novetats de mediateca

Mediateca    Reserva de material

Informació sobre les darreres incorporacions a la Mediateca del Centre de Recursos Pedagògics del Pla de l'Estany, amb data 29 de maig de 2015.

Els títols que estan en blau tenen un enllaç a la fitxa del catàleg col·lectiu Merlí.

Llibres

Atenció a la diversitat

• Todo sobre el Asperger. Guía de comprensión. AAVV. Ed. Altaria, 2014
    Manual complet plantejat com una guia per a la comprensió del síndrome d'Asperger. Els diferents capítols estan dirigits a professionals de la salut, de l'educació, familiars, afectats de l'Asperger, estudiants i persones interessades.

Competències Bàsiques

• Llengua catalana 3, 4, 5, 6. Proves de Competències Bàsiques. Hermes Editora General. Ed Castellnou, 2013.
    Quaderns per a l'alumnat de CM i CS.
  • Lengua castellana 3, 4, 5, 6. Prueba de Competencias Básicas. Hermes Editora General. Ed Castellnou, 2013
    Quaderns per a l'alumnat de CM i CS.
    Les proves de l'àmbit lingüístic en català i castellà treballen la comprensió lectora a través de textos de diferents tipologies, i l'expressió escrita a través d'una activitat pautada en la qual l'alumne ha de posar atenció a la planificació, producció i revisió de tot el procés.
  • Matemàtiques 3, 4, 5, 6. Proves de Competències Bàsiques. Hermes Editora General. Ed Castellnou, 2013
    Quaderns per a l'alumnat de CM i CS.
    Els exercicis que proposen els quaderns de l’àmbit matemàtic treballen les competències bàsiques següents: la resolució de problemes, el raonament, les connexions entre conceptes matemàtics, situacions quotidianes i la representació dels processos matemàtics.
  • 101 activitats de competència audiovisual. Breu, R. Graó, 2015
    El llibre conté 101 activitats per ajudar a formar nens i nenes en el llenguatge de l'educació en comunicació audiovisual. L'objectiu és que puguin esdevenir espectadors capaços d'entendre les creacions mediàtiques, tot defensant el seu criteri en el seu entorn.

Coneixement del medi

• Natural litoral. Dacosta, Josep. Diputació de Girona, 2015
    El llibre fa un repàs de nord a sud de tot el litoral gironí destacant alguns aspectes paisatgístics i biològics de la costa de cada població.

Contes

• 25 anys, 25 contes. Escola L'Entorn, 2015
    25 contes escrits per l'alumnat per homenatjar el 25è aniversari de l'Escola L'Entorn de Porqueres. Ha estat una tasca col·lectiva de creació realitzada en equip. Tots els contes estan inspirats i ambientats a l'escola.

Pedagogia de la mort i el dol

• Los ritos y el duelo. Vivir tras la pérdida. Rodil , V. Salterrae, 2013
    El llibre fa un repàs a la importància dels rituals en els processos de dol, la seva simbologia i funció en l'elaboració del significat de les pèrdues. Explica amb detalls els elements d'un ritual: els espais, el temps, els testimonis, les paraules, els gests... tan en rituals espontanis, socials o terapèutics.
  • El camí de la Lua i El camí d'en Dan. Ballesteros, N; Sitko, E; Victori, X. Associació AVES, 2015
    Contes per parlar de la mort del pare o de la mare que tenen l'objectiu de ser un recurs perquè els infants que han patit una d'aquestes pèrdues hi puguin trobar consol. Per a les famílies i el professorat pot ser una eina útil per parlar i compartir les emocions pròpies dels procés de dol.
CD - Rom

Matemàtiques

DVD
  • Los reyes del verano. Vogt-Roberts, J. Cameo Media S.L. 2014
    Comèdia juvenil, amb sentit de l'humor i intel·ligent que tracta els temes eterns de l'adolescència. Tres adolescents farts de conviure amb els seus pares decideixen fugir de casa i endinsar-se en la natura. Seran autosuficients i el seu pla és viure sota les seves pròpies regles.
  • El pequeño Tate. Foster, Jodie. Metro Golden Mayer, 1991
    Relata la vida d?un nen extraordinàriament dotat que té dificultats de relació amb l'entorn escolar i social. La seva mare, amb la intenció de permetre al nen aprofitar tot el seu potencial, accepta el seu ingrés en una escola per a alumnes amb altes capacitats intel·lectuals.
  • Mi vecino Totoro. Miyazaki, H. Studio Ghibli, 2009
    Retrat de la vida rural al Japó dels anys cinquanta on es destaca el valor de l’amistat, de l’amor i de la família. Un professor universitari que aviva la imaginació de les seves filles amb rondalles i històries màgiques sobre follets, fantasmes i esperits protectors de les llars, es trasllada amb elles a una casa a prop d’un bosc, mentre la mare es recupera de tuberculosi en una clínica de la ciutat. (Disposa de guia didàctica IREF).
  • Boyhood. Linklater, R. Universal Pictures, 2014
    Rodada durant 12 anys, ens explica la història de Mason, un nen de 6 anys que creix davant la càmera fins a convertir-se en un adolescent de 18 anys. Ens mostra la quotidianitat de la vida d’en Mason, plena de controvèrsies, desil·lusions, moments màgics, de por, i el seu pas per diferents escoles. Un viatge íntim per la infància i adolescència d’un nen.
Revistes

Podeu consultar l'índex actualitzat de les revistes que tenim a la vostra disposició:

També disposem d’altres revistes: El temps, Mans Unides, Piu-piu (0-5 anys); Serra d'Or; Traç (revista dels ensenyants de la Garrotxa)...