Ortografia catalana

Aventura't amb l'ortografia: No et deixis ni un punt!  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'ús dels signes de puntuació i l'entonació de les frases.

Aventura't amb l'ortografia  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2006

Material interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària. Consta d'exercicis autocorrectius graduats segons la dificultat per tal d'atendre diferents ritmes d'aprenentatge. Cada nivell consta de 10 paquets d'activitats que s'identifiquen amb tres personatges: el Nil, el Flic i la Nat. 

 Aventura't amb l'ortografia: Apòstrof i contraccions  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2) que forma part de la sèrie "Aventura't amb l'ortografia". Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'apòstrof davant de paraules que comencin en vocal o h i l'ús de l'apòstrof amb la preposició d.

 Aventura't amb l'ortografia: Escric majúscules  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2) que forma part de la sèrie "Aventura't amb l'ortografia". Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'ús de majúscules en noms propis i després de punt.

 Aventura't amb l'ortografia: Síl·labes i accents  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de tres paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb la separació sil·làbica amb dígrafs i alguns diftongs inclosos i la iniciació a l'accentuació a partir del reconeixement de la síl·laba tònica i dels accents oberts i tancats.

Aventura't amb l'ortografia: La C i la Q  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté  2008

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta d'un paquet d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'escriptura de les grafies c/qu/qü per representar el so de la k, la seva alternança en gènere i nombre i en les formes verbals.

 Aventura't amb l'ortografia: La G, la J i la X  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de tres paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'escriptura de les grafies g/j, g/gu/gü, dels dígrafs tg/tj i la seva alternança en els plurals, a més de l'escriptura de les grafies x/ix i la fixació de mots bàsics.

 Aventura't amb l'ortografia: La b i la v  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté  2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de quatre paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'escriptura de la b i de la v en els acabaments del pretèrit imperfet, en els grups br, bl, mb, nv, l'alternança u/v i p/b i el vocabulari bàsic.

 Aventura't amb l'ortografia: La S, la SS, la Z, la C i la Ç  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de tres paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb la essa sorda i la essa sonora: el reconeixement del so, la fixació de paraules del vocabulari bàsic, la identificació dels dos sons en diverses posicions i la seva relació amb la grafia corresponent.

 Aventura't amb l'ortografia: La R  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb la r forta a inici de paraula i interior de mot, en la identificació de la r a final de mot (r muda), en l'escriptura de paraules amb r final muda (oficis, arbres.

 Aventura't amb l'ortografia: Alerta amb els plurals  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb els plurals acabats en -s, -ns, -es, -os i en els plurals que comporten canvis ortogràfics o en les formes verbals.

 Aventura't amb l'ortografia: No et deixis ni un punt!  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'ús dels signes de puntuació i l'entonació de les frases.  

Aventura't amb l'ortografia  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2006

Material interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària. Consta d'exercicis autocorrectius graduats segons la dificultat per tal d'atendre diferents ritmes d'aprenentatge. Cada nivell consta de 10 paquets d'activitats que s'identifiquen amb tres personatges: el Nil, el Flic i la Nat.

 Aventura't amb l'ortografia: Apòstrof i contraccions  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2) que forma part de la sèrie "Aventura't amb l'ortografia". Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'apòstrof davant de paraules que comencin en vocal o h i l'ús de l'apòstrof amb la preposició d.

 Aventura't amb l'ortografia: Escric majúscules  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2) que forma part de la sèrie "Aventura't amb l'ortografia". Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'ús de majúscules en noms propis i després de punt.

 Aventura't amb l'ortografia: Síl·labes i accents  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de tres paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb la separació sil·làbica amb dígrafs i alguns diftongs inclosos i la iniciació a l'accentuació a partir del reconeixement de la síl·laba tònica i dels accents oberts i tancats.

 Aventura't amb l'ortografia: La C i la Q  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2008

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta d'un paquet d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'escriptura de les grafies c/qu/qü per representar el so de la k, la seva alternança en gènere i nombre i en les formes verbals.

 Aventura't amb l'ortografia: La G, la J i la X  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de tres paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'escriptura de les grafies g/j, g/gu/gü, dels dígrafs tg/tj i la seva alternança en els plurals, a més de l'escriptura de les grafies x/ix i la fixació de mots bàsics.

 Aventura't amb l'ortografia: La b i la v  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de quatre paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb l'escriptura de la b i de la v en els acabaments del pretèrit imperfet, en els grups br, bl, mb, nv, l'alternança u/v i p/b i el vocabulari bàsic.

 Aventura't amb l'ortografia: La S, la SS, la Z, la C i la Ç  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de tres paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb la essa sorda i la essa sonora: el reconeixement del so, la fixació de paraules del vocabulari bàsic, la identificació dels dos sons en diverses posicions i la seva relació amb la grafia corresponent.

 Aventura't amb l'ortografia: La R  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb la r forta a inici de paraula i interior de mot, en la identificació de la r a final de mot (r muda), en l'escriptura de paraules amb r final muda (oficis, arbres.

 Aventura't amb l'ortografia: Alerta amb els plurals  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Material d'ortografia interactiu elaborat amb JClic per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 2). Consta de dos paquets d'exercicis autocorrectius sobre continguts relacionats amb els plurals acabats en -s, -ns, -es, -os i en els plurals que comporten canvis ortogràfics o en les formes verbals.

Sol, Venus, Júpiter...  

Joaquim Cardona, Loli Gama, Conxita Lladó 2003

Miniunitat didàctica interactiva (MUD) sobre la separació sil·làbica. Conté una explicació oral per a la classificació de les paraules en funció del nombre de síl·labes que tenen i activitats de pràctica (Practica) i d'avaluació (Avalua't) que incorporen lèxic al voltant dels planetes i de les fruites i verdures per fer-ne l'exemplificació.

Un so, dues lletres.  

Domènec Garrido, Maria Pujade, Joan Salamó, Josep Vives 2001

Miniunitat didàctica (MUD) interactiva sobre el reconeixement dels dígrafs. Conté una presentació informativa que explica què és un dígraf (amb àudio); dues activitats pràctiques que fan identificar els dígrafs que se separen i els que no, i una activitat d'autoavaluació en la qual s'han de reconèixer les paraules que porten dígraf.

 Torró s'escriu amb o  

Rosa Boixaderas, Elisenda Puig, David Clusella(il•lustració), Neogrup Management,SL 2004

Miniunitat didàctica (MUD) interactiva per a la distinció dels sons de la lletra o i la seva grafia. Conté una activitat de presentació i una de pràctica, amb àudio, que fan reconèixer quina o s'escriu (o, ó, ò).

Aventura't amb l'ortografia: La b i la v: br / bl  

Elisabeth Badia, Carme Camprubí, Gemma Vicente i Laia Escoté 2007

Excercicis autocorrectius sobre l´ús de "br/bl", per a la pràctica de l'ortografia a Primària (nivell de dificultat 1). El context de les activitats i el lèxic giren al voltant de l'adaptació d'un conte popular xinès i de l'arròs.

 Un so, dues lletres.  

Domènec Garrido, Maria Pujade, Joan Salamó, Josep Vives, 2001

Miniunitat didàctica (MUD) interactiva sobre el reconeixement dels dígrafs. Conté una presentació informativa que explica què és un dígraf (amb àudio); dues activitats pràctiques que fan identificar els dígrafs que se separen i els que no, i una activitat d'autoavaluació en la qual s'han de reconèixer les paraules que porten dígraf.

 Discriminació de vocals  

Margarita Fortuny 1999

Projecte d'activitats JClic per a treballar la discriminació dels sons vocàlics. S'utilitzen sons enregistrats per a plantejar diferents tipus d'activitats que ajudin l'alumne a identificar i discriminar els sons vocàlics catalans.