Programes dels cursos de formació . Curs 2008-2009

Els artistes a les escoles

DIRIGIT A:

Mestres d'Educació Infantil i Primària

PROGRAMA:

Sempre s'ha anat cap a desenvolupar la vessant pràctica de la plàstica degut a la motivació pròpia que provoquen els materials i tècniques que s'han d'utilitzar. Però els continguts que es desprenen d'una obra plàstica van més enllà d'uns plantejaments de tipus manual, especialment si entenem aquesta representació visual com un llenguatge de comunicació.
El que es vol oferir amb aquest curs és comunicació plàstica, visual i de llenguatge.
Hem d'ensenyar als nens i nenes a veure, analitzar, comprendre i realitzar imatges. L'objectiu principal és introduir el coneixement de l'art plàstic per mitjà del coneixement d'un artista local, el qual entrarà en contacte directe amb l'escola. Un projecte que es durà a terme al llarg del curs acadèmic.

Per poder realitzar aquesta tasca es faran sessions teòriques referents a la lectura-interpretativa d'imatges, unes pautes per treballar amb els alumnes, un seguiment del treball que s'estigui desenvolupant i una entrada en contacte amb l'artista.

FORMADOR:

Mila Torres. Mestra i Doctora en Història de l'Art

DURADA:

30 hores

CALENDARI:

Presencial: els dimecres 22 i 29 d'octubre, 26 de novembre, 31 de gener,
25 de febrer,
11 de març, 22 d'abril, 13 i 20 de maig

HORARI:

De dos quarts de sis a vuit de la tarda

LLOC:

CEIP Onze de setembre. C/ Castanyers, s/n - Sant Quirze del Vallès

MATRÍCULA:

Del 1 al 21 de setembre de 2008
A través d'Internet: http://www.xtec.cat/crp-sabadell/formacio
Informació al CRP, C/ Jardí, 4 -  Sabadell.
Telèfon: 93.727.76.99 @ crp-sabadell@xtec.cat