Títol: CONTES DE NADAL
Nivell: Infantil i Primària Àrea Medi social i cultural
Temàtica: Animació a la lectura Àrees relacionades:
Centre: CEIP Pla de l'Ametller Responsable: Neus García
Web http://www.xtec.cat/ceipremeibanyoles/
Arribem al mes de desembre i a l’escola es respira un ambient nadalenc. Durant uns dies a la biblioteca de la nostra escola han aparegut uns contes molt especials: CONTES DE NADAL. Hi havia un conte per cada cicle i, per classes, tothom a anat a la biblioteca per veure’ls i escoltar-los.   Els objectius que volíem aconseguir eren:
  • Utilitzar l’espai de la biblioteca per escoltar contes a nivell de gran grup.
  • Despertar l’interès i passar-s’ho bé escoltant un conte.
  • Gaudir amb la “màgia” de les paraules i la tradició d’explicar contes orals.
  • Aprofitar la proximitat de les festes de Nadal per conèixer històries relacionades amb les diverses tradicions que es celebren i els personatges que hi apareixen.
  • Reflexionar sobre el contingut del conte una vegada escoltat.
Els Contes explicats foren els següents: Educació Infantil:P-3“Un bonic dia de Nadal”. P-4/P-5“Ara ve Nadal”. E.P. Cicle inicial:“La Laia prepara el Nadal”. E.P. Cicle mitjà:“La casa de l’osset”. E.P. Cicle superior:“El taller del Pare Noel”.   Després d’escoltar cada conte es va fer un petit col.loqui amb els alumnes per reflexionar sobre aspectes de les festes que es tractaven a les històries. D’aquesta manera, els alumnes van poder donar la seva opinió i visió personal al voltant de les tradicions de Nadal aportant el plus de diversitat intercultural perquè no tots comparteixen les mateixes creences i tradicions.

Fins i tot als alumnes Educació Infantil els hi va aparèixer el Tió a la biblioteca !!

Material de suport elaborat:
Elaboració pròpia del contingut del conte de Cicle Superior per tractar temes relacionats amb la diversitat cultural, el consum durant les festes de Nadal, les joguines i el fet de ser responsables si ens regalen una mascota.
curs 2006/2007