Títol: DE TOTS SANTS A HALLOWEEN
Nivell: Infantil i Primària Àrea Medi social i cultural
Temàtica: Animació a la lectura Àrees relacionades: Llengua catalana, anglesa, visual i plàstica
Centre: CEIP Pla de l'Ametller Responsable: Neus García
Web http://www.xtec.cat/ceipremeibanyoles/
A finals d’octubre i a principis de novembre és època de castanyades, panallets, visites als cementiris per recordar els familiars que ens han deixat... Tots aquest costums tenen un origen comú molt llunyà (romà – celta ). A la biblioteca de l’escola es van llegir fragments de textos informatius sobre els diversos costums que i tradicions que hi ha en aquestes dates i com es viu des de casa nostra i als paísos anglosaxons. Després tots els alumnes van participar en uns tallers molt divertis on havien de fer monstres de plastilina, aranyes de colors, fantasmes voladors i carbasses de Halloween. A partir d’aquests tallers tots els alumnes de l’escola han conegut l’origen d’aquestes tradicions i han pogut comprovar com un costum comú canvia segons la zona geogràfica on es celebra. Així, mentre a Catalunya es celebren les castanyades, als països alnglosaxons (Regne unit, Estats Units...)celebren la festa de Halloween.

Material de suport elaborat:

Unes fitxes on es resumien de manera esquemàtica i amb il.lustracions els diversos costums i tradicions de Tos Sants.
curs 2006/2007