PINZELLADES HISTÒRIQUES

InvesJove, Investigació i recerca a l'educació secundària s'inicia el curs 2007-2008 amb l'objectiu de potenciar la investigació i la recerca a l'educació secundària. Inicialment les actuacions s'adrecen a l'alumnat de batxillerat. El nom Investigació i recerca a l'educació secundària es proposa amb la intencionalitat de deixar oberta la possibilitat de desenvolupar propostes dirigides a l'ESO i la formació professional.

L'inici del projecte invesJove coincideix amb el desplegament de l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA). Aquest institut afavoreix i dóna suport a l'experiència i a la incorporació de la comarca gironina de la Cerdanya.

InveJove abraça diferents actuacions: tallers a centres, jornades i una publicació. Cada servei educatiu contextualitza les actuacions al seu territori i segon les necessitats dels respectius centres.

Els tallers a centres són: La intervenció oral en un grup. Obstacles i recursos adreçat a l'alumnat de 2n de batxillerat i Tècniques de redacció d'un treball de recerca, adreçat a l'alumnat de 1r de batxillerat.

Quant a l'organització de les jornades i amb la finalitat de minimitzar el nombre de desplaçaments s'ha distribuït el territori en tres zones d'actuació: Alta Ribagorça – Val d'Aran, Pallars Jussà - Pallars Sobirà i Cerdanya – Alt Urgell. Se n'organitzen tres, una a cada zona i l'alumnat de 1r de batxillerat assisteix, com a públic, a la que es realitza a la zona on pertany el respectiu institut. En canvi l'alumnat de 2n de batxillerat pot presentar els seus treballs a qualsevol de les jornades.

La publicació, en suport paper, és un recull de text-resum dels treball de recerca que es mostren a les jornades. Aquest llibre es presenta a les jornades del curs següent.

Resum de les jornades i publicació InvesJove

Lloc-Data

Programes-Cartells