LA CEBA nº 23 |
QUIN ANIMAL TÉ LA CUA MÉS LLARGA? Estàvem explicant un conte que tenia com a protagonistes dos animals que buscaven el camí més curt per arribar al riu i vam acabar amb una discussió entre els infants sobre quin era l’animal que tenia la cua més llarga. Vam decidir que investigaríem sobre el tema ja que cadascú havia fet les seves hipòtesis i no ens posàvem d’acord. La millor manera que vam trobar per fer-ho era anant a preguntar a les persones que de ben segur en sabien molt més que nosaltres: els nens i nenes més grans de l’escola. Així que vam fer petits grups per anar a presentar el nostre problema a les altres classes. Per fer-ho vam agafar dos animals cada grup i vam decidir que formularíem la següent pregunta: com podem saber quin és l’animal que té la cua més llarga? D’aquesta manera els infants treballaven l’autonomia, la capacitat d’expressar i formular preguntes a terceres persones...
Així va ser com els nens i nenes de la classe dels cocodrils van poder descobrir quin era l’animal que tenia la cua més llarga. Però no només van descobrir això sinó que van aprendre moltes coses més: a ordenar, a escriure els noms dels animals, a veure la funcionalitat dels nombres, a treballar cooperativament, a investigar, a qüestionar-se preguntes ... I és que moltes vegades val la pena deixar que la curiositat dels infants condueixi les activitats que tantes vegades programem seguint el llibre i fer que sigui la seva motivació la que els porti a la descoberta i al coneixement de tot el món que els envolta. CEIP FLORESTA Educació Infantil P4 |
CRP
del Vallès Occidental I - Sabadell - S. Quirze del Vallès
|
Curs
2006-2007
|