Tipologia de textos

Una postal

Rosa Boixaderas, Elisenda Puig, David Clusella(il•lustració), Neogrup Managent,SL 2004

Miniunitat didàctica (MUD) interactiva sobre les parts d'una postal. Conté una presentació informativa, una activitat pràctica en què cal relacionar unes frases amb la seva funció dins la postal i una activitat d'autoavaluació que consisteix a resoldre dos trencaclosques.

Era carta

Joaquim Cardona, Loli Gama, Conxita Lladó, Frederic Vergés 2006

Miniunitat didàctica interactiva (MUD) que presenta les diferents parts d'una carta. Conté activitats de pràctica (Practica) que relacionen cada una d'aquestes parts amb el seu contingut corresponent. També disposa d'activitats d'avaluació (Avalua't) relacionades amb el vocabulari corresponent al tema.

Narración y diálogo

Joaquim Cardona, Loli Gama, Conxita Lladó 2005

Miniunitat didàctica interactiva (MUD) adreçada al segon curs del cicle mitjà de primària que tracta de l'estructura del diàleg i de la narració. Conté activitats de pràctica (Practica), que incideixen en les característiques del diàleg, i d'avaluació (Avalua't), que aprofundeixen en les diferències entre el diàleg i la narració.

Nos comunicamos

Joaquim Cardona, Loli Gama, Conxita Lladó 2005

Miniunitat didàctica interactiva (MUD) adreçada al segon curs del cicle mitjà de primària. Està centrada en la producció de textos: la postal i el correu electrònic. Conté explicació oral i visual de la seva organització, activitats de pràctica que la reforcen (Practica) i d'avaluació (Avalua't) basades en la comprensió oral i escrita dels continguts anteriors.

Poesía para educación primaria

Maite Parada Alberdi 2004

Projecte d'activitats JClic en llengua castellana per a practicar la comprensió lectora i exercitar la memòria a través de la poesia. Són activitats distribuïdes en dos paquets d'exercicis: el primer presenta una poesia de Rubén Darío i el segon paquet mostra textos de José Ángel Valiente i Camilo José Cela.

Endevina, endevineta...

Emilia Alcaraz i Martín Martínez 1999

Projecte d'activitats Jclic que conté endevinalles agrupades per temes: el cos, la llar, l'escola, l'abecedari, els aliments, els transports, les plantes, els animals, el vestit, els oficis, el mar i el riu, les eines, el dia i l'hora, l'univers i un paquet de variades.

Frases hechas, dichos y modismos (I)

José A. Ferrández Mora i José M. Mancebo Ibáñez 1998

Projecte d'activitats JClic per giren al voltant de la interpretació de frases fetes, dites i modismes de la llengua castellana. Consta de 28 activitats.

Descrivim bandolers

Sara Arjona Téllez, Anna Pujol Brunet 2005

Quadern Virtual (QV) sobre la descripció que ofereix activitats de competències bàsiques relacionades amb l'escriptura.

Adivina adivinanza

Carlos Gutierrez Aguado 1999

Projecte d'activitats JClic per aprendre endevinalles en castellà. Conté activitats d'associació text-imatge i sopes de lletres per consolidar el vocabulari aprés. Consta de 32 activitats.

El conte

Carme Congost Escura, Guacimara Martínez i Pilar Congost Escura 2001

Projecte d'activitats JClic per a treballar tres contes:"El soldadet de plom", " El vestit nou de l'Emperador" i " El segell". Cada conte ha estat fet pels alumnes, tant pel que fa als dibuixos com l'àudio.

Frases hechas, dichos y modismos (II)

José A. Ferrández Mora i José M. Mancebo Ibáñez 1999

Projecte d'activitats JClic que giren al voltant de la interpretació de frases fetes, dites i modismes de la llengua castellana. Es combinen activitats de llengua amb trencaclosques d'imatges. Consta de 44 activitats.