Títol: “ VISITA D’UNA AUTORA: LA LOLA CASAS”
Nivell: 1r de CI de Primària Àrea Llengua / Biblioteca
Temàtica: Animació a la lectura
Formació d'usuaris
Àrees relacionades:
Centre: CEIP Mn. Baldiri Rexach Responsables: Carme Güell
Web http://www.xtec.es/ceipbrexach/puntedu/puntedu.htm

Els nens i nenes de la nostra escola des de 1r de primàriafan servei de préstec de contes i llibres des de la biblioteca. Cada vegada que s’emporten un llibre a casa anoten en una petita graella el títol del llibre i el nom de l’autor.

Aquest simple treball afavoreix que els infants mica en mica  vagin aprenen els noms de diferents autors de literatura  infantil. Sovint s’adonen que els llibres d’una mateixa  col·lecció a vegades estan escrits per un mateix autor, que hi  ha diferents generes textuals que tenen autors propis o  simplement quan troben un llibre que els agrada pregunten si  a la biblioteca hi tenim més llibres del mateix autor!

Així doncs,quan des de la biblioteca, es va anunciar als nens i  nenes de 1er que ens visitaria la Lola Casas autora de  molts  dels contes i poemes que havíem estat escoltant i  llegint,  se’ls  va il·luminar la cara!

La Lola Casas Peña és mestra i escriptora. Va néixer a Mataró i treballa des de fa molts anys a l’escola pública Camí del Mig de Mataró. Compagina la seva feina de mestra amb la d’escriptora. A partir dels Itineraris de lectura vam demanar si ens podia visitar a la nostra escola i tant bon punt ens ho van confirmarvam posar fil a l’agulla.

Els nens i nenes li van escriure un email presentant-se i explicant els contes que havien llegit d’ella.Entre tots li van preparar un mural de benvinguda, un racó a
la biblioteca amb els seus llibresi ens vam aprendre un dels seus poemes de memòria. Uns dies abans de la visita també vam preparar un entrevista amb tot de dubtes i qüestions entorn l’art de fer d’escriptor.

La visita va ser tot un èxit els nens i nenes de primer se l’esperaven amb moltes ganes, la Lola ens van explicar contes, llegir endevinalles i explicar mil i una anècdotes...

Desprès de la visita vam treballar a fons i escrivint a peu de foto tot el que ens havia explicat per poder-ho ensenyar als nostres companys de l’escola

Material de suport:
Fitxes amb fotografies de la visita de la Lola.
Mural.
Bibliografia de l’autora.