LA CEBA nº 23

S’INFLEN ELS PULMONS SI BUFEM A TRAVÉS DE LA TRÀQUEA?

Al primer trimestre, a la classe de ciències naturals, vam treballar el cos humà, concretament els aparells denutrició. Quan vam acabar el tema de l’aparell respiratori i coneixíem les seves parts, va sorgir un dubte sobre si els pulmons s’inflaven o no quan un ésser ja no era viu. A partir d’aquí, vam pensar una HIPÒTESI de treball:

“ELS PULMONS S’INFLARAN SI BUFEM DINTRE”

Vam anar al laboratori per fer l’EXPERIMENT. Ens vam posar en grups de 4 persones. A cada taula hi havia una safata amb els pulmons, la tràquea i el cor. Les mestres ens van donar guants per tal que no ens embrutessim les mans.

A una taula més gran, les mestres tenien una tràquea amb els pulmons.

Primer, vam passar per la taula i vam observar la tràquea, i la vam tocar.

Seguidament, les mestres van demanar als alumnes qui volia començar a bufar, i es va oferir una companya. Les mestres, la Mar i la Eli, van protegir la tràquea amb un petit plàstic per tal de no tocar-ho amb la boca a l’hora de bufar. La nostra companya va començar a bufar; al principi no passava res, però va bufar més fort i... els pulmons es van inflar i van canviar de color!

Després, els alumnes que volien fer-ho van bufar. Ens ho vam passar molt bé veient com els pulmons es feien grans quan s’inflaven.

Per acabar, vam obrir els pulmons i vam veure els bronquis.També vam obrir el cor i vam veure les seves parts per dintre, per exemple les aurícules. El cor era dur i compacte.

Abans de tornar a la nostra classe, vam recollir tot el laboratori i ens anar a rentar les mans.

Després de parlar-ho a la classe, vam arribar a una CONCLUSIÓ, queva ser la següent:

“ELS PULMONS S’INFLEN D’AIRE I CANVIEN DE COLOR SI BUFEM A TRAVÉS DE LA TRÀQUEA”.

ALUMNES DE 6è. CEIP AGNÈS ARMENGOL

CRP del Vallès Occidental I - Sabadell - S. Quirze del Vallès