sapiens". Està formada per de dos documentals i una pel·lícula. Fa 300.000 anys, el primer representant directe de la nostra espècie fa la seua aparició a la terra. Poc a poc anirà substituint a la resta d'homínids. Explorarà la terra, arribarà a tots els racons del planeta i després es sedentitzarà i es llançarà a la conquesta del món de l'imaginari. Descobrirà l'art, la màgia i el món invisible. La natura desafia a la humanitat constantment amb cataclismes, canvis climàtics i geològics. En nombroses ocasions ho perd tot, però sempre troba la manera de sobreviure, de comprendre millor el nostre planeta i anar mes enllà dels seus límits. El seu cervell es desenvolupa i ramifica fins nivells increibles.
Col·lecció Videomat. Ed. Primària. Ed. Secundària. DVD

Col·lecció de DVD per a l'educació matemàtica a l'escola. S'estructuren en dues parts: una part teòrica en forma de conferència per part d'un expert i una segona part d'experiències didàctiques.
1. material manipulable a l'aula de matemàtiques
2. L'emergència de les formes de la natura" fa referència a l'exposició del Cosmo Caixa que pren com a fil conductor el binomi forma-funció i la seva forma a la natura. Recordeu que aquesta exposició la vàrem tenir a la comarca el desembre del 2006
3. Com ens ho podem fer per millorar l'aprenentatge de les matemàtiques?
4. Imatges per entendre millor les matemàtiques. Demostracions visuals sense paraules

Els contes del Sr. Nil. Ed. Infantil. DVD
El Sr. Nil és un home carregat d'experiència i de sentit de l'humor que és capaç d'encisar amb les seves narracions. No sabem qui és, mai ens parla d'ell mateix ni de la seva vida... Només explica contes, de tot arreu, de tota mena, amb una gran força expressiva. Amb la seva interpretació, el Sr. Nil transporta petits i grans al món màgic de les rondalles, amb el suport de l'expressivitat i de la gesticulació. Aquest material pot servir per potenciar a l'escola una de les formes de literatura més antiga, l'oral, que es basa en el plaer d'escoltar i explicar històries. La guia didàctica que l'acompanya presenta un ventall de suggeriments i activitats pensades perquè potenciïn la creativitat i el joc imaginatiu. Les fitxes didàctiques estan organitzades en dos blocs, abans i després de la narració, perquè l'escolta sigui més profitosa.
Muzzy. Ed. Primària. DVD. CD
Material interactiu multilíngüe firmat per 15 cd's, 15 dvd amb les unitats didàctiques i un altre dvd amb les cançons del curs.

Pel·lícules

Cinema i drets dels infants
El grup IREF, d'acord amb el Programes d'Innovació Educativa del Departament d'Educació presenta l'activitat "Cinema i drets dels infants", una iniciativa adreçada als alumnes de Cicle Superior de Primària i als d'Educació Secundària Obligatòria.
Els Programes d'Innovació Educativa implicats en aquesta iniciativa són: el Programa d'Educació per la Ciutadania i Educació en Comunicació Audiovisual.
Es tracta d'una proposta en què cadascun dels 10 principis de la Declaració dels Drets dels Infants es treballa a partir d'un film. A més de treballar els continguts relacionats amb aquesta Declaració, també es fa una proposta didàctica relacionada amb el llenguatge cinematogràfic
L'autora dels dossiers és l'Irene de Puig. Aquests dossiers estan disponibles en un CD-ROM publicat pel Departament d'Educació, que està en servei de préstec al CRP.
Disposem de les 10 pel·lícules per treballar-los.
Més informació
Shrek. Descriptors temàtics: mitjans de comunicació; cinema; conte; dibuixos animats; dibuix; arts; dibuix per ordinador; arts plàstiques
Els contes tradicionals poden ser modificats d'acord amb l'escala de valors socials actuals sense perdre cap dels atractius per a un públic indistintament infantil i adult. Des del moment que la pel·lícula comença i una de les pàgines del llibre és arrencada per un ogre amb finalitats sanitàries, tot és possible: l'ogre en qüestió és brut, egoista i malcarat, però en el fons té un cor sensible i esdevé l'heroi de la pel·lícula. El seu company d'aventures és un ase cridaner que no para de xerrar. La indomable princesa, que rescaten de les urpes d'un drac enamoradís, no es queda curta en el repertori de cops amagats: practica les arts marcials, es tira rots després de menjar rates i és víctima d'un encanteri que atempta contra els principis de la bellesa dels relats infantils tradicionals. Shrek és, en definitiva, un anticonte, en el qual, a més, apareixen també referències a personatges de cinema. Rodat amb les més sofisticades tècniques d'animació, conserva del model original els personatges arquetípics i l'estructura dramàtica. Més informació
Los chicos del coro. Descriptors temàtics: música; tractament de la diversitat; ètica; cançons; drets dels infants; reeducació; no violència; rehabilitació; sociologia; problemes socials
A finals dels anys quaranta, un professor de música sense feina accepta un lloc de vigilant en un internat de reeducació per a menors. A través de la seva història, la pel·lícula aborda molts temes de forma dinàmica i rica en matisos: el funcionament de l'escola en altres èpoques, els diferents mètodes pedagògics i els fenòmens de la dinàmica de grups, les persones que al llarg de la seva existència poden ser fonts d'inspiració i provocar canvis importants en els seus contextos vitals, el paper que l'art pot i ha d'acomplir en la vida de cada persona, ... Més informació
La vida es bella. Descriptors temàtics:cinema; Europa; història; sociologia; conducta social; doctrines polítiques; ètica; ètica individual; ètica social; feixisme; genocidi; guerra mundial; història contemporània; història europea; mitjans de comunicació; nazisme; política; relacions interpersonals; drets humans
Guido és un home innocent que està a Itàlia, a Arezzo, durant la Segona Guerra Mundial i amb la seva fantasia alegra i contagia a totes les persones que estan al seu voltant. A causa de la invasió nazi, a Guido i a la seva família se'ls emporten a un camp de concentració, i ell fa veure al seu fill que tot és un joc, on s'han de complir unes normes per aconseguir punts i guanyar un tanc blindat. Més informació
Persépolis. Descriptors temàtics: cinema; mitjans de comunicació; sexualitat; conducta; prejudici; amor; emocions; relacions interpersonals; adolescència; joventut; història; història contemporània; Iran; còmic; política; política cultural; islam; prejudicis
Pel·lícula en dibuixos animats, basada en el còmic del mateix títol, que narra la història autobiogràfica d’una nena iraniana en plena expansió de l’integrisme islàmic. A través dels ulls de la precoç Marjane, veiem les esperances d'un poble, trencades després del cop d'estat que va enderrocar el txa de Pèrsia. Els pares de Marjane l'envien a estudiar a Austria, on passa pels canvis propis de l'adolescència mentres combat el fet de ser equipara amb el fonamentalisme religiós i l'extremisme. Posteriorment, veiem el retorn al seu país per estudiar a la Universitat i com, al final, torna a marxar a Europa, definitivament. Més informació
Oliver Twist. Descriptors temàtics: educació moral; conducta; drets civils; drets socials; família; Anglaterra; delictes; infància; justícia; marginats socials; pobresa; problemes socials; Regne Unit
La història es desenvolupa a l'Anglaterra del segle XVI. Oliver és un pobre orfe que es troba sol pels carrers de Londres i s'uneix a una banda de joves lladregots. Un dia és capturat i acusat d'un crim que no ha comès. A partir d'aquest instant, haurà de demostrar la seva innocència per aconseguir la família que sempre a anhelat. Al llarg de la història es van tractant temes com la lleialtat, l'avarícia i la compassió. Més informació
Whale Rider (genet de balenes) Descriptors temàtics: antropologia; ecologia; ètica; igualtat; sociologia; religió; sociologia; cultures oceàniques; tradicions; Nova Zelanda
Un petit poble maorí de la costa de Nova Zelanda s'enfronta a una gran crisi quan l'hereu del líder de la tribu, el que havia de ser el futur cap baró, mor en néixer i sobreviu la seva germana bessona, Pai. Malgrat la tristesa i la decepció que senten el seu avi i la resta d'habitants, Pai -ara una nena de dotze anys- es manté forta i convençuda que el seu poble necessita un nou líder. Amb aquest propòsit, decideix entrenar-se durament, aprenent les arts de combat i la resta de costums de la seva gent. Pai, dotada d'una valentia i un encant especial, lluitarà contra anys de fosca tradició per poder acomplir el seu destí.Més informació
Gorilas en la niebla. Descriptors temàtics: cinema; filosofia; medi ambient; psicologia; psicologia social; zoologia; conducta social; ecologia; efectes de les activitats humanes; equilibri ecològic; ètica; etologia; ideologies; moral; antropologia; Rwanda
Pel·lícula basada en el llibre de Dian Fossey, on recollí les seves experiències i estudis sobre els goril·les. Aquests animals foren la gran passió d'aquesta antropòloga nord-americana, que lluità feroçment per evitar la seva desaparició. Va estar investigant a les muntanyes de Rwanda i va haver de lluitar contra nombrosos desafiaments. Dian Fossey fou assassinada l'any 1985. El film barreja la ficció amb el documental, ja que retrata l'experiència de l'escriptora alhora que mostra els coneixements que anava adquirint. El disc inclou també un documental i el tràiler cinematogràfic. El film fou rodat el 1988 Més informació
Osama. Descriptors temàtics: Afganistan; naturalesa humana; prejudici; sexisme; discriminació; discriminació sexual; infància; religió; islam; pràctica religiosa; sociologia; família; història social; drets humans; dret a l'educació; drets del nen; psicologia; mort; pena de mort; càstig; emocions; por
Pel·lícula sobre l'Afganistan i el tracte del règim talibà vers les dones. És la primera pel·lícula produïda a l'Afganistan posttalibà, un relat que mostra la vida quotidiana d'aquell país i d'aquells anys a través de la mirada d'una nena de dotze anys i la seva mare, que es veuen abocades a la misèria amb l'arribada al poder dels talibans. Amb aquest règim perden el dret a treballar i ja no poden sortir al carrer perquè a la família no hi ha cap home que les pugui acompanyar. Per aquest motiu, la mare i l'àvia decideixen fer passar la nena per un noi, que anomenaran Osama. Aquesta situació terroritza la menuda, angoixada perquè ningú descobreixi un secret que la pot condemnar a mort. En el film s'hi poden entreveure temes com la infància robada, el silenci, la mort, la denúncia de l'extremisme polític i religiós, i la pèrdua de la dignitat de les dones que veuen la vida a través d'un burka perquè el sistema ha deixat de tractar-les com a persones. Més informació
Las mujeres de verdad tienen curvas. Descriptors temàtics: cinema; ètica; ètica familiar; llibertat; educació moral; eix transversal; drets humans; valors morals; multiculturalisme
Anna és una noia de 18 anys que té un futur brillant. Està acabant els estudis de secundària i ha conegut un noi que li agrada. És la primera de la seva família que pot plantejar-se d'anar a la Universitat però no acaba de decidir-se perquè està condicionada per l'educació tradicional rebuda en un barri senzill de l'Est de la ciutat de Los Angeles i per la lleialtat a la seva família. La seva mare, Carme, treballa en un taller de costura. Ha tingut una vida molt dura i té posada en l'Anna les seves esperances perquè la faci àvia. La mare té bones intencions, però subestima el caràcter de la seva filla i les seves ganes de canviar el món. El nucli de la història és el procés de maduració de la intel·ligent i rebel Anna. L'estiu de transició a la universitat, es veu obligada a ajudar en el taller de costura on hi treballa també la seva germana gran. Allà aprendrà moltes coses sobre la dignitat de les dones i sobre els valors que són realment importants a la vida, molt diferents als que imposa la societat de l'èxit, simbolitzada en els delicats vestits que cusen però que mai elles es podran posar perquè els portaran dones superprimes, amb molts diners i un aspecte enlluernador.Més informació
El viaje de Carol: Descriptors temàtics: Afganistan; naturalesa humana; prejudici; sexisme; discriminació; discriminació sexual; infància; religió; islam; pràctica religiosa; sociologia; família; història social; drets humans; dret a l'educació; drets del nen; psicologia; mort; pena de mort; càstig; emocions; por
La Carol, una adolescent de mare espanyola i pare nord-americà, viatja per primera vegada a Espanya la primavera de 1938 amb la seva mare, mentre el seu pare fa de pilot a les Brigades Internacionals. La seva arribada al poble de la mare transforma l'entorn familiar ple de secrets; ella té un caràcter rebel, i s'oposa als convencionalismes d'un món desconegut per a ella. La complicitat amb Maruja, les lliçons de vida del seu avi i el seu amor per Tomiche, li obriran les portes a un univers de sentiments adults que faran del seu viatge un trajecte interior tendre, vital i inoblidable. Més informació
La lengua de las mariposas. Descriptors temàtics: cinema; actituds; valors i normes; guerra civil; franquisme; història contemporània; aprenentatge; aprenentatge social; història d'espanya
La història es desenvolupa en un petit poble gallec, a finals de l'any 1936. Un nen de 8 anys, fill d'un sastre, s'incorpora a l'escola i un gran mestre l'inicia en el descobriment, la curiositat i l'aprenentatge tant dels coneixements escolars com d'altres que van més enllà de les parets de l'escola. Tres anys més tard, el 18 de juliol de 1939, tot canvia amb l'entrada de les tropes franquistes: l'estabilitat, la vida diària i fins i tot tots els esquemes, actituds i valors que el nen havia anat construint. La realitat més crua i dura acaba amb la seva innocència i confiança. La relació entre el nen i el seu mestre s'estronca de forma cruenta. Més informació
Mar adentro Descriptors temàtics: mort; eutanàsia; discapacitats; sociologia; política; dret; justícia; processos; sentències; família; problemes socials; societat; vida quotidiana; medicina; diagnòstic mèdic; salut; medi rural; Galícia; psicologia; emocions; amor; humor; felicitat; avorriment; frustració; conducta; suïcidi;
Pel·lícula que debat i planteja el significat de la mort, a través de la història d'un tetraplègic. Basada en fets reals, narra el cas de Ramón Sanpedro, qui degut a un accident queda impedit físicament, i passa la seva joventut i plenitud de la vida en un llit amb vista al mar, des d'on lluita durant més de vint-i-cinc anys per aconseguir una mort digna. Dues dones es creuen en el seu camí, una advocada que vol ajudar-lo a aconseguir legalment l'eutanàsia i una dona que el vol convèncer que la vida val la pena. Prohibida l'eutanàsia a l'estat espanyol, Sanpedro acudirà diverses vegades als tribunals expressant el seu desig de morir legalment. Ambientada a la Galícia rural mostra una bona caracterització dels personatges. El film debat aspectes morals, detalls polítics i reaccions socials; exposant els fets des de la humanitat que desprenen els personatges. Óscar a la millor pel·lícula no anglesa el 2004. Més informació:
Billy Elliot (quiero bailar). Descriptors temàtics: ètica; coeducació; psicologia; dansa; sociologia; actituds, valors i normes; amistat; moral; psicologia social; solidaritat; tolerància; valors morals
La vida del fill d'un miner del nord d'Anglaterra canvia, sorprenentment, quan descobreix el món de la dansa. Decideix canviar les seves classes de boxa per les de ballet. La professora reconeix el talent de Billy i es concentra a ensenyar-li d'amagat del seu pare i el seu germà gran. Quan la família se n'assabenta, li prohibeixen de seguir amb les classes, però la professora el convenç perquè segueixi i es prepari per ingressar a la Royal Ballet School. Una circumstància fa que el pare el vegi ballar i reconeix el do que té el seu fill. Aquest fet marcarà la vida de Billy i de les persones que l'envolten. Més informació
Qujiero ser como BeckhamDescriptors temàtics: cinema; multiculturalisme; educació intercultural; futbol; religió; hinduisme; Anglaterra; amistat; sociabilitat
Jess té divuit anys i els seus pares volen que sigui una encantadora i convencional noia sikh. Però ella només vol jugar al futbol com el seu ídol, David Beckham, l'estrella del Manchester United. Per a Jess, això significa donar-li puntades a una pilota al parc amb els seus amics, fins que la descobreix Jules, una jove que la convida a unir-se a l'equip de futbol femení local. Les noies tenen la mateixa edat i comparteixen els mateixos somnis. Al mateix temps que es va consolidant la seva amistat, l'equip comença a viatjar per jugar en altres ciutats. Però els pares de Jess no entenen res, car no saben de les activitats de sa filla: aspiren a que sigui una bona estudiant de dret i aprengui a cuinar com a bona dona panjabí. No entenen per què no pot semblar-se a la seva germana major, Pinky , que està promesa amb l'home adequat. Jules, per la seva banda, somia en jugar a la potent lliga femenina de futbol dels Estats Units, en canvi la seva mare només desitja que sigui una mica més femenina. Els problemes comencen quan Jules i Jess se senten atretes pel mateix noi, l'únic en el qual no poden fixar-se, Joe, el seu entrenador. Més informació
El club de los poetas muertos. Descriptors temàtics:història; sistemes educatius; ètica; ètica individual; formes i gèneres literaris; història contemporània; història literària; literatura anglesa; poesia
A la tardor del 1959, en l'Acadèmia Welton, un antic alumne torna com a professor a l'institució amb unes idees educatives molt especials que acaben xocant amb l'ideari del centre. Els alumnes de Welton són joves que pertanyen a la classe dirigent d'Anglaterra i dels que s'espera molt en el futur. Tots ells viuran una experiència important de la mà del nou professor (Robin Williams). La pel·lícula resulta un producte molt digne i agradable de veure molt en la línia de les preocupacions recurrents del seu director Peter Weir.Més informació
Matilda: Descriptors temàtics: : cinema; família; desorganització de la família; sociologia; sociologia de l'educació; integració educativa; pluralisme educatiu; clima escolar; organització educativa; disciplina escolar; relacions interpersonals; amistat; conducta social; sociabilitat
És la història d'una nena amb una intel·ligència excepcional i amb moltes ganes d'aprendre. Els seus pares estan tan absorts en la seva vida, que no s'adonen de les aptituds de la seva filla. Un dia decideixen enviar a Matilda a Crunchell Hall, una escola que sembla una presó i on la seva directora és com un monstre despietat. Allà, Miss Honey la seva professora, és qui descobreix la intel·ligència i les màgiques qualitats de Matilda i, juntes, aconsegueixen vèncer moltes peripècies.
Més informació
El color del paraiso: Descriptors temàtics: Iran; Àsia; cec; discapacitats; educació especial; psicologia social; relacions interpersonals; amor; amistat; relacions de parella; sociabilitat; psicologia; percepció; vista; oïda; tacte; psicologia infantil; emocions; amor; frustració; felicitat; humor; ira; optimisme; ètica; ètica familiar; sociologia; família; pares;
Història tendra i emotiva a l'entorn d'un noi cec. Mohammad estudia en un institut especial a Teherán. Quan arriben les vacances d'estiu torna al seu poble natal amb el seu pare, les seves dues germanes i la seva àvia. Malgrat ser una persona encantadora, el seu pare se n'avergonyeix i el vol allunyar de la família ja que un fill cec és una complicació a l'hora de trobar una esposa que en tingui cura quan sigui vell. La generositat, l'amor sincer i les ganes d'aprendre de Mohamad contrasten amb la vida temorosa i egoista del seu pare.
Més informació
Ni uno menos: Descriptors temàtics: valors morals; amistat; educació; cultures asiàtiques; Xina; pedagogia; didàctica
A una escola, en una situació de precarietat extrema, d'un petit llogaret xinès, una noia de tretze anys ha de substituir al mestre. Per tal de complir la promesa que va fer, de mantenir a tots els seus alumnes, ha de marxar a la ciutat a recuperar a un alumne de 10 anys que va abandonar l'escola degut a les dificultats econòmiques dels seus pares. La noia aprofita els problemes que tenen per recollir els diners del viatge, per treballar, amb la resta d'alumnes, les matemàtiques. Quan arriba a la ciutat i davant d'un món desconegut per a ella, a vegades hostil, tan sols la seva perseverança i valor per lluitar contra tots els problemes que sorgeixen, fan possible que pugui aconseguir tornar amb el nen.
Més informació
Hoy empìeza todo: Descriptors temàtics: política educativa; educació; educadors; professors; sistemes educatius
La pel·lícula presenta la figura d'un professor i director d'una escola infantil d'un petit poblet on les normes rígides i jeràrquiques s'enfronten amb el seu caràcter lliberal i la manera d'entendre l'ensenyament. Aquest enfocament rígid de l'ensenyament no li permet extralimitar-se en les seves funcions, obligant-lo a seguir les normes bàsiques sense tenir la possibilitat de poder fer alguna cosa per ajudar al seu alumnat, per solucionar la fam que passen i la manca de vestits. Però el seu coratge fa que trobi vies de solució a aquestes necessitats, amb el recolzament de tota la comunitat d'on viu.
Més informació
Descriptors temàtics: Austràlia; aborígens; drets del nen; drets humans; racisme; llibertat; història contemporània; esclavitud
És la història verídica de Molly Craig, una nena mestissa aborigen, que guia la seva germana petita i la seva cosina en la fugida d'una institució governamental establerta com a part d'una política orientada a instruir els nens aborígens per arribar a ser treballadors domèstics, introduint-los així, en la societat blanca. Aquestes tres joves heroïnes varen viure una aventura total en recórrer a peu 2.400 quilòmetres de camp i desert, per reunir-se amb la seva família.
Més informació
El chico: Descriptors temàtics: cinema; dret; economia; filosofia; geografia; medicina; psicologia; psicologia social; sociologia; arts escèniques; control social; desigualtat social; desorganització de la família; dolor; edat; emocions; fam; família; felicitat; grups socials; infància; justícia; llibertat; malalties; marginats socials; nen maltractat; pares; pel·lícules mudes; pobresa; policia; política; presons; problemes socials; societat
Un rodamón troba un nen en un carreró dels barris baixos d'una ciutat. Quan el nen fa cinc anys, el rodamón ja s'ha convertit en un pare orgullós i el seu fill en un component necessari en el mètode que el pare té de guanyar-se la vida. Les temptatives, per part d'una agència de serveis socials, de separar el nen de l'ambient que l'envolta, i els desesperats esforços del rodamón per tal de desmuntar el seu pla són la part dramàtica d'una història contada amb humor.
Més informació
La historia interminable: Descriptors temàtics: cinema; literatura infantil; aventures; conte; fantasia; formes i gèneres literaris; lectura; llegendes; mitologia; novel·la
Film basat en la novel·la homònima de Michael Ende. En Bastian, fugint de les burles dels seus companys, es refugia en una llibreria de vell i el llibreter li recomana llegir una història màgica que mai no s'acaba. Poc a poc, el nen va entrant dins la història, un viatge fantàstic i ple d'aventures, que llegeix i de la qual n'és, alhora, el protagonista.
Més informació
John Q. Descriptors temàtics: cinema; família; sociologia; benestar social; problemes socials; salut; malalties; drets humans; justícia; drets socials
Mike és un nen d'uns 8 anys. Un dia jugant un partit de beisbol es desmaia i el porten a l'hospital on els seus pares descobreixen que el nen necessita, urgentment, un trasplantament de cor. L'assegurança no es fa responsable de l'operació i davant l'impossibilitat de pagar-la, el seu pare, John Q. decideix prendre unes mesures dràstiques per tal de salvar la vida del seu fill. Aquesta pel·lícula és una mostra del risc que pot arribar a córrer un pare per tal de protegir la vida del seu fill, fins al punt de convertir-se en un heroi per la societat i en un delinqüent per la llei
Més informació
Promises: Descriptors temàtics: Jerusalem; Israel; religió; cristianisme; catolicisme; religió ortodoxa; islam; judaisme; jueus; semites; races; àrabs; cultura; conflictes internacionals; política internacional; cooperació internacional; guerra; pau; mort; perjudicats per la guerra; refugiats; violència; psicologia; psicologia infantil; agraïment; avorriment; felicitat; frustració; ira; pena; por; conducta social; autoritat; conformisme; relacions interpersonals; amistat;
Documental que explora el conflicte entre palestins i israelians. Presenta el testimoni de 7 protagonistes, tots ells nens entre nou i tretze anys, amb ideologies i procedències molt diferents. Es situa a Jerusalem a les comunitats palestines, els assentaments del cantó Occidental i coneguts barris de la ciutat. Tot i viure molt a prop, la distància entre la seva cultura, religió i costums els allunya molt. L'empremta de l'odi i la violència és molt clara en el testimoni dels nens que parlen de la mort, explosions, política... amb opinions molt contundents i sorprenents per la seva maduresa. Pel·lícula nominada al millor documental en l'edició dels Oscar de 2002.
Més informació
CRP Pallars Jussà