PRESENTACIÓ

Des del Servei Educatiu hem preparat aquest recull de materials de resolució de conflictes basats en la sèrie SHOWPEACE que el Departament d’Educació ha posat a l'abast de les escoles de Catalunya mitjançant el Programa de Convivència i Mediació Escolar.

La sèrie ShowPeace, produïda pel National Film Board de Canadà, està pensada per provocar el debat entre els alumnes i fer-los explorar formes no violentes i no agressives per resoldre els conflictes que es presenten a l'escola, a casa i a la vida en general. Es tracta d'una sèrie d'animacions mudes que presenten situacions i personatges en les quals és molt fàcil identificar-se amb els protagonistes. Les històries plantegen les situacions de manera que els alumnes puguin treure les seves pròpies conclusions.

Es proposen quatre històries:

• Bully Dance o Joc d’abusos
  • Sopar per a dos
  • Una habitació atapeïda
  • Quan tot s’embolica

Cada història va acompanyada de la corresponent guia didàctica amb propostes de treball específiques per a fer a l’aula.

Des del Servei Educatiu hem recuperat aquestes guies didàctiques que es troben disponibles a la xarxa en llengua francesa i anglesa i n’hem fet una traducció-adaptació per facilitar-ne l’ús a les escoles i instituts. Es presenten en format pdf per poder ser impreses.

Per a la pel·lícula Bully Dance o Joc d’abusos s’ha incorporat també la proposta didàctica realitzada per Collell–Escudé en la seva pàgina web.

Bullying. Maltractament entre alumnes. (http://www.xtec.net/~jcollell/0Index.htm).

Per a la pel·lícula Sopar per a dos, es proposa una segona guia didàctica elaborada pel Servei Educatiu, adreçada a cicle inicial i mitjà d’educació primària.

En aquest cd-rom trobareu els arxius de les pel·lícules i les corresponents guies didàctiques, així com referències a altres materials disponibles al Servei Educatiu i una selecció de pàgines web relacionats amb el tema.

En definitiva, amb l’elaboració d’aquest material, el nostre objectiu ha estat oferir als tutors i tutores una eina útil per abordar el tema de les relacions interpersonals i els conflictes que aquestes generen.

Servei Educatiu del Pallars