Títol: “LLEGIR PELS MÉS PETITS ”
Nivell: 3r de Primària Àrea Llengua/ Biblioteca
Temàtica: Animació a la lectura Àrees relacionades:
Centre: CEIP Mn. Baldiri Rexach Responsables: Carme Güell
Web http://www.xtec.es/ceipbrexach/puntedu/puntedu.htm

L’objectiu:
Treballar la lectura en veu alta i per aconseguir-lo es proposa als nens i nenes de tercer de primària anar a llegir un conte als infants del parvulari. Quan es presenta l’activitat de seguida s’engresquen amb l’idea. Cal preparar-se molt bé, posar-hi ganes i esforç. Decidim dedicar 4 sessions a preparar l’activitat:

Primera sessió:
Distribuir els alumnes de l’aula en 6 grups (un per cada aula de parvulari de la nostra escola) d’uns 4-5 nens/es.

Elaborar entre tots una llista de possibles contes per explicar. Després, cada grup ha de concensuar quin dels contes vol utilitzar per fer la lectura.

Cercar els contes escollits entre el fons de la nostra biblioteca. Buscar en diferents pàgines webs els textos dels diferents contes.

Segona sessió:
Repartir a cadascun dels infants el text fotocopiat del conte escollit. Fer una lectura individual del conte, resoldre els dubtes de comprensió: vocabulari i expressions noves. La mestra llegeix un dels contes, això els dóna pistes de com cal fer una lectura en veu alta. S’emporten el conte a casa per tornar-lo a llegir individualment.

Tercera sessió:
Treball en petits grups. Es reparteix el text en 4 o 5 parts segons els membres del grup i segons el nivell de lectura. Es fa un primer assaig. En gran grup decidir quins són els aspectes en els quals ens fixarem quan llegim en veu alta: to de veu, pauses, puntuació, canvis de veu en els diferents personatges,... Fer una llista de tots aquests aspectes.

Quarta sessió:
Assaig final. Sortir per grups a fer la lectura. Els seus companys es fixen amb els punts acordats en la sessió anterior. Després de la lectura fer-ne una crítica constructiva: “Hauries de llegir un xic més alt”, “ Quan llegeix el teu company has d’estar més atent!”,.....

Ja està tot a punt! Ja podem anar a les aules de parvulari que ens esperen amb il·lusió !!!!Ben segur que ens sortirà d’allò més bé...fa molts dies que practiquem!!!!

Material de suport:
Text dels diferents contes.
curs 2006/2007